Zodpovednosť

Zodpovednosť vlády a EU.

Nedostatok energií už nehrozí. Už je to realita. V rovnakej pozícii je inflácia, pokles príjmov obyvateľstva aj sila tej pliagy. So zatvorenými ušami a prižmúrenými očami naplnení sľubmi a hlúpymi riešeniami sedia v parlamente poslanci koalície a riešia skutočne „životne dôležité“ problémy. Jazyk v maďarskej škole, vzdialenosť od cyklistu, tabule v dvoch jazykoch, … .

Nezabúdajú pri tom, že ich najväčší nepriateľ je opozičný partner. Zákon parlamentného kartelu hovorí – s opozíciou sa nehlasuje. Živorenie občanov je až konci záujmu. Tomášovi stačí pozrieť si zasadanie komisií, prípadne sledovať priebeh rokovania v sále parlamentu. Koalícia rešpektuje iba usmernenia nevoleného vedenia EU a vlastný prospech. Hlavného vinníka, súčasného stavu je treba hľadať v pričupenej submisivite predchádzajúcich, aj terajšej vlády.

Po obrovskej kampani za ochranu životného prostredia pristúpili štáty EU k zatváraniu tepelných elektrárni. Má ich nahradiť Slnko a vietor. Už malé dieťa vie, že v noci slnko nesvieti a vietor si robí čo chce. „Soudruzi z EU sa prepočítali. Ani všetky vrtule s kolektormi na poliach nenahradili vyradené zdroje! Kupecké počty prekročili matematickú kapacitu zodpovedných. Štát, ktorý má iný názor je vytlačený na okraj spoločenstva. Je nútený zatvárať funkčné bloky, prípadne celé elektrárne na jadro. Aj naša vláda sa podriadila.

Európska únia v záujme čistého ovzdušia prinútila automobilky plniť absurdné normy exhalátov čo konštrukčne vedie k funkčným abnormalitám. Nestačilo. EU trvá na zmene zdroja energie na pohon. Namiesto ropy chce elektrinu. Naplniť túto požiadavku je nemožné. Stačia štyri slová – elektrina, akumulátor, bezpečnosť, dojazd. To sú kamene úrazu na ktoré od prvej chvíle poukazovali odborníci. Špeciálne nevzdelaní „ekologisti“ nepočujú. Sú mocnejší a nepostihnuteľní.

Ekológia automobilov je sledovaná okom dravca, ale výhodná železničná doprava zomiera. Potravinová sebestačnosť štátu by výrazným spôsobom odbremenila diaľkovú kamiónovú dopravu, rýchla a dostupná železnica by odľahčila osobnú aj cestnú dopravu. Auta majú už šieste usmernenie na exhaláty, ale ešte som nepočul o podobnej norme pre lode a lietadlá. Kilometrový meter ekologickej spravodlivosti platí aj pre rakety. Ani Grétka sa nepozastavila nad „fantastickým“ výletom niekoľkých jedincov do vesmíru. Rakety vyniesli na obežné dráhy také množstvo materiálu, že zasmetili vesmír ako skládku pri Pezinku. Ako sa tieto dopravné prostriedky podpisujú na životnom prostredí? Hľadanie nepriateľa prípadne jeho konštruovanie je v rukách silných vlád. Medzinárodná nenávisť na princípe klamstva bez osobnej zodpovednosti nás pripraví nie len o život, ale aj o stratu planéty. Nerovný meter ničí vzťahy účinnejšie ako rakovina

Celé roky vykonáva vedenie EU represálie proti najväčšiemu dodávateľovi ropy a plynu. Počúvame, ako je potrebné viesť proti nemu kampaň a obmedzenia. Normálne obchodné vzťahy na princípe zdvorilosti a vzájomnej výhodnosti nahradila jednostranná dehonestácia. Má to logiku? Ak nie, potom kto je za súčasný stav zodpovedný. Vôbec by ma neprekvapilo, keby si Rusko našlo slušnejších obchodných partnerov. Ak by sme žili v Raji, nemuselo by nás to trápiť, ale žijeme v prostredí, kde vláda „dobrému vlastníkovi“ dovolí každý nedostatok riešiť zvyšovaním ceny a sama sa na tejto situácii priživuje.

Nikto nie je zodpovedný za nedostatok palív, energií, potravín, papiera, …? Za infláciu, za biedu a chudobu, za rastúcu agresivitu? Za hlúpnutie národa? Žeby tá vláda, ktorá rozpredala majetok štátu, alebo tá, ktorá zisk z predaja nechala rozkradnúť, alebo tá, ktorá Slovensko vydala pod neschopnú nadvládu EU? Vláda, to sú konkrétne osoby. Sú nepostihnuteľné? Ak sa im poškodenie štátu – to sme my, prepečie, do čela každej nasledujúcej postavia väčší nevzdelanci a plagiátori, ktorých jediná výbava je silné ego. Hlupák svoju obmedzenosť nepozná.

Alebo je za všetko zodpovedný  – Japonec Sa-to? Naši udavači ho udajú, prokurátori obvinia, tajné služby vyhľadajú, polícia uväzní, kajúcnici dodajú dôkazy, súdy odsúdia, na medzinárodný zatykač ho privezú. Načo máme štátny špeciál. Sa-to sa nebojí. Vie, že odvolací súd ho prepustí a Slovensko odškodní. Veď – skutok sa nestal.

