Marx: „Ak človek pracuje len pre seba, môže sa stať znamenitým učencom, veľkým mudrcom, slávnym básnikom, ale nikdy sa nemôže stať veľkým človekom.“ (Zdroj: https://citaty-slavnych.sk/autori/karl-marx/)
Upozornenie na úvod: Reč bude o exaktnom marxizme a nie o ideológii či politike ktoré sa historický pod týmto názvom formovali a šírili v záujme jeho podpory či negácie.
Čo je cieľom exaktnej marxistickej vedy? Premena tejto planéty na domov v ktorom by sa cítil človek ako vo svojom vlastnom dome a vo svojej rodine.
Čo tomu bráni? Ekonomické medziľudské vzťahy ktoré vedú ľudí k nenávisti, vzájomnému okrádaniu, zabíjaniu a ničeniu prírodného prostredia. Inými slovami Marx skúmal ako napraviť či odstrániť súčasné spoločenské poznanie pod názvom ekonómia a nahradiť novým poznaním ktoré by viedlo ľudí k spolupráci, vzájomnému rešpektu a rešpektu k prostrediu ktoré tvorí domov nás všetkých.
Čo preto Marx spravil?
- Marx dospel k záveru, že ľudské poznanie je neoddeliteľnou súčasťou nášho bytia a preto plne podlieha základným zákonitostiam vývoja v prírode ktoré definoval Hegel. Vzhľadom na túto skutočnosť vývoj v spoločnosti nie je nahodili ale je plne v súlade s týmito zákonmi čo nám dáva možnosť tento vývoj predvídať a programovo zbavovať neželaných komplikácii, a nezdravých mutácii. Človek (spoločnosť) sa tak môže stať nie obeťou ale pánom svojho osudu a plno hodnotnou súčasťou prírody.
- Na základe vtedajších úspechov v mikrobiológii a poznaniu pod bodom 1. Marx prišiel k záveru, že správanie spoločnosti v prevažnej miere zodpovedá tak ako v biológii jej „genetickej výbave“. Ak sa nám podarí odhaliť gén (bunku) ktorá determinuje celú radu negatívnych javov a túto vymeniť či opraviť potom vývoj výrazným spôsobom urýchlime a zbavíme celej rady neduhov z neho plynúcich. Zároveň tak predídeme možným kolapsom plynúcim zo živelného vývoja a náhodilých negatívnych javov. Potom môžeme hovoriť o „genetickej predispozícii k skupine neduhov“ plynúcej napríklad z vlastníctva človeka (otroctvo, feudalizmus), kapitálu (kapitalizmus), pochybnej ekonomickej vede a praxi (socializmus). Na základe tohto poznania Marx preberá na skúmanie spoločenských javov z exaktných vied metódu „základnej bunky“!
- Metódou „základnej bunky“ následne odhalil základnú bunku kapitalistickej etapy vývoja celosvetovej spoločnosti ako „súkromné vlastníctvo“ a jej nahradenie „spoločenským vlastníctvom“ výrobných prostriedkov. To čo očakával Marx od tohto kroku socializmus plne potvrdil. Rozpad spoločnosti na bohatých a chudobných, možnosť bezpracných ziskov, zločinnosť sa výrazne obmedzili a naopak starostlivosť spoločnosti o človeka, jeho zdravie výchovu a tvorba podmienok na život jednoznačne potvrdili, že sa jedná o exaktnú vedu.
Ideológia a politika ktorá mala takto nastúpenú cestu k exaktnému skúmaniu spoločenských javov podporovať žiaľ tieto poklady marxizmu utopila v hlúpych ideových a politických sporoch aby nakoniec spolu s takto nakopeným politicko-ideovým marazmom ich vyhodila na smetisko dejín!!!
Čo Marx nespravil? Nedokončil „Kapitál“!
Exaktná časť „Kapitálu“ spočíva v definícii ďalšej „základnej bunky“ vo vývoji ľudskej spoločnosti ktorú Marx definoval takto: „TOVAR – cena – hieroglyf“. Žiaľ tým, že Marx nedokončil kapitolu o peniazoch a Engels ju „exaktne“ nezvládol, hieroglyf ostal hieroglyfom a plne sa to prejavilo počas budovanie socializmu.
Prehlásenie vedátorov, že zánikom súkromného vlastníctva problém TOVARU, TOVAR zanikol bola najväčšia hlúposť akú mohli vyprodukovať!!! Rozbitím súkromných schránok v ktorých vznikal a koncentroval sa jed zvaný TOVAR sme ho nezničili a ten sa hravo rozsýpal po celom národnom hospodárstve ako piesok v „ozubených súkoliach“. Bolo ho cítiť všade, na každom pracovisku, na každej porade, boli to maličkosti, klince, cement, suroviny, nekvalita, neplnenie termínov ktoré ničili pracovné i medziľudské vzťahy až nakoniec sme obvinili „spoločenské vlastníctvo“ na miesto svojej neschopnosti rozlúštiť hieroglyf ktorý nám na tácke predložil samotný Marx. Základom týchto problémov bol stále rastúci nesúlad medzi vecným a finančným plánovaním plynúcim z TOVARu a tak sme obvinili aj plánovanie, vo vedeckej práci úplnú samozrejmosť.
Dokončenie Kapitálu a rozlúštenie hieroglyfu nazvaného Marxom „TOVAR“
Pokiaľ sa na TRHu objaví produkt jeho cena by mala predstavovať celospoločenské (celosvetové) náklady na jeho výrobu. Ak predávajúci k týmto nákladom si pripočíta „ZISK“ potom o jeho výšku znehodnotí (pančuje) reálnu hodnotu produktu. Spoločnosti ako celku spôsobí tak stratu vo výške ním vykázaného „ZISKu“. Takto nadobudnutý zisk krytý zriedenou reálnou hodnotou, sa následne exponenciálne koncentruje v jeho rukách v podobe súkromného vlastníctva investičného kapitálu!
