Bratislava s prívlastkom DojeVallovo. 3. časť Problémové cyklistické trasy.

Nemám nič proti jazde na bicykli, dokonca som od malička veľmi často bicykloval. Som za to, aby tam, kde je to z hľadiska priestoru v Bratislave možné, aby v symbióze mestá vyznačili chránené cestičky pre cyklistov aj na frekventovaných miestach. No, nie despoticky na úkor automobilovej dopravy. Spomeniem najskôr jeden menej verejne spomínaný prípad. Je to dolná časť Štefanovičovej ulici od Žilinskej po Mýtnu, kde sídli Ministerstvo dopravy. Horná časť spomínanej ulice je už dlhý čas jednosmerná aj kvôli električkovej trati teda od začiatku. Náhradné trasy sú však logické a ľahko zvládnuteľné. No spodná časť slúžila ako spojnica v oboch smeroch. Zaujímavé, že cyklisti chodia viac po chodníkoch.

No pre cyklistov v dolnej časti obetovali jeden jazdný pruh spojovacej ulice a nastúpili cyklisti so svojou uličkou. Autá tak zamorujú Bratislavu podstatne viac výfukovými plynmi pri nelogických obchádzkach. Pritom sa uvoľnil široký chodník, na ktorom predtým parkovali autá a cestička pre cyklistov by v jednom smere nezabrala veľa miesta. Ani cyklistov ani chodcov tam hromadne vôbec nie je vidieť. Toto dokumentuje absolútnu zadubenosť realizátora, ktorý sa potrebuje na úkor ostatnej individuálnej dopravy realizovať, len aby dokazoval sám sebe i nám, že cyklistika je totálnym kráľovským pánom Bratislavy, samozrejme spolu s ním osobne a všetko ostatné, vrátane bezpečnosti ničím a žiadnymi bariérami nechránených cyklistov, musí ísť bokom. Doslova cyklistický despotizmus cyklistického Nera!!!.

Keď má „Veľký pozelenený brat cyklista“ takú moc, veď mohol zrealizovať zjednoľajenie električkovej trate na 300 metrov. Pri frekvenciách prejazdov električiek by to nebol žiadny problém a ani spomalenie. Električka, ktorá nevybočuje z koľají a smeru ako auto,  prejde tento 200 – 300 m dlhý úsek v priebehu 10 sekúnd. Lenže „superzeleného odborníka“ na magistráte v Bratislave dopady a dôsledky zavádzania výhod pre malý počet cyklistov nezaujímajú. Jeho nabublané progresívne zmýšľanie siaha do formy diktátorstva a komunistických manierov. Jednoducho si povie, tadiaľto pôjde cyklistická trasa a žiadny odborník nie je odbornejší nad jeho jednosmernú super bublinkovú mozgovňu.

Vrcholom jeho progresívno – zeleného pseodosarkastického umenia je frekventované Vajanského nábrežie, kde absolútne odignoroval problémy automobilovej dopravy. Touto trasou často nechodím a tak raz som si asi okolo 14 hodiny išiel preveriť, čo sa tam deje. Pripájal som sa pri dominantnej budove Allianz Slovenskej poisťovne a prešiel som úsek po most SNP teda asi 1,5 km asi v priebehu 12-tich minút. Chodec prejde kilometer v priebehu 6-8-ich minút!!! A to aj vďaka tomu, že logicky som sa vždy radil do pravého pruhu a dostal som sa skôr dopredu. Myslel som si, že podľa zvyklostí sa ľavý jazdný pruh bude včleňovať do pravého. No tu je to presne naopak.

Zaujala ma sveteľná pojazdná tabuľa na ostrovčeku tesne pred križovatkou na Šafárikovom námestí. Vyzývala nás na jazdu po Einsteinovej ulici, pretože Vajanským nábrežím až 70 % vozidiel iba prechádza (To dnes platí o každej prejazdnej ulici nielen v spomínanom úseku!)!!!

