Poďme trošku do histórie. Tu som písal ako vznikol FED a ako sa do riadenia Napoleonských vojen vpísali Rothschildovci. Pozrime sa trošku na Rockefellerovcov. David Rockefeller je vnuk, ktorý umrel teraz v marci a jeho rodina od svojho dedka zdedila pred viac ako storočím majetok v svojej dobe vo výške 350 miliárd dolárov. Ani nejdem prepočítavať koľko miliárd je to v dnešných peniazoch. Pripomeniem, že dnes akože „najbohatší“ Bill Gates ešte nemá 100 miliárd. Alebo už má?
Ale poďme k vede. David Rockefeller bol jedným z hlavných sponzorom Harwardskej univerzity v miliónoch dolárov ročne. Pre toto ho jednu dobu nazývali najväčším filantropom na svete. Na Harwardskú univerzitu chodili Barack Obama, Bill Clinton, starší aj mladší prezident Bush, či Ronald Reagan, ale aj Henry Kissinger, Zbygniew Brzezinsky a mnoho, mnoho ďalších.
Ale v tejto škole neštudovali iba politici, ale aj mnohé vedecké kapacity, ktoré sú vedúcimi profesormi v mnohých oblastiach vedy. Je známe, že najväčší donorovia škôl majú najväčšie slovo v tom čo a ako sa bude na univerzite robiť. Kto bude rektor, kto dekan, kto bude učiť, aké predmety sa budú učiť, koho z univerzity vylúčia.
Teraz sa pozrime na to, ako sa môžete stať vedeckou kapacitou na Slovensku. Najväčšie kapacity svoje renomé získavajú tým, že publikujú v zahraničných vedeckých časopisoch. Za to majú pri akreditácii univerzity body. Čím viac publikujú, čím viac sú známi tým viac zdrojov a podpory od štátu. Potiaľ je to super. Avšak kto sedí na druhej strane „vedeckého časopisu“? Samozrejme vedec v danej oblasti. Ale nie je tam niekde šéf daného vedca, ktorý si pozerá článok našej vedeckej kapacity bývalý študent Harwardu, ktorému daný vedec predkladá na schválenie publikáciu nášho vedca? To platí pre zahraničné vedecké podujatia, účasti na medzinárodných projektoch, na všetkom, kde sa vedec môže uplatniť.
Takýmto spôsobom sme sa priamo vpísali do riadenia našej vedy „zahraničnými vedcami“ a celý systém tomu prispôsobili. Ak zahraničný vedec nechce, aby sa určitý druh vedy na Slovensku rozvíjal, tak riešenie je jednoduché. Stačí, aby danému nášmu vedcovi prestali publikovať články v zahraničných časopisoch, nepozvú ho na podujatie, do projektu. Stratí kredit v univerzite, stratí u nás akreditačné body, nemôže pokračovať, iba za vlastné. Tým sa eliminujú vedecké neželané prúdy. Prečo sa učíme napríklad rôzne ekonomické nástroje tohto systému, ale neučíme sa ako vznikli, prečo a v koho prospech fungujú? Ako nastaviť ekonómiu, aby fungovala pre ľudí a nie pre bohatých? A mnoho ďalších. Táto časť vedy nie je nikde v našich skriptách. Veď bývalému premiérovi Bugár zakázal hovoriť pred ním o Sorosovi. Tak ako chceme od vedcov, aby sa vyznali v tom kto riadi Sorosa?
Do zvýšeného počtu vymenovania profesorov sa pustil prezident Kiska. Naša veda reálne môže stúpať hlavne v nehumanitárnych oblastiach, kde nezáleží na životných postojoch a samotná veda nijako neohrozuje čokoľvek v riadení. Ak umrie posledný divergentný profesor, ktorý vyšiel pred nasadením tohto systému zostane nám tu vedecký korpus schválený Harwardom, či inou takouto inštitúciou financovanou svetovým bohatstvom. Nejdem teraz opisovať ako všetky univerzity fungujú, celý systém medzinárodného uznania, či už v časopisoch, alebo inak. Nejdem rozjímať či Harward je jediný, zjednoduším to a pomenujem systém celok ako – Harward.
Naše granty a zahraničné dotácie sa vypisujú vedcom iba na tie „správne“ vedecké teórie. Neexistujú granty na základný výskum. V tomto musím pochváliť vládu, že vraj o tom už „uvažuje“ a „plánuje“. Pokiaľ nebudeme mať peniaze na toto a neumožníme aj iný vznik našich vedcov ako cez súčasnú západnú vedeckú elitu, tak nikdy neosamostatníme naše myslenie a budeme žiť vo vopred nadiktovanom „matrixe vedy“.
Všimnime si, že Soros založil v Budapešti svoju Stredoeurópsku Univerzitu a tam chcel vychovávať svoje kádre. Vo Vištuku pri Trnave nám rastie Leaf Academy, v ktorej máme Albrightovú v dozornej rade, teda podobná liaheň ďalších Albrightovcov. Paneurópska vysoká škola je takisto známa svojimi slniečkárskymi názormi. Všetky bohaté skupiny, čo stoja vládam za chrbtom, čo si chcú udržať dlhodobo pozíciu vo svete / v danej krajine pristupujú k výchove „svojich“ kádrov väčšinou za naše peniaze, aby robili primárne v ich prospech a na koho úkor?
Ak si myslíme, že situácia sa v spoločnosti obracia, prípadne nejaká reforma školstva, či vedy toto jednoducho zvráti, tak sme na veľkom omyle. Celú generáciu sa to takto u nás už nastavuje. Teraz sa zasadzujú v školstve dlhodobé trendy, ktoré spoločnosť už menia a budú meniť nasledujúce desaťročia až generácie. Bez divergentnej vedeckej elity viac menej ako národ budeme visieť na vedomostiach z jedného zdroja – zo systému Harward podporovaného „filantropmi“.