Tak ako neexistuje fyzikálne perpetuum mobile, ani v ekonomike nemôže existovať „ZISK“ bez straty ktorá spoločnosti ako celku bola spôsobená. Ide o neviditeľnú krádež lebo spoločnosť ako celok o svojich nákladoch a výnosoch neúčtuje.
Ekonómovia nedokážu pochopiť, že peniaze nie sú reálnou hodnotou ani reálnu hodnotu nedokážu tvoriť. Peniaze sú len a len zrkadlovým obrazom reálnej hodnoty so všetkým čo k tomu pri dialektickom posudzovaní prináleží. Tak napríklad, suma reálnych hodnôt na TRHu vyjadrená v peniazoch sa má rovnať sume peňazí na TRHu ináč ide o obraz falošný. Podobne, logický i matematický obraz reality (peniaze) má mať obrátene znamienko ako realita. Potom ZISK sa rovná strate reálnej hodnoty v rovnakej výške a naopak reálna nadhodnota na TRHu spôsobuje nedostatok (stratu) peňazí!!!
Ak platí, že suma tovarov na TRHu sa má rovnať sume peňazí na TRHu potom suma tovarov mínus suma peňazí sa rovná nule! A žiaden zisk na TRHu nemôže vzniknúť!
Kto ovláda účtovníctvo a skúsi zostrojiť celosvetovú ekonomickú súvahu tak by mu to malo byť nad slnko jasnejšie. Žiaľ „veľkí ekonómovia“ účtovníctvo ako jedinú exaktnú časť ekonómie nedoceňujú a tak môžu hlásať bludy. Ekonomické procesy neovládajú dialektický mysliaci ľudia ale ekonomickí šarlatáni a zlodeji pod vlekom a ochranou historického nezmyslu!!! Prepáčte páni profesori a ekonómovia viem, že ste pod kuratelou histórie a praxe ktorá Vás živí ale je načase si povedať pravdu lebo kvôli tejto historickej hlúposti sa nakoniec pozabíjame a zničíme túto krásnu planétu!!! Je čas sa vrátiť o niekoľko tisícročí naspäť a opraviť chybu ktorá vznikla keď primitívny človek formoval peniaze. Presnejšie, nevedel ako a preto im nedal pevný základ!
Záver
Marxizmus je jednoúčelová, exaktná vedná disciplína ktorej jedinou úlohou je preukázať anti-vedecký a anti-ľudský charakter súčasnej ekonomickej náuky a jej nahradenie novou ekonómiou založenou na pevnej (exaktnej) mernej jednotke ktorá by zabezpečila rozumné hospodárenie s ľudskou prácou a prírodnými zdrojmi. Toto je jediná cesta ako premeniť túto planétu z bojiska na domov všetkých jej občanov bez rozdielu.
Inými slovami ako vrátiť ekonómii jej pôvodný charakter ktorý znel podľa článku Ivana Klinca “Holistická interpretácia súčasnej ekonomiky” v periodiku Nadácie Ladislava Novomeského “SLOVO, jeseň ´95” takto:
°° Názov ekonómia je odvodený z gréckeho slova oikonomia. Ide o spojenie dvoch slov: “oikos” , čo znamená dom alebo domáce hospodárstvo a “nomos” , čo znamená zákon. Ekonómia je teda veda, ktorá sa zaoberá zákonmi domáceho hospodárstva. Súčasná moderná ekonómia a najmä makroekonómia, ako ju podávajú napr. Samueson a Nordhaus, sa tomuto poňatiu do značnej miery vzdialila°°.
°°Už Aristoteles vo svoje práci Politika si všimol rozdiel medzi zárobkovým umením (pozn. autora umenie nie veda) a náukou o vedení domácnosti. Podľa Aristotela je zrejmé, že zárobkovým umením sa obstarávajú prostriedky a domácnosť tieto prostriedky používa.°°
°°David Bohm navrhuje nahradiť implikátnym poriadkom doterajší mechanický poriadok. …V implikatnom poriadku je všetko zložené do všetkého a celok univerza je v princípe zvinutý celopohybom do každej časti aktívne, podobne to platí pre všetky jeho časti. … Bohm ako príklad implikatného poriadku uvádza hologram, v ktorom význam celku je zavinutý v každej jeho časti a každá časť hologramu je obrazom celého objektu. Po rozbití holografického obrazca vnikne množstvo malých obrazcov a v každom je možné rozvinúť obrazec celý. Príkladom implikátneho poriadku môže byť aj ekonomika.°°
°°Chápanie planéty Zem ako jedného celku, jedného organizmu, realita jednej globálnej ekonomiky a jednej globálnej svetovej civilizácie dáva možnosť vrátiť pôvodný význam ekonómii avšak na báze holistickej paradigmy. Globálna svetová ekonomika by potom mala byť chápaná, ako jeden celok, ako jedno hospodárstvo, a ekonómia ako veda sa môže zaoberať fungovaním tohoto hospodárstva ako celku a najmä jeho zákonitosťami. Zem potom môžeme chápať ako svoj dom a ako k svojmu domu sa potom budeme k zemi správať.°°
Spoločenské vedy od smrti Karola Marxa nielen, že pri exaktnom skúmaní spoločnosti nespravili čo i len krok vpred ale zabudli aj to čo vedel už Karol Marx. Tak sa spamätajme skôr ako zničíme život na tejto krásnej planete!