Poznáte okrem slepých uličiek, aby to číslo bolo podstatne menšie. Nuž, je to teoretická blbosť nad blbosť na ospravedlnenie doslovnej kraviny. Cesty sú na to, aby autá po nej jazdili a nie aby obyvatelia na nich stolovali a hodovali či hrali hokej alebo futbal. To bolo za mojich mladých čias, keď prešlo auto raz za hodinu dve. Na tejto tabuli prezentuje Magistrát svoju obmedzenosť, hlúposť, nevzdelanosť, neznalosť, nepredvídavosť a najmä sjúper vykoľajenú noninteligenciu. Veď barani za volantom to zhltnú!!! Čudujem sa, že im tú svietiacu tabuľu nikto niečim ešte neprekryl. Sporne právna otázka je aj šírka jazdných pruhov. Zákon stanovuje šírku 3,5 metra. Nech si pán primátor sadne na bicykel a ide do Holandska. Šírky ciest sa nedotkli, vedľa nich je minimálne metrový pás zelene a cyklistická cestička s chodníkom pre peších vytvorená na zeleni. Zúžených a nebezpečných miest kvôli cyklotrasám je po celej Bratislave neúrekom. Neprekáža to pri rovných menej frekventovaných cestách cestách, ale v uličkách pri kolíziách budú na vine vždy vodiči motorových vozidiel. Navyše Krajský dopravný inšpektorát neodsúhlasil dnešný stav na Vajanského nábreží, ktorý majú Progresívci na svedomí a odporúča nábrežie dať do pôvodného stavu. Ale ako nám zaklamal primátor v rozhovore v televízii JOJ24, alebo TA3, KDI odsúhlasil cyklotrasu na Vajanského nábreží!!! Lenže ich zrušenie v tejto forme bude problematické kvôli eurofondom. Za sumu, ktorá sa spomína 600 000 až 800 000 Euro by stavebník postavil dva a pol luxusného rodinného domu. Toľko stáli chorý nápad,  blboprojekt,  farba, piktogramy, obrubníky a značky. Trochu prisilná káva!!!  Asi by to musel zaplatiť primátor Vallo so svojou progresívnou tlupou Team Bratislava, ktorá takýmito hlúpymi progresívnymi nápadmi z nevzdelanosti sa len tak hemží. Nerozumiem, prečo cyklotrasa nemôže viesť pri vyletných peších trasách popri nábreží až na Šafárikovo nábrežie, kde sa realizoval aj zelenobiele stĺpikové magistrátne i magostrojové Valloplážo!.

Za všetko stoja slová primátora pre Refresher News z ktorých vyberáme:

Cyklotrasu hodnotí primátor celkovo ako „dobré rozhodnutie, avšak zle načasované“. Iné by to podľa neho bolo, ak by ju otvorili v máji, nie až v septembri. „Hystéria“, ktorá sa pred voľbami okolo toho vyvolala, je podľa neho neprimeraná. Okrem zlého načasovania však priznal aj podcenenie komunikácie v tejto veci, magistrát mal podľa neho o tom hovoriť viac. Význam cyklotrasy však obhajuje, odvoláva sa aj na zvýšenie počtu cyklistov v danom úseku za vhodného počasia.“ Naozaj tvrdenie hodné Nobelovej ceny za oduševnenú fantazmagorickú paradigmu!!! Ak má byť toto argument na dennodenné stresy, kolízie s obrubníkmi i s električkami a oberanie vodičov o čas, tak bravó pán Vallo!!! Verím, že ešte čakáte od vodičov ďakovné listy a darčeky, ktoré by zaplnili ulicu pred vaším honosným domom. Len či nebudú protestovať aj známi to susedia Majský, B.Kollár či Lexa, ktorí tam majú svoje hniezda a hniezdočka.

Ešte by som sa zastavil pri viditeľnosti cyklistov. Zväčša používajú sivé a tmavé farby oblečenia, nemusia mať zapnuté svetlá a potom sa čudujú, že ich vodiči vidia na poslednú chvíľu. Stalo sa to aj mne pri výjazde uličky z Horského parku. Z pravej strany bolo voľno a z ľavej išlo auto so zasvietenými svetlami, pričom vľavo parkovalo biele auto a biela farba i svetlá vždy opticky ťahajú oči. A cyklistu v tmavých farbách som zbadal v poslednej chvíli. Zastavil som ešte včas, ale zlízol som si, či som slepý. No po mojom vysvetlení, že ak by mal niečo svietiace na sebe, alebo aspoň žiarivé, zbadal by som ho o sekundu dve skôr a nemuselo dôjsť k obmedzeniu jeho jazdy. Nakoniec to uznal, keď zbadal za sebou zaparkované biele auto. A trošku nás to aj zblížilo.

Preto apelujem na zákonodárcov. Všetky dopravné prostriedky musia svietiť, prečo nie aj bicykle a aj kolobežky nielen dole, ale vpredu i vzadu aspoň 80 cm od zeme.

A chcel by som apelovať aj na progresívcov Team Bratislava, lenže po niekoľkých skúsenostiach s jej „najmúdrejšími“ zástupcami a voličmi som dosť skeptický. Veď majú ten jediný patentovaný diktátorsky „správny“ názor a debata s nimi je neprípustná, aj keby viedla do pekla! Veď majú 85 percent poslancov vďaka Bratislavčanom, ale skôr tých prisťahovalcov, ktorí vzťah k hlavnému mestu nemajú. A tých neskúsených mladých, ktorí na vás za iný názor začnú ziapať ako patentisti na rozum je neúrekom!!! Aspoň na Vianoce sme si od ich genitálnych výmyslov a nedokonalých riešení, vďaka nerozhľadenosti, skúseností, býčieho despotického prístupu a zadubenosti oddýchli.

