„Otvorená kultúra“ v podobe chorých exhibícií „inštalatérov“

   V „progresívnej“ Galérii mesta Bratislavskej je teraz k videniu unikát – v jednej sále sú pospomínané všetky možné protesty za „otvorenú kultúru“ a hneď vedľa ukážka, čo si pod tým predstavujú. Na stene tam visí najrozličnejšie náradie a pod vyvesenou kelňou je nápis „Kelňa“. Asi hlboká „otvorená“ myšlienka, len si za nič na svete neviem spomenúť Preboha AKÁ?! 

 

 

   Ale to, že najviac túžia po neobmedzenej moci zaplniť verejný priestor ich exhibíciami arogancie „neumětelů“ dali návštevníkom jasne najavo.

 

 

Hochštapleri ovládli galériu

 

   Výplody vystavovaných inštalatérov sú len o arogancii exhibicionistov, ktorý fungujú v jednoliatom gangu, kde si navzájom prihadzujú príležitosti ako parazitovať na rôznych dotáciách a grantoch v úzkej spolupráci s „kurátormi“ schopnými pochváliť akýkoľvek šmejd a navrch potrebujete ešte „progresívnu“ riaditeľku. Tou je nie náhodou istá Mgr. Katarína Trnovská, ArtD..

 

   Začalo to tým, že keď „progresívny“ barový hráč Vallo obsadil primátorské kreslo, začal dosadzovať všade svojich kamošov a kamošky (známy je škandalózny prípad podvodníčky, z ktorej urobil riaditeľku ZOO). A tak prišlo aj na mestskú galériu, ktorú dovtedy viedol PhDr. Ivan Jančár, osobnosť európskeho formátu, ktorý priniesol do tejto galérie naozaj výtvarné klenoty minulosti, aj súčasnosti. Pôsobil tu 38 rokov, z toho 22 ako úspešný a vo svete uznávaný riaditeľ. Vallo vypísal nové výberové konanie, ktoré bolo škandalózne „progresívne“ zmanipulované. Aj známemu výtvarníkovi a pedagógovi Vladimírovi Kordošovi sa z priebehu výberového konania zdvíhal žalúdok. Jeho článok v denníku Pravda z 24.3.2020 z internetu záhadne zmizol. Ale keďže ho mám odložený, môžem citovať tie „progresívne perly“, čo komisia kládla uchádzačom o miesto riaditeľa GMB. Tak si to vychutnajte:

   „Ako si predstavujete spoluprácu so Zoologickou záhradou?“

   „Čo si predstavujete pod kódexom feministickej inštitúcie?“,

   či „Predstavujete si uvoľnenú dramaturgiu takým spôsobom, že by sa v nej aj cvičila joga?“.

   TOTO v pôvodne prestížnej galérii mali byť priority. A keďže skvelá predošlá práca PhDr. Ivana Jančára ohrozovala už vopred vybranú „progresívnu“ víťazku, osobne zaznamenal aj toto: „… to výberové konanie bolo neskutočne nepríjemné. Napríklad tesne pred mojou verejnou prezentáciou tam vystúpila z Metropolitného inštitútu (nová organizácia mesta) nejaká sl. Siderová, potencionálna riaditeľka tej inštitúcie, ktorá tam povedala, že výmena je skutočne potrebná, že síce ona v GMB nikdy nebola, ale konečne bude zmena…“ Mimochodom tá Siderová sa vo Vallovom inštitúte akosi neujala. Viac nájdete tu: https://tulacky.net/hnus-v-galerii-mesta-bratislavy/

   Hochštaplerské výplody tentoraz zaplnili dokonca celú galériu s jedinou, veľmi symbolickou výnimkou. A hneď v susedstve tohto HNUSU je v samostatnej miestnosti stála expozícia „Pasáž“, ktorú galérii venoval dnes už vo svete uznávaný výtvarník Martin Krén. Na nej vidieť, že aj inštalácia môže mať pozoruhodnú myšlienku, nepochybnú vizuálnu atraktívnosť dosiahnutú však predovšetkým výnimočnou remeselnou zručnosťou.

 

 

   Tento skvost pre návštevníkov hlavného mesta Slovenska ešte, symbolicky, zabezpečil vallovcami vyštvaný Ivan Jančár.

 

Záver je jasný

    Ak si myslíte, že sa títo globálni exhibionistickí hochštapleri pred niečím zastavia, tak sa mýlite. „Progresívne“ vo svete západne-krivých zrkadiel ohurovali už aj exkrementmi: https://www.noviny.sk/zahranicie/46090-umenie-fekalii-je-umenim-krasy-tvrdi-fotograf-serrano

   A ak by vám napadlo, že „otvorená kultúra“ je synonymum „progresívnej“ dekadencie, teda úpadku kultúry, tak ste možno na správnej stope.

 

 

 

 

 

 


Blogy

Martin Kovac

Gustáv Murín

Matej Michalička

René Pavlík

Ivan Štubňa

Jozef Bugár

.
.
.

Šport

.

Armáda, konflikty, analýzy, história, vojenská technika

Zábava

.
.