Dnes pokračujeme v sérii článkov „úžasného“ progresívneho vládnutia Teamu Vallo premenovaného na Team Bratislava s rovnakou neuspokojivou, ale modernou progresívnou mozgovou úrovňou v Bratislave. Tentoraz to budú oddychové zóny a aj iné bezmozgové umiestnenia bielych a zelenobielych stĺpikov na našich cestách. Neviem, či tieto úžasné Remišoviny vymyslel ten úžasný šéf dopravy na magistráte, ktorý ani nepozná bratislavské ulice a ktorý má pred očami fiktívne električkové trate na najznámejších uliciach, kde koľaje nikdy ani neboli a ani nebudú. Ale vyzerá to tak, že sa realizoval tento progresívny nefundovaný odborníček bez akýchkoľvek životných skúseností, bez rozhľadu, bez znalostí, bez dopravného vzdelania a v tej súvislostí predvídavých znalostí, ale so znalosťou zarobiť značné sumy z Európskych peňazí.
Predpokladám, že tieto jeho bláznivé a najmä stupídne nápady realizované na základe síce dizajnovovo výrazného, ale super hlúpo-amatérskeho projektu boli dobre zaplatené z Plánu obnovy a dobre sa na ňom „napakovala“ nejaká spriaznená firma dodávajúca dopravné značenia a z ktorej profitu, ako je u nás bežným zvykom, si užijú aj rozhodujúci zadávatelia! Škoda, že radšej neopravia nahrnuté hrvole asfaltu na frekventovaných križovatkách pri Patrónke, ale i plno ďalších výmoľov a nerovností na hlavných cestách a lepšie neudržujú bratislavské cesty.
Tu sa potvrdzuje aj to, že každý zvláštny dizajn má svoje úskalia použiteľnosti. Na krásnej drahej dizajnovej stoličke , alebo kresle nevydržíte sedieť ani 10 minút, pretože vás začne bolieť chrbát či nohy, alebo hlava. A to je tá podstata, ktorá vládla aj pri stĺpčekovaní bratislavských križovatiek ciest. Dizajn poslal účel na Mars!
Problém parkovania sa po chodníkovej novele zdvojnásobil, ale o tom podrobnejšie v ďalšej časti seriálu. Zatiaľ spomeniem príklad na ulici Prokopa Veľkého pred internátmi. Pred zmenou zákona parkovali vozidlá na oboch minimálne chodcami využívaného dostatočne širokých chodníkoch. Zostávalo dosť miesta pre peších, ktorých tam veľa nechodilo . Dnes môžu autá parkovať iba na jednej strane cesty. Vyznačená parkovacia zóna s vyše tretinou menšou kapacitou však končí troma šikmo osadenými kolíkmi. A ak je voľný záverečný kúsok celej zóny, tak najviac vysunutý stĺpik pri zacúvaní prekáža parkujúcemu vozidlu. Nerozumiem prečo ich tam museli umiestniť? Veď vodiči idúci v protismere vidia parkujúce autá a teda stačia šikmé čiary od chodníka. Nuž, ale tri zbytočné dizajnové zelenobiele stĺpiky stoja dosť aj na časť provízie.
Pozrime sa však na totálnu hlúposť oddychových zón na Vazovovej ulici a pred hotelom Albrecht. Vďaka nim sme prišli minimálne o 20 parkovacích miest. Minimálne 7 -10 pred Albrechtom a minimálne 13-16 na Vazovovoej ulici. Mimochodom križovatky sú najrizikovejším a najnebezpečnejším miestom v doprave, kde sa stáva najviac nehôd s tragickými následkami. Nuž, prečo nevylepšiť ich rizikovosť – zrodilo sa v nejakej vybublinkovanej mozgovni „úžasného“ progresívneho magistrátneho dumača či dumačov.
Vyššie definovaný(í) dopravný(í) expert(i) z bratislavského Magistrátu aj preorganizoval(i) dopravu do nebezpečných situácií. Pri odbočovaní z Mýtnej z oboch strán sa autá radili bezkolízne do dvoch pruhov na Vazovovej. Dnes už len do jedného pruhu. A to len kvôli stupídnemu nápadu umiestniť do stredu frekventovanej križovatky oddýchovú zónu pre deti z neďalekých dvoch škôl na Vazovovej ulici 4 a 6, ktoré majú veľké školské dvory i značný priestor medzi oboma vchodmi do škôl (Ale to by musel autor projektu vedieť!!!). A pri akejkoľvek kolízii dvoch áut hrozí ohrozenie detí či ľudí v oddychovej zóne. A chcem vidieť toho oddychujúceho, ktorý bude regenerovať bezprostredne pri výfukových plynoch frekventovanom sútoku dvoch smerov Mýtnej ulice.. Ibaže by to bol progresívny primátor a jeho progresívna tlupa nepseodohlupákov, ktorí by radi fetovali a špeciálne výfukovú zložku CO2. Naozaj som už dávno nevidel niečo imbecilnejšieho, ako tento progresívny nápad iba na ohúrenie zaklapkovaných zelených, ktorý funkčne a rizikovo zhoršil dopravu. Okrem zarobených peňazí táto stále prázdna doslova chujáda nemá žiadny užitočný význam. Rovnako to platí aj na frekventovanej Mudroňovej ulici pri Červenom kríži pred hotelom Albrecht, kde by rovnako deti z neďalekej školy museli prechádzať zbytočne cez prechod a navyše rodičia nemajú na oklieštenej križovatke okolíkovanej zo všetkých rohov, kde vysadiť svoje deti.
Ako som si prečítal v eREPORTe, ktorý prebral informácie z Bratislavských novín si už aj Vallovci po protestoch uznali, že maľované zóny na križovatkách nebol dobrý nápad. Uvedomili, že to musia vylepšíť. A tak sa pýtam primátora Valla, ktorý je zodpovedný za riadenie mesta. Dá sa totálne zvrátená hlúposť vylepšiť? No nedá! Dá sa iba zrušiť, spakovať a hodíť do koša! Progresívci na Magistráte, zobuďte sa do reality, lebo si takýmito hlúposťami pochováte svoju stranu v nasledujúcich parlamentných voľbách, ktorá má základ voličov v Bratislave!
Zaujímavé, že sa nepostavil proti naivnému oddychovému nápadu nepodstavil Krajský dopravný inšpektorát, ktorý to musel odobriť. Alebo je to čiernota Magistrátu???
Rozmýšľam, prečo primátor so svojími dopravnými expertmi nestál v zónach 6. decembra ako Mikuláš a neobdarovávali deti plnými čižmičkami. Ale majú ešte možnosť na Vianoce ako Dedovia Mrožovci (Aby rozumeli, po progresívnom Santa Claus) aj so saňami rozdávať deťom darčeky. (Aspoň jedného soba zoženú od fína Miku, ktorý prišiel za našou Petrou a evidentne ho ponúka, aby ho nemusel sprevádzať naspeť na sever Európy.) Verím, že využijú aj Silvestra s rozpaženými rukami ako stromčeky ovešaní prskavkami a budú nám svietiť s dostatočnými zásobami prskaviek až do rána Nového roku. To by bola na Vallových zónach oddychu pre nás výborná oddychová silvestrovská zábava. DojeVallovci by konečne boli v strede záujmu!!!
Pavel Jacz
Na fotografii z eREPORTu je vidieť hlúpy nápad na Vazovovej ulici v plnej kráse