Pavel Jacz

Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidla preštudovali a porozumeli im.

author photo

Pavel Jacz

O AUTOROVI

Dlhoročný televízny redaktor

AUTOR V ČÍSLACH

Počet článkov: 181

Celkové hodnotenie: 27.47

Priemerná čítanosť: 3261

icon Top za 7 dní

iconNajnovšie z HS

icon Najčítanejšie z HS

  • POČASIE NA DNES

    FOTO DŇA

  • Vybrali sme

    Prieskum: Žiaci z MRK by sa podľa 60 percent Slovákov mali vzdelávať oddelene

    0icon

    Bratislava 5. mája 2024 (TASR/HSP/Foto:TASR-Adriána Hudecová)   Žiaci z marginalizovaných rómskych komunít (MRK) by sa podľa 60 percent Slovákov mali vzdelávať v oddelených triedach či…

    Biely dom mal urobiť rázne rozhodnutie: vyvolalo vážne znepokojenie v izraelskej vláde

    0icon

    Washington 5. mája 2024 (HSP/Foto:TASR/AP-Jake Bacon)   Biely dom prvýkrát od začiatku vojny v Gaze zastavil dodávky munície Izraelu. Informovalo o tom americké vydanie Axios…

    ZVJS vykonal vlani 44.451 eskort s počtom 305.051 eskortovaných osôb

    0icon

    Bratislava 5. mája 2024 (TASR/HSP/Foto:Pixabay)   V minulom roku vykonal Zbor väzenskej a justičnej stráže (ZVJS) 44.451 eskort s počtom 305.051 eskortovaných osôb. Oproti roku…

    ZMOS: Rada Európy bola podporou pri budovaní miestnej demokracie na Slovensku

    0icon

    Bratislava 5. mája 2024 (TASR/HSP/Foto:TASR-Pavel Neubauer)   Rada Európy bola podporou pri budovaní samosprávnych komunít a formovaní miestnej demokracie na Slovensku. Pri príležitosti 75. výročia…

    Prvé strety medzi ruskými vojakmi a francúzskymi „dovolenkármi“ sa už údajne začali

    0icon

    Kyjev 5. mája 2024 (HSP/Foto:TASR/AP-Alex Babenko)   Ako informujú ruské vojenské telegramové kanály, došlo k nim údajne v Časov Jare, kde ruská armáda v súčasnosti…

    Prezidentka prezradila, kam pocestuje na sklonku svojho mandátu. Výber krajiny neprekvapí

    0icon

    Bratislava 5. mája 2024 (TASR/HSP/Foto:TASR) Aktualizované 5. mája 2024 o 14:55 h. Prezidentka SR Zuzana Čaputová sa chystá na sklonku svojho mandátu navštíviť Ukrajinu. Hlava…

    Vo veku 59 rokov zomrela známa herečka Simona Postlerová. Jej slová si musíme pripomínať aj dnes

    0icon

    Praha 5. mája 2024 (HSP/blesk/Foto:Twitter)   Do hereckého neba navždy odišla česká herecká hviezda Simona Postlerová. Mala 59 rokov Diváci si ju môžu pamätať z…

    Rusi vydali na Zelenského zatykač. Ukrajinský prezident sa tak oficiálne stal hľadaným vojnovým zločincom

    0icon

    Kyjev 5. mája 2024 (HSP/vz.ru/Foto:TASR/AP-Efrem Lukatsky)   Expert Perendžiev vysvetlil, prečo ministerstvo vnútra zaradilo Zelenského na zoznam hľadaných osôb práve teraz. Informujú o tom noviny…

    Glück, Migaľ, Plaváková a Čaučík sa nestotožňujú s Harabinom v súdnej rade

    0icon

    Bývalý predseda Najvyššieho súdu SR a exminister spravodlivosti Štefan Harabin by sa nemal stať členom Súdnej rady SR. V diskusnej relácii TA3 V politike sa…

    Trestné stíhanie poslanca za hlasovanie za iného poslanca

    0icon

    Bratislava 5. mája 2024 (HSP/Foto:Pixabay)   Trestné stíhanie poslanca za hlasovanie za iného poslanca V oblasti, na ktorú sa vzťahuje zákonné právo, je „zákonom“ platný…

    Blog - redakcia Hlavných správ nezodpovedá za obsah blogerských príspevkov

    Juraj Tušš

    Andrej Sablič

    Erik Majercak

    Marek Brna

    Matúš Pestrý

    Vášeň v Tebe

    Auto Trendy

    Reklama

    Armádny Magazín

    TopDesať

    FOTO DŇA