Už dlhší čas pochybujem o svojom duševnom zdraví a normálnom úsudku vo veciach myslenia a politík bruselských a európskych „elít“. Podobné pocity mám aj ako občan Slovenska vo vzťahu k „svojim politickým zástupcom“ a zvažujem návštevu odborníka na duševné zdravie. Už ako nevolič.
Na jednej strane Slovensko bojuje proti nástupu údajného nacizmu a fašizmu doma, na druhej, oboje a to isté podporuje v Turecku bez výslovných výhrad. Hmm…
Na tretej strane sa dožaduje dodržiavania ľudských práv v Číne a v Tibete…
Priestor medzi demokraciou a totalitou je ako dúha – má mnohé farby (Rusko, Bielorusko, Ukrajina) a mení ich aj Európa (prostredie západu a severozápadu a prostredie vo vnútri krajín V-4). Iná je v Spojenom kráľovstve, iná v USA…
EÚ sa mení na centristickú diktatúru. Navzdory tomu, že Turecko sa od r. 2005 postupne vzďaľuje od inak ešte všeobecne demokratickej a sekulárnej Európy:
Slovensko sa rozhodlo pre svoju podporu vstupu Turecka do Európskej únie.
V piatok to „v mene Slovenska“, ako hovorca slovenskej vládnej zahraničnej politiky a teda, aj mojom a vašom (!), vyhlásil minister zahraničných vecí Miroslav Lajčák.
Zdroj: RTVS (večerné správy v piatok) a denník Pravda:
https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/430726-podporujeme-clenstvo-turecka-v-eu-tvrdi-lajcak/
Strácam postupne schopnosť normálneho (zdravého) a logického úsudku?
Poslanec Európskeho parlamentu a bývalý predseda Výboru pre európske záležitosti Ivan Štefanec (KDH, EĽS) protestuje proti vyhláseniam ministra zahraničných vecí Miroslava Lajčáka, ktorý po stretnutí so svojím tureckým partnerom podporil v mene Slovenska vstup Turecka do EÚ.
Podľa Štefanca na to nemal právo:
„Turecký politický systém začal po neúspešnom pokuse o puč a ústavnom referende vykazovať všetky znaky autoritatívneho režimu a taký do Európskej únie nepatrí. Minulý rok v novembri sme v Európskom parlamente prijali uznesenie, že ak Ankara neprestane s represáliami, tak žiadame zastavenie prístupových rokovaní. Žiaľ, odvtedy sa útoky na novinárov, sudcov, učiteľov a demokraciu ako takú len zhoršili. Miroslav Lajčák sa mal pred týmto vyjadrením poradiť s Národnou radou Slovenskej republiky, alebo aspoň s Výborom pre európske záležitosti. Vzťahy medzi Európou a Tureckom treba budovať. Ale na celkom inom základe, mimo plného členstva.“
https://europskenoviny.sk/2017/05/26/ivan-stefanec-lajcak-nema-pravo-podporovat-vstup-turecka-europskej-unie/
https://www.hlavnespravy.sk/stefanec-minister-lajcak-nema-pravo-podporovat-vstup-turecka-eu/1017242
https://aktualne.atlas.sk/slovensko/politika/vztahy-medzi-tureckom-slovenskom-su-bezproblemove-lajcak-podporuje-jeho-vstup-do-eu.html
Lajčákovu samostatnú osobnú iniciatívu komentoval aj poslanec za SNS a podpredseda parlamentného zahraničného výboru Jaroslav Paška:
“Nerozumiem tomuto vyhláseniu ministra zahraničných vecí, pretože celá Európa konštatuje, že zmeny, ktoré teraz prebiehajú v Turecku, sú v rozpore s demokratickými princípmi. Aj významní politici EÚ poukazujú, že v súčasnosti Turecko nespĺňa podmienky na to, aby mohlo byť akceptované a prijaté do Únie.”
https://www.parlamentnelisty.sk/arena/monitor/Turecko-ako-clen-EU-Paska-sa-tvrdo-pustil-do-Lajcaka-za-jeho-vyroky-288551
Miroslav Lajčák a jeho „firma“ bol garantom aj vyvesenia dúhovej vlajky z okna slovenského veľvyslanectva v Budapešti na podporu dúhového pochodu v roku 2016.
