Dnes v noci sa rozlúčime…
Vlastne som naposledy navštívil Veľkú Britániu v roku 1996 a na letisku Heathrow som si pekne v rade počkal na kontrolu pasu a víz (boli sme veľmi mladá republika a v Británii sa len tak pracovať nesmelo) a dokonca som aj odpovedal na otázku, čo budem robiť v Británii a slovo „study“ úradníka nie veľmi uspokojilo. Batožinu nám prehliadli, veď sme prišli letecky, takže čoho sa vlastne dnes obávajú všetci s hysterickým plačom? Že si postoja možno o päť minút viac preukázaním pasu či víz, ak na to príde? Že budú musieť otvoriť tašku, aby mohol colník nazrieť? Nuž ale i tak sa do Británie najmä lieta , ostatná doprava sa aspoň v čakačkách na odbavenie vyrovná tomu leteckému kontrolovaniu.
Libra bude opäť kráľovskou menou, nie ako keď sa na ňu niektorí pozerali ako na „pozostatok 20.storočia“. Tak čo tá hystéria a „šok z odchodu?“.
Ale pozor, máme tam v londýnskej Bank of England uskladnené naše menové zlato, ktoré už naši financi nazvali “investičným”! Máme u Teba, hrdý Albion, 31 700 kg čistého nášho zlata – slovenského zlata! Nestihli sme si ho odviezť a tak nám ho postráž, kým si poň prídeme.
Mňa najviac mrzí, že dnešným dňom žiaľ končí rebélia ukazovania vlajočok – štátnych symbolov národných štátov, ktoré predsa ešte nikto nezrušil, v Europarlamente. A chápem platených poslancov, že sa obávajú čo i len vytiahnuť ich na stôl, aby sa rozoznalo, kto je občan Slovenskej republiky, kto Maďarskej, kto Francúzskej…
Marks&Spencer i Tesco budú opäť zahraničné a nie „domáce európske“ obchody a dodávať im čo i len u nás z fabrík na Slovensku bude znamenať skutočný EXPORT Slovenska, nie ako tie automobilky čo si šúrujú nákladné vlaky a kamiony so závesmi od nás z automobilových fabrík von zo Slovenska, honosne to volajú že „export“ a pritom z tržieb z predaja milióna dvestotisíc vyrobených luxusných automobilov nemáme nič do štátneho rozpočtu, lebo tržby sa vykazujú v materských centrálach ( no dobre, z tých 180 tisíc áut predaných na Slovensku za minulý rok azda automobiloví díleri niečo aj do rozpočtu zaplatili – a nie všetko sú to vozy vyrobené u nás…). A nemýľme si tržby a zdanenie tržieb s povinnými odvodmi a daňami z príjmu zamestnancov, ako sa to snažia apologéti automobiliek falošne argumentovať – tie ich odvody a dane za zamestnancov – no veď predsa sami hovoria, že nám „darujú prácu“. Smile please!
Čo ma ako chlapa môže mrzieť, že whisky cenovo poskočí. Taká tá „lacná“ Ballantines – zrazu rozoznáme, ktorá je originál „bottled in UK“ stáčaná v Škótsku a ktorá sa plnila na kontinente. Ale myslím, že stúpnu všetky škótske, írske a ďalšie whisky z Albiónu.
No čo ešte? Beatles sú legenda, to je klenot…možno bude drahšie platiť za originál nahrávky autorskému zväzu pri ich prehrávaní , napríklad Hello, Goodbye, i tak už dnes sa hrajú prevažne „remaster-ky“ a rôzne odvary Beatles od populárnych spevákov. Ešte že Švédsko ostáva na kontinente v EÚ, platiť za originál ABB-y viac, to by ma mrzelo ( kazety som si i tak doniesol z pobytu v Británii). No a kopec kapiel, songov, Tom Jones, Suzi Quatro…
…viete čo, na počesť odchodu Británie z Európskej Únie ( N.Farrage: „Mám rád Európu a kontinent, ale som rád, že budeme preč z politickej Európskej Unie“ …a závidím mu ten pocit) si pusťme rozlúčkový hit: Goodbye od nesmrteľných Beatles, spieva Mary Hopkin (1969)
https://www.youtube.com/watch?v=iNug5QGVwSE
Goodbye, my love Albion