O postupnej debilizácii nášho obyvateľstva som písal tu. O debilizácii detí na ZŠ som písal tu. Teraz sa pozrime ako bude prebiehať ďalšia debilizácia školstva 2030 novými tendenciami mimo inklúzie a zahltením učiteľa.
Škola sa plne mení na predaj služieb. Človek sa učí v škole to, aby mohol svoje vedomosti predať so ziskom. Človek je tovar. Niektoré deti sú talenty a tie stoja viac, pretože so sebou nesú vyšší zisk pre firmy. Talentov je potrebných málo. Deti sa triedia na kasty. Niektoré sú tvorcovia a tí druhí sú deti na stlačenie jedného gombíka. Tvorcovia sú väčšinou tí, ktorým to zaplatia bohatší rodičia. Ostatní budú jedno-gombíkoví. A tých tvorcov budú učiť ako zlepšiť našu spoločnosť? Učíme to teraz? Zaujímame sa o to teraz? Nie. Budú iba na plnenie špecifických úloh v rôznych oblastiach, aby zabezpečili bezpečný chod spoločnosti v prospech vyvolených. No a jedno-gombíkovým je akýkoľvek nadbytok vedomosti načo?
Počítačová výuka sa nám podsúva ako nejaké blaho, to že máme vysokú úroveň civilizácie. Deťom strkáme elektronickú tabuľu, elektronický zošit. Špecializácia – základné vedomosti zostanú iba málokomu, pretože budú drahé. Ostatným zostanú on-line kurzy v počítačoch.
Strata návykov písania. Mnoho odborných štúdií potvrdzuje rozvoj kreatívneho myslenia kaligrafiou. Písaným písmom takisto vie dieťa formulovať vlastný text, sloh, usporadúva si myšlienky. Tým, že deti píšu písaným písmom ľahšie si predstavia o čom píšu. Toto sa počítačovým rozvojom u detí skončí.
Veľké texty na internete „sa nečítajú“. Ako sa deti naučia viac o danej téme? Veľké texty sa teda nepíšu a v malom texte veci nevysvetlíte. Preto vedomosti z internetu, ktoré deti môžu získať sú plytké.
Deťom netreba knihy, kde sa dozvedia jemné charaktery postáv a ich odtienky. Štúdiá Marvel im zabezpečia hrdinu individualistu, ktorý im zabezpečí čo potrebujú. Hneď od začiatku príbehu viete, že príbeh skončí víťazstvom individuálneho hrdinu a dej je na zaplnenie nudy medzi predstavením hrdinu na začiatku a jeho víťazstvom na konci. Len si všimnite ako hlboko to zasiahlo už nás. Aj my čakáme na spasiteľa, Supermana, ktorému odovzdáme hlas vo voľbách, ktorý má za nás všetko vyriešiť, namiesto toho, aby my sme sa venovali tvorbe vlastných sociálnych sietí, ktoré by nám pomohli k zmene sveta na náš obraz. Nechávame si ho ukradnúť pred našim nosom.
Vytváranie živých sociálnych vzťahov detí nepotrebujú. Už majú počítač a tam majú všetkých kamarátov. Cez net si nakoniec nájdu aj partnera, pretože atraktívneho partnera nebudú vidieť vedľa seba v škole, električke, v práci atď.
Deti sa prestávajú sa rozprávať s rodičmi, lebo matka ho jednou rukou drží a druhou niečo robí na mobile ignorujúc dieťa. Tým dieťa matku nepočuje, nemusí sa učiť ani rozprávať. S množstvom rozvodov a nekompletných rodín sa výuka bude oveľa viac neosobná, aby premenila aj nás na jednoduchých robotov pracujúcich v spoločnosti ako jedno koliesko celého stroja. Táto neosobná výuka bude ďalej likvidovať samotné rodiny. Popočúvajte niekedy aké informácie deti nosia zo školy. To riadenie detí cez školu je o tom, aby za protichodné názory svojej babičky boli ochotné deti bojovať proti nej v rodine.
Nové technológie v kapitalizme musia priniesť zisk. Čo to znamená? Znižovanie stavu učiteľov. Načo nám budú, keď dieťa si môže všetko naštudovať samo on-line kurzom? Na konci si spraví jeden test. Keď tomu nerozumie, bude test robiť na viac krát pokiaľ sa do výsledkov „netrafí“. Učiteľ sa zmení na predajcu informácií o tom, ktorý link kurzu treba využiť a učiteľovi budú padať výsledky testov rovno do počítača. Nebude záležať, že tomu žiak nebude rozumieť. Koľko papierov a potvrdení máte keď niečo chcete? Toto bude pokračovať aj v školách. Aby ste sa zbavili zodpovednosti nájdete si niekoho s papierom. Že to nevie? Nevadí, veď keď sa niečo stane je poistený.
Počítače vytvárajú závislosť na hrách. Tvári sa, že niečo robí, ale dieťa sa hrá. Keď sa nehrá môže len tak browsovať po nete. Nevie sa celkom brániť reklame ani obrazovému smogu vo forme násilia či porna. Potom má skreslené predstavy o svete, o manželstve, o sebe poskytované väčšinou z jedného zdroja.
Chceme toto pre naše deti, alebo niečo zmeníme? Alebo si myslíme, že to vyrieši za nás Superman?