Rok predtým to urobila verejná ochrankyňa práv, čím porušila štatút svojich zákonných poverení (jej súkromná iniciatíva nemala byť prezentovaná z okna kancelárie ombudsmanky). V koho mene a za koho? Za Slovensko? Slovensko (my všetci) podporujeme nadpráva „dúhy? O uznaní Lajčáka, že sa to stať nemalo, písali médiá. Minister zahraničných vecí vo svojej “auto iniciatíve“ (svojvôli) pokračuje…
Kto sú tí ľudia, ktorí vedome a iniciatívne spôsobujú zlo? Odkiaľ na svoje skutky berú mandát? Dostali ho vo voľbách? Prijatie Turecka do EÚ majú v politickom programe?
Pripravuje sa aj Slovensko (Lajčák) v súlade s EÚ na aproximáciu európskych hodnôt s hodnotami Turecka a politického islamu (nepozná pojem sekulárny štát)?
Aké korekcie budú vykonané v negociačných a aproximačných podmienkach prijatia Turecka do EÚ? Budeme v EÚ musieť akceptovať turecký totalitný režim aj s prípadným trestom smrti? Má pre tisícky väzňov Erdogan pripravené mega väznice (koncentráky)? Dodržiava Minimálne štandardné pravidlá pre zaobchádzanie s väzňami? A čo represia novinárov?
Aké postoje má k Turecku a porušovaniu ľudských práv v tejto európsko-ázijskej krajine OSN a vysoký komisár OSN pre ľudské práva Zajd Raad Husajn (moslim)? A členstvo Turecka v NATO?
Na Slovensko „solidárnym“ zapojením sa do boja s islamským štátom, v mene európskej solidarity a európskych hodnôt, pozývame islamistických teroristov. Dá sa očakávať začiatok teroristických útokov aj na Slovensku… (prax ukazuje, že spravodajské služby a ozbrojené zbory nestíhajú. Riešia len dôsledky, čistia miesto činu a likvidujú zdrojové zázemie…
K ochrane hraníc EÚ – nemáme NATO? Článok 5 bol aktivovaný voči Usámovi bin Ládinovi proti Afganistanu v r. 2001. Prečo nemôže byť použitý aj vo veci napadnutia EÚ islamským štátom zvnútra?! Lebo sa nejedná o USA? Pre koho plní účel NATO? Chráni len USA?
Turecko sa z vôle Erdogana (sunnitský moslim) sa na pozadí erdoganizácie a prezidentského systému pripravuje aj na nastolenie islamského kalifátu podľa vzoru Iránu a Saudskej Arábie.
Parlamentnú demokraciu mení prostredníctvom demokratického tureckého referenda vraj „len“ na prezidentský systém jedného muža a jednej strany AKP prezidenta a jej predsedu Erdogana.
Táto krajina má byť prijatá do demokratického sekulárneho súštátia Európskej únie? A my sme nemali byť prijatí do EÚ, lebo Mečiar a mečiarizmus? Zmenili sa kritériá..?
Ak Brusel otvorí Turkom bezvízový vstup do EÚ, už beztak narušenému pokoju v Európe to nepridá (…) nehovoriac o tom, že v Európe sú už aj Kurdi (…) koľko ďalších dôvodov pribudne pre terorizmus?
Erdogan nás vydiera utečencami. Erdogan školí EÚ z demokracie. A ľudským právam. Na svoj obraz.
Koľko tvárí má Slovensko? Pre koho a kde? Aké reálne úmysly má s nami naša vládna moc v procese ďalšej „demokratizácie, jej prehlbovania, zjednocovania a integrácie“ Európy a EÚ?
Redakční komentátori mienkotvorných médií mlčia. Aj preto, že “nemajú čas”, lebo sa intenzívne venujú najmä antifašizmu a nálezu GP SR. Všade (médiá) samý Kotleba.
