(Spracované metódou základnej bunky)
Nadväzuje na:
- “Ekonómia – úhlavný nepriateľ človeka” kde som sa pozrel na ekonomickú náuku v jej širších historických súvislostiach.
- Spoločenské vedy-jednooký kráľ kde som vysvetlil vedeckú metódu „základnej bunky“ ktorou teraz odhalím zločineckú podstatu ekonómie.
Karol Marx keď analyzoval neutešený stav svetovej spoločnosti vymenoval dve základné bunky ktoré sú na vine tohoto stavu. Obe bunky tvoria aj základné bunky ekonomickej náuky a tak je potrebné túto náuku považovať za ich ochranný obal. Ide o tieto bunky:
- Súkromné vlastníctvo – s touto bunkou sa vysporiadal Marx v Manifeste komunistickej strany a nasledovalo budovanie socializmu ktoré potvrdilo jeho predpoklady. Samozrejme nie falošné ilúzie a používané metódy ktoré šírili takzvaní marxisti.
- „TOVAR“ ako kategória alebo zrozumiteľnejšie hieroglyf ktorý spôsobuje rozklad spoločnosti. Napriek enormnej snahe ktorú prejavil pri písaní Kapitálu sa ani Marxovi nepodarilo tento historický hieroglyf rozlúštiť a tak Kapitál osobne ani nedokončil. Nedokončil predovšetkým V. oddiel o úveroch, úrokoch a peniazoch. Ak nepochopíme vzťah peňazí k realite tak sme nepochopili nič. Engels ktorý dokončil tento oddiel na margo práce Marxa na tomto oddiely napísal: „Neexistuje tedy ani hotový koncept, ba ani schéma, jehož obrysy by stačilo vyplnit, nýbrž jen náznak zpracování, který záleží převážně v nespořádané spoustě záznamů, poznámek, materiálu ve formě výpisků.“
Rozlúštenie hieroglyfu Marxom nazvaného „TOVAR“ ktoré som predložil už v minulosti bolo možno príliš zložité a tak dnes vysvetlím vznik tohto hieroglyfu a podstatu jeho následkov tak, aby mu nebolo možné neporozumieť.
Pri dialektickej analýze spoločnosti je dôležité zvoliť si správnu jednotku pracujúcu na princípe jednoty a boja protikladov ktorá nedosiahla vzájomné vyrovnanie a ustálenie v jednote a boji protikladov (protipólov). Marx si zvolil za takú jednotku kapitalistu a pracujúceho s tým, že kapitalista okráda pracujúceho. Kapitalista pracujúceho neokráda! a preto sa Marx nemohol dopracovať k pozitívnemu výsledku -rozlúštiť hieroglyf. My si zvolíme spoločnosť ako celok s pólom reálnym (kladným) v podobe všetkých občanov vrátane ich reálnej produkcie a spotreby na strane jednej, a pólom virtuálnym – ekonomickú náuku a prax (záporným) v podobe peňazí, ich klonov, ich virtuálnych tvorcov či správcov v podobe bank, s.r.o. a.s. a pod. O tom, že tu existuje jednota niet pochýb ale je táto jednota medzi vedomím a bytím vzájomne vyrovnaná a ustálená? Asi len hlupák na túto otázku odpovie kladne. Ona neexistuje a túto pravdu si overíme na jednoduchom, pragmatickom, ekonomickom príklade a zároveň rozlúštime ten nešťastný hieroglyf.
Reálny svet ľudí sa rozhodne upiecť pre svoju potrebu peceň chleba a hotový položí na stôl. Virtuálny svet peňazí tento peceň ocení na jedno EURo a rozdelí to EURo morálne i ekonomický spravodlivo medzi spoločnosť. V danej chvíli spoločnosť by si peceň chleba odkúpila bezo zbytku a spravodlivo. Peceň chleba je zatiaľ len produktom ale nie tovarom. Tovarom sa stane až vo chvíli keď sa peceň dostane na TRH a virtuálny svet mu stanoví cenu napríklad 1,10 EURa. Reálny svet má len jedno EURo a tak si môže kúpiť len cca 9/10 chleba, na ďalšiu časť si musí zobrať pôžičku od virtuálneho sveta peňazí. Tých variant môže vzniknúť mnoho ale podstata je stále tá istá.
Rekapitulácia: Virtuálny svet peňazí nalial do reálnej produkcie vo forme zisku prázdne peniaze aby ju tak zriedil a vzniknutý prebytok si prisvojil. Strata ktorú tak spôsobil reálnemu svetu ľudí predstavuje minimálne výšku samotného zisku čo možno považovať za nehoráznu krádež organizovanú súčasnou ekonomickou „vedou“. Takto vzniká hieroglyf ktorý rozkladá spoločnosť na bohatých a chudobných, vyvoláva hlad po bezprácnom zisku, a volá po odplate, revanšizme. Zisk nie je reálna hodnota ale peňažná manipulácia na znehodnotenie reálnej hodnoty, vyjadrenej v peniazoch, teda spôsobenie straty pre reálnu spoločnosť. Toto je všetko k objasneniu toho ako vzniká hieroglyf zvaný TOVAR s katastrofickými následkami na spoločnosť.
Z pohľadu klasickej ekonómie, ktorá má monistický charakter, keď mieša a sčítava realitu s jej obrázkami (peniazmi), túto pravdu nevidieť a preto je potrebný dialektický pohľad. Je zarážajúce ako mohla ľudská spoločnosť s tak primitívnou náukou a podvodom na človeku, akou je súčasna ekonómia vstúpiť do 21. storočia. V histórii vzniklo a ustálilo sa mnoho názorových platforiem (náuk) ktorých podstata bola chybná a pritom sa nepripúšťala kritická analýza. K takým napríklad patrila aj náuka o pohybe nebeských telies pred Koperníkom ale aj väčšina náboženstiev. Žiaľ k ním patrí aj ekonómia a tak pravom jej udeľujem termín ideológia!
Po viac ako desaťročnej mojej snahe považujem túto analýzu „TOVARu“ a tým aj ekonómie za najzrozumiteľnejší výklad toho, prečo súčasná ekonómia tvorí podstatu zločinov proti ľudskosti a ohrozuje existenciu ľudskej spoločnosti.
Záver: Genetické vybavenie spoločensko ekonomickej formácie založenej na „ZISKu“ je voči politickým vplyvom imúnne. Bez úpravy genetickej podstaty súčasnej ekonómie, odstránením a náhradou chybnej bunky (génu či alely) nedosiahneme „mieru pod olivami“.
K hierarchii buniek považujem za potrebné konštatovať, že súkromné vlastníctvo je následok a TOVAR (v základe ktorého stoji zisk nezaúčtovaním spôsobenej straty) je jeho príčina. Ak odstránime TOVAR súkromné vlastníctvo prestane byť problémom, pretože toto je len lievik cez ktorý sa vlievajú prázdne hodnoty do reálnej ekonómie a následne koncentrujú v kapitalizme do súkromných rúk.
Čo robiť? To čo som tu objasnil možno ignorovať, možno hlúpo odmietať ale nemožno logický vyvrátiť a preto ide o skutočnú, exaktnú vedu. Ako túto chybu v spoločnosti odstrániť? To už nebude (mimo spracovania projektu úplne novej ekonomickej vedy v ktorej bude platiť 1+1=2) vedou ale taktikou (politikou) poplatnou miestnym a historickým podmienkam a preto nemali by sme miešať vedu s politikou ako to urobili marxisti. Tam už nebude použitá metóda základnej bunky ale metóda systémovo sieťová. Preto o tejto téme z môjho individuálneho pohľadu až nabudúce.