Brezová 21. októbra 2021

Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidla preštudovali a porozumeli im.

author photo

René Pavlík

O AUTOROVI

Narodil som sa v čase, keď vlaky mali tri triedy. Podstatnú časť života som strávil v Bratislave. Po absolvovaní strednej školy som aj maturitu zvládol bez protekcie a podvádzania.
Prestávky bývania ma zastihli v Pardubiciach (otec reprezentoval v ÚDA), v Košiciach (dva roky na internáte) a v Brne (26 mesiacov - vojna na letisku).
Vystriedal som niekoľko zamestnávateľov TATRA Kopřivnice (konštruktér motorov, skúšobný technik), STK (kontrolór), SHMÚ (hydrológia podzemných vôd), Letisko MRŠ (ochrana, dispečer paliva).
Do 18. rokov som pretekal na kajaku a neskôr som sa venoval služobnej a súťažnej kynológii (28 rokov).
Bratislavskú králikáreň, ktorej hodnota neustále stúpa, som pred dvanástimi rokmi prenechal svojmu ženatému synovi (s dvomi deťmi), aby nemusel žiť v petržalskom podnájme a presťahoval som sa do krásneho prostredia kopaníc kde sa ešte ľudia zdravia aj keď sa nepoznajú. Neľutujem.
Moje rodné mesto sa zmenilo a máločo v ňom k lepšiemu. Rodná nemocnicu na Zochove neexistujej, výletnú reštaurácia do ktorej chodil už Ľ. Štúr nepoznávam, tam kde desaťročia predávali klince je bohviečo, a v MHD vám nemá kto povedať kam ide a kde máte prestúpiť, sneh sa neodváža, iba solí a prehadzuje. V Bratislave je viacej Blavákov ako normálnych ľudí. Opakujem - neľutujem.
Ak som napísal málo, rád doplním.

AUTOR V ČÍSLACH

Počet článkov: 143

Celkové hodnotenie: 37.82

Priemerná čítanosť: 920

icon Top za 7 dní

iconNajnovšie z HS

icon Najčítanejšie z HS

  • POČASIE NA DNES

    FOTO DŇA

  • Vybrali sme

    SOZ ZaSS kritizuje Dolinkovú v súvislosti s Rázsochami či nemocnicou v Prešove

    0icon

    Slovenský odborový zväz zdravotníctva a sociálnych služieb (SOZ ZaSS) kritizuje aktuálne kroky ministerky zdravotníctva Zuzany Dolinkovej (Hlas-SD) týkajúce sa výstavby univerzitnej nemocnice na bratislavských Rázsochách…

    MŠVVaM zvyšuje financie na budovanie kapacít materských a základných škôl

    0icon

    Ministerstvo školstva, výskumu, vývoja a mládeže (MŠVVaM) SR zvyšuje dotáciu na budovanie nových miest v materských a základných školách. V rámci otvorenej výzvy z Plánu…

    Tragédia na ceste: O život prišiel 59-ročný muž

    0icon

    Žarnovica 6. mája 2024 (TASR/HSP/Foto:Facebook/Polícia SR - Banskobystrický kraj)   Život 59-ročného muža si vyžiadala ranná dopravná nehoda, ktorá sa stala v pondelok v Žarnovici.…

    Hlavný problém nespočíva v tom, že Rusi dobyli Očeretino

    0icon

    Moskva 6. mája 2024 (HSP/Foto:telegram)   Situáciu na frontoch komentuje ruský vojenský analytik Jurij Podoljaka Front v smere Očeretino je pre ukrajinskú armádu veľmi náročný…

    PS: Vláda sa chystá znefunkčniť enviropolíciu

    0icon

    Bratislava 6. mája 2024 (TASR/HSP/Foto:Screenshot Facebook/Progresívne Slovensko)   Vláda sa chystá znefunkčniť enviropolíciu. Dôsledkom bude beztrestné ničenie životného prostredia. Na tlačovej konferencii na to poukázal…

    Blaha je „špinavý kolaborant“, útočí .týždeň

    0icon

    Bratislava 6. mája 2024 (HSP/Foto:TASR-Jakub Kotian)   Istá Marína Gálisová, komentátorka podcastu Týždeň s. týždňom, označila Ľuboša Blahu za ohavného, špinavého kolaboranta (s Ruskom). ZDROJ…

    V utorok generálka s USA, Tatar: "Dávno neboli takýto silní"

    0icon

    Bratislava 6. mája 2024 (TASR/HSP/Foto:TASR-Daniel Stehlík, Radovan Stoklasa)   Slovenskí hokejoví reprezentanti nastúpia v utorok od 18.00 proti USA na svoj posledný zápas pred MS…

    Podnikateľ Suchoba dostal za podplácanie peňažný trest 90 000 eur

    0icon

    Pezinok 6. mája 2024 (TASR/HSP/Foto:TASR-Martin Baumann) Aktualizované 6. mája 12:58 Podnikateľ Michal Suchoba dostal za podplácanie peňažný trest vo výške 90 000 eur. V prípade…

    Djokovič naďalej líder rebríčka ATP, Klein poskočil na 118. miesto

    0icon

    New York 6. mája 2024 (TASR/HSP/Foto:TASR/AP-Antonio Calanni)   Srb Novak Djokovič je naďalej na čele svetového tenisového rebríčka ATP pred Talianom Jannikom Sinnerom a Carlosom…

    Francúzsko vyslalo bojové jednotky na ukrajinský front

    0icon

    Paríž 6. mája 2024 (HSP/asiatimes/Foto:TASR/AP-Ludovic Marin)   Paríž vyslal jednotky cudzineckej légie na pomoc Kyjevu, informuje Stephen Bryen v Asia Times. Emmanuel Macron má dva…

    Blog - redakcia Hlavných správ nezodpovedá za obsah blogerských príspevkov

    Gustáv Murín

    Dušan Hirjak

    Juraj Tušš

    Andrej Sablič

    Erik Majercak

    Vášeň v Tebe

    Auto Trendy

    Reklama

    Armádny Magazín

    TopDesať

    FOTO DŇA