Bol som v katedrále na sv. omši. Celebroval spolužiak. Hovoril dobre. Ako si máme odpúšťať, ako si máme prosiť Boha o milosť sa nehnevať, lebo nahromadený hnev v nás bude dlho kvasiť a môže to explodovať. Ako je hrozné, že niekto sa hnevá aj desať rokov, a nemôže potom pristúpiť ku najcennejšiemu pokladu, ktorý tu máme – eucharistii. A hovoril aj o tom, ako sme niekedy unavení ako prorok Eliáš, prenasledovaný kráľom, ktorý si žiadal Pána aby už umrel, lebo tá šikana už na neho bola priveľká.
Reči my v kostole vieme. Povzbudivé aj múdre. Ale život je aj to mimo kostola. A tam by ste nás kresťanov nachytali, že tým svätým rečiam a dobrým radám veru častokrát nestíhame. A čo je horšie ako nechodiť do kostola je chodiť tam, aj k eucharistii, a mať na rováši niečo podobné, čo spomeniem. A nechcieť za to robiť zaťato a roky žiadne pokánie.
Aj som sa modlil o zmilovanie nad tými, čo ma nechcú ani vidieť. Ani po výzvach cez asi 14 inštitúcií, samozrejme najskôr cirkevných, sa veru netúžia ani stretnúť pred súdom ani zmieriť pred mediátorkou. Udali, riadne osočili, vykopli, roky sa to nevyšetruje, ignoruje desiatky listov aj varovaní… Nejako inak konajú, ako som v tom kostole mnohokrát počul. A tak som sa za nich aj pomodlil, aby im Boh Otec dal milosť sa obrátiť. Na tú pravú vieru, ktorá nie iba pekne hovorí, ale to aj skúša žiť.
Spolužiak nám kázal, aby sme urobili všetko preto, aby sme sa s tými, čo nám ublížili aj zmierili. Skoro všetko som už vyskúšal, a oni nič, absolútny a nekonečný nezáujem sa stretnúť, ospravedlniť sa, nahradiť škodu…
Tak skúsim ešte niečo.
Podobné iné trestné oznámenie som fakt nečítal, tak ho zverejňujem. Dúfam, že to bude aspoň v niečom príkladom, ako rytier Kristov sa má modliť, ale má aj čestne konať.
Váž.
Generálna prokuratúra SR
Štúrova 2
812 85 Bratislava
Trestné oznámenie
Keďže som sa dozvedel, že v niektorých prípadoch neoznámenie trestnej činnosti sa považuje za možné spolupáchateľstvo s touto činnosťou, podľa §340,
podávam preto ako občan SR trestné oznámenie ako žiadosť o Vaše prešetrenie krivých výpovedí vo vážnej veci, z r.2016 :
Mariána Bublinca., rím. kat. farára v Krupine
Juraja Adamkoviča., rím.kat. dočasného správcu v Podlaviciach
J. R. z Mt / utajené z dôvodu vážneho podozrenia, že ide o nemocnú osobu/
Títo traja vypovedali ako svedkovia vo vykonštruovanom trestnom procese pred inštruktorom Diecézneho tribunálu, zo sídlom v Banskej Bystrici, Nám. SNP 19. Ich výpoveď mi bola ukázaná v júli 2016 na farskom úrade v Nitrianskom Pravne inštruktorom procesu Pavlom Michalovičom asi na dve hodiny. Kde som mal možnosť si ich výpoveď prečítať, a urobiť si iba poznámky. Zaslal som im písomné vyjadrenie.
Nebolo mi dovolené si tie texty výpovedí prekopírovať!
Vo výpovediach boli vyslovené lži, čiže trestné činy nepravdy. Tie som si žiadal prešetriť a dokázať. Prešetrenie neprebehlo, ani dokazovanie. Na základe týchto krivých obvinení som bol falošne laicizovaný, čiže vylúčený z možnosti pôsobiť v kňazskom stave. Dokument o tom až z Vatikánskej Kongregácie pre klérus mi bol prečítaný a predložený na podpis v júni 2017. Odmietol som ho podpísať, a povedal som oficiálovi Diecézneho tribunálu J.K.,
že ide o svätokrádežne vyhotovený dokument a preto im to nepodpíšem.
