Cieľom „progresívneho“ školstva je urobiť z detí zúfalých nevzdelancov, ktorým sa o to ľahšie nahovorí, že existuje 72 „rodov“ a homosexuálne páry sú budúcnosťou ľudstva. Ale ten cieľ tu nie je od zjavenia sa výsadkára Šimečku z Bruselu. V tichosti sa na tom pracovalo už od okamihu, čo si z nás Západ urobil svoju kolóniu. Odvtedy kopírujeme ich dekadentný úpadok.
Reformy pre reformy
Máme premnožených školských reformátorov. A to ešte všetci z nich nedostali docentúry, profesúry, alebo aspoň prémie za zrušenie zavedeného a zavedenie zrušeného! Je to permanentná a od roku 1989 smrtonosná séria reforiem.
Bývalé Československo malo v 70-80. rokoch špičkové školstvo. Základné a stredné bolo neporovnateľne lepšie, než napríklad americké (čo nie je až taký problém), a naši školáci v zahraničí (napríklad pri výjazde ich rodičov, ako expertov) vynikali vysoko nad ostatných.
A potom to prišlo. Po roku 1989 prišli orgie reforiem…
Mechanizmus tejto permanentnej prerábky školstva je prostý. Čerství ministri majú komplex novej metly a ambíciu do mesiaca od nástupu do funkcie predviesť verejnosti, ako rýchlo sa zorientovali a hneď sa blysnúť nejakým radikálnym revolučne-reformným návrhom. Podstatnú úlohu tu hrajú ministerskí vriťolezci, ktorí za normálnych okolností u veci znalých ministrov nemajú šancu. Len čo sa však zjaví ministerský nováčik, prichádza ich veľká chvíľa. Rýchlo podstrkujú ministerskému klaunovi presne to, čo potrebuje – nejaké okázalé gesto. A na okázalé gestá tu máme celý zástup platených reformátorov v ŠPÚPR – Štátnom pedagogickom ústave permanentnej reformy. Tak by sa mal nazývať, lebo dokázali aj nemožné:
Zrušili povinný zber herbáru u školákov. Vraj by vyzbierali kvety, čo aj tak odkvitnú a o rok vzídu znova?
Potom zrušili pitvanie žiab??? V rozpore s Komenského zásadou, že príklady majú byť názorné, nie len teoretické. Potom sa nečudujme, že si deti myslia, že mlieko sa vyrába v mliekarni.
Potom zrušili chemické pokusy. Bez toho môžete detičkám nahovoriť z chémie čokoľvek, aj vypestovať nenávisť k fosílnym palivám, bez ktorých by celá táto civilizácia nikdy nevznikla.
Zrušili fyzikálne pokusy. A tak si detičky, spolu s nekompletnou Grétkou, myslia, že elektrina vzniká v zásuvke.
Naše deti vďaka tomu vidia Prírodu už len na obrazovke počítačov.
Ale hlavne:
V roku 2008 zrušili ručné práce, práce v dielni a na záhrade – teraz ich zase zavádzajú späť?
Bilingválne gymnáziá menia zo štvrťročného na päťročné štúdium a zase späť v nečakaných intervaloch.
Zaviedli tri povinné jazyky, potom to zrušili. Nový minister zavedie určite štyri…
Povolili špecializovanú sieť škôl pre mimoriadne nadané deti, ale permanentne sa chystajú ju zrušiť alebo aspoň zmrzačiť na nepoznanie.
Stredné odborné školy a učilištia boli povinne zbavené názvov čoho sú vlastne odborné a teraz to zasa vracajú.
Zaviedli klasické gymnáziá, ale permanentne sa ich pokúšajú zrušiť, alebo aspoň zbaviť žiakov povinnými kvótami, koľko percent žiakov môže by prijatých.
Rodičia si môžu vybrať školu, kam deti pošlú, ale už tu bol návrh reformy, že nebudú môcť.
Školám dali voľnosť pri skladbe učiva, ale permanentne sa to pokúšajú okliešťovať.
Zaviedli konkurenciu medzi školami v súťaži o žiakov, ale robia všetko proti tomu.
Spievajú ódy na ťažkú úlohu učiteľov, ale reformami z nich urobili permanentné terče žiakov a hlavne ich rodičov, ktorí si môžu do pedagóga beztrestne kopnúť, kedy sa im zachce.
