Určite si pamätáte dopravnú nehodu na Staromestskej ulici na zastávke pri Zochovej ulici v Bratislave. Opitý vodič Dedeček poriadne šliapol na plyn a po vyjdení z podjazdu už nedokázal usmerniť svoj automobil do smeru cesty a na zastávke zabil na mieste piatich študentov. Tu v tomto prípade po vyjdení z podjazdu už nehrala opitosť vodiča hlavnú príčinu. Tá hrala prím pri zošliapnutí na plynový pedál ešte pred vjazdom do podjazdu. Dovolím si tvrdiť a o autách toho viem viac ako dosť z práce motoristického novinára, že aj jazdec Formuly jeden by mal problémy skorigovať smer auta v 140 km rýchlosti, aby neskončil tak ako Dedečkovo auto. Pretože auto po vyjdení už letelo vo vzduchu bez priľnavosti a bez možnosti korigovať jeho smer, pretože za výjazdom sa skrúca cesta doľava. Možno by sa mu to podarilo, ak by mal rýchlosť iba 120 km a sadol by na cestu s priľnavosťou o 10- 20 metrov skôr. Komančovia pri výstavbe podjazdu pred polstoročím ani nepredpokladali, že dnešné autá dokážu na krátkom úseku zrýchliť na 140 km rýchlosť.
Toľko na úvod pre pochopenie toho, čo vymysleli progresívne sily dopravných riešení na Magistráte v Team-e Bratislava, ktorí obsadili na čele s primátorom všetky dôležité fleky, teda aj odbor dopravy. Tí myslia len na budúcnosť, ako denno denne počujeme z tlačoviek PS, ale skúsenosti a zovšeobecnenie faktov z minulosti sú pre nich španielska dedina. A tak si Bratislava počká o niekoľko rokov možno na podobnú tragédiu, ale tentoraz aj s mŕtvymi malými deťmi.
Vybudovať dlhého „ležiaceho policajta“ na spomaľovanie automobilov pred skoro pravouhlou zákrutou pokračujúceho až za zákrutu muselo vyjsť z mozgovne naplnenej pollitrom pivovej peny vo výrastku medzi plecami! A doteraz tam ani nie je značka, ktorá by na to upozorňovala. Kde sa nachádza tento progresívny nezmysel? V Bratislave na ulici 29. augusta na zákrute pri Medickej záhrade, v ktorej sa hrávajú deti pod dozorom mamičiek. A ako uvidíte z pohľadu vodiča nič vodiča neupozorňuje na katapult vozovky. Ani značka ani zvýraznenie dvihnutia vozovky.
Dokonalý chyták pre tých, ktorí tadiaľ idú po prvý raz!!!
Ani na Staromestskej sme si nemysleli, že si niekto trúfne vyjsť z podjazdu v 140 km rýchlosti a predsa sa to stalo. A toto nestačilo progresívcom na oddelení dopravy, ale ani dopravnému inžinierovi, aby schválili takéto opatrenie kvôli priechodu pre chodcov.
Kto zaručí, že sa nenájde ďalší opilec, ktorý poriadne šliapne na plyn, alebo narkoman, či gangster, ktorý bude utekať pred políciou a vpáli tam napríklad v 80 – tke a v lete, pretože auto vyletí do vzduchu prerazí kovový plot v Medickej záhrady a za ním sa budú hrať deti a v opačnom smere jazdy zošrotuje na Poľnej ulici bufety a ľudí na pešej zóne smerujúcej k Sasinkovej ulici. Je neuveriteľné, ako dokážu pracovať mozgovne niektorých nevzdelaných a neskúsených ľudí sediacich na vysokých stoličkách. Koľko peňazí stálo vybudovanie tohto „dlhého ležiaceho policajta, vďaka ktorému sme tam jazdili len v jednom jazdnom pruhu na semafory asi dva týždne.
Koľko výmoľov na cestách by za tieto zle vynaložené peniaze na smrtiacu pascu by mohli radšej opraviť. Niekto si stihol asi z provízie naplniť vrecka, lebo táto dopravná úprava – zodvihnutie vozovky necelých 10 metrov pred zákrutou by u normálne uvažujúcich ľudí nemala šancu.
Nuž, ale to nie je jediné “geniálne” riešenie. Rovnako „genitálne“ je aj riešenie na Vajanského nábreží. Mám otázku, koľko bicyklistov tadiaľ prejde cez deň v lete a koľko počas zimy??? A kvôli tomu bude jedna hlavná trasa s jedným pruhom upchávať dopravu. Slová primátora, veď si zvyknú tadiaľ nejazdiť, je scestné. Očarilo ma ohromujúce vyjadrenie primátora Valla, ktorý má trému, či to vodiči zvládnu!!! Tak on má trému??? Nemýli si náhodou tenis s penisom, periodu s diodou, rozumné riešenia s blbosťami a trému so zodpovednosťou??? Neuveriteľné, ako si doslova s Bratislavčanmi tento zvolený úradník vytiera zadnicu!!!
Bolo by dobré, ak by sa povozil a poparkoval v Paríži a prišiel by určite na iné rozumné myšlienky v doprave, ktoré na Magistráte i vo vodách Dunaja určite nenájde.
Záujímavé ako PS-ke slepo veria mladí Bratislavčania. Kedže prevažne nevlastnia autá a teda neplatia za ročné parkovanie 10 Euro, ale po zásahu Vallovho magistrátu už 39 Euro a vďaka zonácii nie je kde parkovať. Miesto si nájdete ako rezident, niekedy ani to nie, ale skúste ho hľadať v Petržalke a iných častiach Bratislavy ako návšteva. Bývam v Starom meste, ale nie v centre, ale dostať ku mne domov opravára, alebo údržbára je problém, lebo nebudú riskovať odtiahnutie auta a rovnako aj návštevy,z Bratislavy, ktorá si platí 39 Euro ročne!!! Choré, choré a ešte raz choré je takéto riešenie statickej dopravy Progresívcov v Bratislave. Toto ich netrápi, ale malo by ich trápiť nasledujúce.
Spomeniem aj zvýšenie cestovného v Bratislave. Presne opačný trend, ako v niektorých iných mestách na Slovensku, kde chcú dostať najviac ľudí do verejnej dopravy. Ale hlavné, že sme kúpili 24 metrov dlhý veľkokapacitný dvojkĺbový trolejbus, ktorý bude robiť dopravné problémy na preplnených uliciach pri zastávkach, ktoré nie sú koncipované na takých obrov.
Ale vráťme sa k hlavnej téme. Progresívne vedenie Magistrátu mesta Bratislavy pripravilo pri Medickej záhrade doslova progresívnu smrteľnú pascu. Musíme si už len počkať, kedy sa do nej chytí nejaký nezodpovedný vodič, na ktorom sa budú odbavovať naše média a ktorého budú potom veľmi dlho okydávať. Vážení bratislavskí progresívci vo funkciách, poodkryte si aj opačnú polovicu, ale ne penovej mozgovne, nie len slepo hľaďte do budúcnosti. Takéto kiksy bez skúseností z minulosti sa ťažko opravujú a niekedy zanechajú fatálne nezmazateľné jazvy u pozostalých.
Pavel Jacz