Diecézny tribunál mal za povinnosť preskúmať celú záležitosť, obnoviť proces, ale ani po roku tak neučinil. Dopustil sa tým podľa môjho právneho poradcu trestného činu spolupáchateľstva na trestných činoch :
podľa Trestného zákona 300/2005 Zb. z
1.uvedenia do omylu § 375 1a
2.krivej výpovede § 345 ods.1 a 2b, § 346 ods. 4 a
3.sofistikovaného prenasledovania jedného z katolíckych kňazov
360 a ods 1 a 2, c
Výpovede boli pravdepodobne pod prísahou, nadobudli pre krivo obvineného slušného človeka verejný škandalizujúci účinok.
Neboli a nie sú spojené so spovedným tajomstvom.
Keďže ani po opakujúcich sa výzvach, ktorými som kompetentných v cirkevných inštitúciách žiadal o prešetrenie a o napomenutie vinníkov sa tak nestalo, a celá ich vina spadla na moju osobu, spôsobili mi tým škody značného rozsahu.
Zrazu sa z katolíckeho kňaza pôsobiaceho 22 rokov v pastorácii stalo niečo ako “cirkvou vykopnutý zločinec”.
Žiaden zločin mi nebol nielen že ani dokázaný, ale ani písomne či ústne oznámený.
Menovaní spolupracovali asi ako zločinecká organizovaná skupina, ktorá spolupracovala lžami a mobingom na tom, aby ma bez dôkazov, bez normálneho súdneho procesu doslova vyštvala z cirkevného prostredia. Ponechala totiž krivé obvinenia z trestnoprávnymi následkami bez vyšetrenia. Pravdepodobne s jasným úmyslom mi poškodiť dobré meno a násilne ma segregovať horšie ako zločinca akože navždy z kňazskej služby. Preto horšie, lebo aj tomu najťažšiemu zločincovi sú povinní sudcovia či predstavení dokázať a potom aj v spravodlivom súdnom procese dôstojne a oficiálne oznámiť nejaký delikt. Na moje profesné zlikvidovanie použili tzv. administratívno trestný proces, ktorý v zrýchlenom konaní oklamal aj samotnú Kongregáciu vo Vatikáne falošným vypočúvaním svedkov, manipulačne získanými , spracovanými a tajnôstkársky odoslanými “dôkazmi.”
Ich krivé obvinenia boli použité doslova bez dokazovania ako vraj dôkazy.
Keďže niečo take ako pokus o seriózne dokazovanie vôbec ani neprebehlo, tá niekým v pozadí organizovaná skupinka koordinovaná nejakým neznámym páchateľom, na ktorého podávam tiež trestné oznámenie, konala nielen hrubo diletantsky, ale aj vyslovene zlomyselne.
Preto prosím seriózne o prešetrenie uvedených skutočností Vás na Generálnej prokuratúre, lebo ide o závažné porušenie dobrých mravov v inštitúcii, ktorá bola zriadená na aplikáciu niečoho presne opačného.
Katolícka Cirkev si má právo spravovať svoje veci sama, chráni ju Vatikánska zmluva so Slovenskou republikou z r. 2000.
Ale vtedy, ak sa deje v jej interiéroch trestná činnosť, vtedy sú povinné Orgány činné v trestnom konaní zasiahnuť, páchateľov odhaliť, zadržať a potrestať. Spôsobené škody by sa veru mali podľa zákona aj nahradiť.
Mojou povinnosťou je Vám tieto skutočnosti oznámiť a modliť sa, aby ste si urobili svoju prácu tak, ako sa to robiť podľa spravodlivosti má.
Pápež František povedal, že proti korupcii sa nebojuje mlčaním. lebo povedal aj, že kto vidí konať v cirkvi zlo, a nereaguje na to vôbec, stáva sa spolupáchateľom.
Trestné oznámenie by kresťan mal použiť ako skutok milosrdenstva, keď vyčerpal všetky zákonité možnosti kresťana a občana.