Ktosi vymyslel, že cirkevné školstvo je rovné štátnemu, ale o pár rokov zase iný prišiel s myšlienkou, že nie. Detto u súkromných a štátnych. Medzičasom sa na platbách na každého študenta zo štátneho rozpočtu nabalili zástupy podvodníkov…
Asi „najgeniálnejší“ reformný ťah bolo zrušenie – toto si vychutnajte – názvu prima, septima atď. v klasickom gymnáziu. Viete, čím to nahradil „reformátor“? Rímskou číslicou!! Géééniusss! A len čo premaľovali tabuľky na dverách od tried, už prišlo zrušenie zavedeného a zavedenie zrušeného. To je reforma!
Urputne bojovali za to, aby sme mali vysokú školu v každej dedine, pretože veď v zahraničí je také a také percento vysokoškolsky vzdelaných obyvateľov. Predsa nebudeme horší! A teraz máme judrov, mudrov, magorov, docov a profákov na kilá – a čo s nimi?! Takže sa chystá reforma na obmedzenie tej predošlej reformy…
Permanentne sa naše školstvo „približuje k praxi“ a permanentne produkuje zástupy neupotrebiteľných absolventov čohokoľvek.
Vždy, keď treba urobiť niečo „reformné“, počujeme, že je to podľa zahraničného vzoru.
Akurát, že tie vzory sa menia. Nejaký šialenec prišiel na nápad, aby bol náš za desaťročia premakaný systém veľkých doktorátov zrušený. Dôvod? V Nemecku ich nemajú… No a? V Urundi-Burundi zasa nemajú Štátny pedagogický ústav permanentnej reformy. A iste sú šťastnejší.
Len čo sa školy spamätajú z jednej reformy, už je tu iná, ktorá ruší tú predošlú.
Joseph Heller to nazýval „zlepšenie k horšiemu“.
A čo žiaci, učni, študenti?
Na tých predsa nie je čas – zavádzame novú reformu!
Progresívne deformy nasledujú
Len čo sa zavedie jedna reforma, už je tu nová. Ešte sa nestihla ako tak zaviesť predošlá, už je tu iná. Môžeme sa potom čudovať, že pri každej tej monitorovacej skúške sa naše deti prepadajú stále hlbšie? Najlepšie zlikvidujete systém tak, že ho budete permanentne prestavovať, až neostane kameň na kameni. A to je ten „progresívny“ cieľ.
Sú posadnutí odstránením memorovania z učiva. Takže si žiaci necvičia pamäť a naozaj si nič nepamätajú. Aby sa neprišlo nato, ako „progresívne“ zničili základné schopnosti žiakov, zrušili ich známkovanie. To má zakryť zúfalý stav nášho školstva a tak otvoriť cestu ďalším reformám, či skôr deformám, k debilizácii budúcich generácií. Potom sa im ľahšie nahovorí, že prdy tých pár kráv, čo nám ešte ostali, ohrozujú celé ľudstvo, ale miliónové stáda pakoní v Afrike produkujú voňavku. Nezaváhajú, keď im budú nahovárať všetky tie pavedecké klamstvá o globálnom oteplení. Uveria, že ozónová diera na póloch oslepila ovce v Austrálii – ale to bola až taká debilita, že už to žltá tlač neopakuje, ani o tej ozónovej diere nehovoria, lebo tá sa cyklicky zväčšuje a zmenšuje, bez ohľadu na prognózy žltej tlače. Pripravia nás „progresívne“ o prirodzenú výživu a bruselskými direktívami nanútia detičkám chrobáčiu diétu. Vzorom umelo zhlúpnutej generácie bude Tamara Stohlová, členka predsedníctva strany „Progresívne Slovensko“, ktorá je vzorne tupá a o našej minulosti nevie nič a ešte je na to aj hrdá. Bojme sa takej budúcnosti akú nám „progresívni“ komsomolci zla na čele so Šimečkom pripravujú. Hovorí sa, že kto nepozná svoju minulosť, odsudzuje sa na to, aby si ju zopakoval. Zažili sme dve svetové vojny a títo mentálni bezdomovci nás ženú do tej tretej. Len k tomu potrebujú, aby vymrela generácia, čo si vďaka pôvodnému školstvu ešte pamätá, takých falošných prorokov, ako sú títo „progresívci“. Vzorom tých falošných prorokov totiž bol aj Šimečkov dedo-stalinista…