Nikdy nezabúdajme, že v tzv. obrátenej pyramíde (čo je vraj kópia akéhosi hotela v Afrike takto skoseného proti páľave slnka?!) sú naši zamestnanci, ktorí najskôr za naše koncesionárske poplatky a momentálne za naše dane majú pôsobiť verejnoprávne (teda nie jednostranne spolitizovane) i v rozhlasovej zábave. To dlhodobo spĺňajú len „Dvojbodky“ Pavla Danišoviča a „Prvé podanie“ Stana Ščepána. A charakteristické pre obe je kongeniálne využívanie skutočne zlatého pokladu Slovenského rozhlasu, ktorý „väzí“ v jeho unikátnom archíve. To nemá žiadne iné rádio u nás a je smutné, že len títo dvaja skutočne invenční tvorcovia si to všimli.
Ale iná zábavná „novotvorba“ je rovnako dlhodobo na úpadku.
Takto určite nie
Relácia so zúfalo sedláckym názvom „Pichli vidly“ dokazuje, že ani do rozhlasových vĺn sa nemá vstupovať dvakrát. Trosky po slávnej partii Filip, Noga, Skrúcaný, Radič, Piško a Snopko v podobe dvoch posledne menovaných márne vyskúšali snáď už všetky alternatívy premnoženého smiechotlačného ansámblu – kde nie je originálny nápad, tam nie je ani vtip. A tie zúfalé politické agitky sprievodného slova v duchu korektností nie sú ani vtipné a dokonca ani korektné. Len „progresívne“ upatlané…
Nie tak dávno sa do štvorice nedeľnej zábavnej ponuky zaradila aj relácia „Postojačky“ s Andy Krausom. No a trápnosťou vidlácku rozhlasovú „show“ suverénne tromfol. Veď ústredná pesnička (vytvorená pesničkárkou Miškechovou!) je totiž doslova o ho… A taká je aj celá relácia…
Najhoršie na koniec
Zábavná relácia „Skúška sirén“ spočiatku sľubovala svieži humor a akože-policajná rubrika má stabilne solídnu úroveň. Za hostí si vyberajú svojich rovesníkov, čo je tiež prínosom. Aj reinkarnácia dlhodobo neviditeľného hudobníka Kamila Mikulčíka bola osviežením. No ale od roku 2018 prešlo veľa času dolu rozhlasovými vlnami a nemali by sme zabudnúť, že tvorcami tohto „zábavníka“ sú Tomáš Hudák a Samo Trnka. Hudáka ťažko mentálne poznačila práca pre SME-čku, ktorá bola na čele mediálnej podpory prevratu, ktorý priviedol k moci selfie-vládu plagiátorov sociopata Matoviča. A do očí bijúca psychiatrická diagnóza Igorka na prvý pohľad záhadne (ale na SME-pohľad logicky) Hudáka neinšpirovala k „satirickým šľahom“ týmto smerom. No a na samostatnú diagnózu sú jeho príspevky do denníka N-ádor (ten nikto nečíta, ale jeho nezákonné úniky z vyšetrovacích spisov sa šíria metastázami). Veď tento denník (financovaný ESET-tom vďaka lukratívnym americkým zákazkam) patril k najoddanejším podporovateľom Psychopatoviča (kam často prispieval osobne) a boli poslední, čo s tou podporou jeho rozkladu právneho štátu, likvidácie ľudských práv a bankrotárskych nápadov prestali. No a Samo Trnka, ako keby svojmu parťákovi z gatí vypadol. Hoci sám si urobil kariéru vďaka blogom šíreným cez Facebook, dnes tvorcovi najsilnejšej zložky sociálnych sietí nevie prísť na meno za to, že je to posledná bašta slobody slova. Trnka je totiž novodobý komsomolec, ktorého „satirické šľahy“ smerujú len jedným smerom. No a tak aj minulú nedeľu táto dvojica vypotila neuveriteľne srandovnú scénku o protestujúcich farmároch.
Oni, ako akože-redaktori, sa pýtajú „farmára“, ktorý sa nutne vyjadruje „sedlácky“, lebo tak si tí dvaja pamätajú roľníkov asi z detstva. Asi nepochopili (či skôr nechcú pochopiť), že doba pokročila a farmár je dnes vzdelaný producent toho najdôležitejšieho na našom potravinovom trhu. To ale nie je smiechotlačné, takže sa toho nimi umelo vyprodukovaného „sedláka“ pýtajú, prečo protestuje. A keď po pravde odpovie, Hudáko-Trnko-akože-redaktor to nám poslucháčom prekladá:
„Takže vy chcete, aby sme kupovali vaše predražené výrobky nižšej kvality?“ (Pre istotu zopakujem: slovenské potraviny sú predražené, pretože nie sú oprostené od cla, ako ukrajinské, a vraj nekvalitné, lebo na rozdiel od tých ukrajinských spĺňajú euro-normy, to akože Hudák-Trnka vážne?!!)
HA-HA-HA
Keď umelo vytvorený „sedlák“ spomenie sebestačnosť Hudáko-Trnko-akože-redaktor ho vyvedie z omylu – nemôžeme byť sebestační, pretože neprodukujeme langusty (?!!), ktoré vraj obľubuje premiér novej vlády?!!
HA-HA-HA
Nemá zmysel pokračovať. Skrátka, ide o produkciu, ktorá imituje starú boľševickú „satiru“, no a tá mala za úlohu naviesť poslucháča „jediným správny smerom“ vpred! Vstali noví komsomolci!
A túto úbohosť dramaturgicky zastrešuje pani Viera Benediková, ktorá robila zábavu snáď ešte pre staroegyptskú Kleopatru s Antoniom. Také, zúfalo zaprášené, je aj jej ponímanie súčasnej zábavy.
Záver je prostý: aj v dezinformačnej centrále RTVS „ryba smrdí od hlavy“. Machaj osobne zbankrotoval najskôr finančne a teraz už aj morálne. Výmena je nutná…