V diskusii pod správou SME prečítal tento jednoduchý komentár: „Kto si želá Turkov v únii, mal by urýchlene navštíviť psychiatra.“
https://domov.sme.sk/c/20543175/lajcak-podporujeme-clenstvo-turecka-v-eu-aj-ked-proces-je-zablokovany.html#axzz4iDKtoX5Q
K druhému odseku môjho článku aj toto: S nálezom generálnej prokuratúry a podnetom na zrušenie a zákaz ĽSNS môže, ale nemusí súhlasiť najvyšší súd. Ak podnetu GP vyhovie, o rozsudku rozhodne ústavný súd. Všetci ústavní činovníci, aj MVSR, ktoré zruší registráciu ĽSNS vedia, že SR je člen Rady Európy a podlieha dikcii a judikatúre Európskeho súdu pre ľudské práva.
Prokuratúra držala občanov, ĽSNS a jej voličov aj nevoličov (odmietačov) v šachu takmer rok v očakávaní a napätí, a spôsobila tým nebezpečný vnútro občiansky konflikt (priaznivci a odporcovia ĽSNS) sa medzi sebou žerú ako besné psy a médiá majú výživnú bulvárnu pastvu. Spoločnosť je rozdelená na hranici udržania zmieru.
Rozsudok najvyššieho súdu sa dotkne 200 tisíc voličov ĽSNS. Prokuratúra hrá vabank. Ak najvyšší súd stranu ĽSNS nezruší, legitimizuje ju. Tá sa zrejme, ak jej to urýchlene nebude zakázané zákonom, zmení na inú politickú stranu, a v parlamentných voľbách dostane 15 percent (Ján Baránek). Takzvané “ľudsko-právne” mimovládky a fašistická ANTIFA jasajú. V priamom prenose preberajú moc v štáte.
Zrušiť a zakázať politickú stranu je relatívne možné. Občanov a voličov nie. Slovenská vláda by boj proti extrémizmu (plán A) mala nahradiť plánom B (liečba zdravotníctva, školstva, zamestnanosti, platov, sociálnych vecí a rodiny, účinné proti korupčné opatrenia, zahraničná politika…) a extrémizmus a antisystémové protestné hnutia aj s agendou Matoviča a spol. by zanikli aj samé…
Niečo k „fyzike“ slovenskej parlamentnej demokracie: Slovensko je časticová a kvantová digitálna demokracia. Volič v nej má pred voľbami hodnotu NULA, pri volebnej urne JEDNA a po voľbách NULA (štvorročné volebné cykly).
Aktívni a pasívni nevoliči sú neutróny (prirovnanie): Neutrón je elektricky a magneticky neutrálna subatomárna častica jadra atómu bez elektrického náboja o niečo ťažšia ako protón a približne 1 839-krát ťažšia ako elektrón. Jedna zo základných stavebných častíc jadra atómu (nukleón) a takmer všetkej známej hmoty. Tmavá hmota neexistuje. A nedá sa voliť. Voliči aj nevoliči sú legitímnou súčasťou „politického jadra atómu a molekulárneho hmotného politického systému“ štátu a Slovenska.
Politickí analytici a odborníci na voľby a extrémizmus skúmajú príčiny nárastu „politických neutrónov“ (nevoličov) a tiež voči systému negatívne nastavených „elektrónov“ (voliči ĽSNS) so záporným nábojom, ktoré vytvárajú nerovnováhu a diskomfort v jadre politického „atómu“ a politického systému.
Rozum a svedomie mi nedovoľujú legitimizovať menšie zlo ako dobro už od prvého kola prezidentských volieb. Ako občan nerobím kompromisy. Nech ich medzi sebou robia politici v rámci „umenia možného“. Nie som „umelec“.
Mám dosť. Som z toho „na hlavu“. Uvažujem nad návštevou psychiatra. Pre istotu. Mám na to právo. A sa uvidí…
Všetci máme ústavné právo na zdravotnú starostlivosť a ochranu telesného a duševného zdravia.
Autor článku: Juraj Režo
P.S. Z dôvodov nárastu objemu textu tému tohto článku rozvíjam v jeho pokračovaní, ako „Doplnky a vysvetlivky k „som na hlavu“:
https://blog.hlavnespravy.sk/1599/doplnky-a-vysvetlivky-k-som-na-hlavu/