… pokračovanie článku 15.1 …
Dnes je založená jedna veľká korporácia Planéta Zem. Je to preto, lebo úplná väčšina prostriedkov masovej informácie vo väčšine krajín sveta pracujú rovnako. Ponúkajú nám rovnaké informácie, rovnaké show. Či si pozriete našu, nemeckú, indickú či austrálsku TV všade nájdete Superstar, Supermana, ale aj informácie čo spravil prezident USA, či inej krajiny, samozrejme so subjektívnym pohľadom či je to „dobre“ alebo nie
Dnes prostriedky masovej informácie sú prostriedkom na realizáciu cieľov nadnárodných korporácií. V televízii uvidíte z toho čo vám pomôže vo vašom duchovnom raste, či vašom zlepšení sa ako človeka veľmi málo. Sú vymyslené schémy ako urobiť človeka závislého od všetkého možného, pretože peniaze sa zarábajú na tom čo človek chce. Sformovať u vás to, že niečo chcete a to čo chcete je v súlade s tým čo chce Elita je základná úloha týchto prostriedkov masovej komunikácie
Ich cieľom je, aby jednotlivé národy a jednotlivec v nich boli čo možno najmenej vzdelaný, kultúrny a stále viac spotreboval. Je nutné vychovať spotrebiteľa bez pocitu miery, bez pochopenia čo sa deje, aby sa na ňom dalo zarábať a aby spotrebiteľ bojoval za zotrvanie súčasného systému. Korporácie musia zarábať a je nutné, aby všetci všetko kupovali
Ako to robia? Formujú určitý informačný priestor/pole, do ktorého sa dostanete. Na svete sa narodí človek, ktorý je ako biely nepopísaný papier. Potom ho pustia do tlačiarne a cvak na biely nepopísaný papier sa dá celý obraz. Čiže bol biely a nepopísaný a formuje v sebe obraz sveta. Ako? Má predstavy o svete v obrazoch a čo vidí okolo? Čo vidí v televízii? Hneď od začiatku vzniku televízie môžete vidieť scény s americkým snom o tom, ako sa niekto má ultra mega super, s fajčením, pitím alkoholu či už hrdina, banditi, policajti … je to len tak? Je to preto, aby sme ako ľudia prijali určité spôsoby správania ako normu. Formuje sa náš pohľad nie ten čo vám hovoria rodičia, ale to čo vy vidíte. Keď uvidíte hrdinu, ktorý zbohatol a viedol potom hýrivý život vo vašom podvedomí sa formuje chuť byť tým čo môže hýriť a bezbreho míňať, hoci vo vašom okolí taký hrdina nie je. Ak v TV vidíte v nejakom seriály, že rodičia si dávajú pohárik večer napríklad pre potešenie, tak to budete považovať za normu a neskôr ani nebudete vedieť prečo. Potom ľudia povedia, že: „Fajčiť som začal sám, nikto na mňa netlačil“. Toto je absolútne nepochopenie technológie, pretože predtým ako sa „sám“ rozhodol videl túto situáciu toľko krát, že to rozhodnutie je iba nápadom podporeným tým čo má za „normu“. Takto sa na nepopísaný biely papier dostane sformovanie obrazu sveta podľa toho ako globalizácia chce
Tento príklad som poukázal nielen kvôli tomu ako dlhodobo pôsobí TV na naše podvedomie, ale aj ako krátkodobo formuje naše názory. Z predchádzajúceho dielu 14 pri rozdelení spoločnosti na Elitu a Hnoj takto Elita formuje krátkodobo názory Hnoja
Prečo to robí? Pretože, ak nemáte iný informačný zdroj iba masmédiá a tie riadi Elita, tak reálne nemá ako inak vzniknúť alternatíva. Keď vládnem a Hnoj kŕmim iba svojimi hlúposťami, tak môžem aj naďalej vládnuť. Ak tu aj napriek tomu vznikne opozícia, tak existuje celá mašinéria – polícia, vojsko, súdy, ktoré primárne nefungujú kvôli spravodlivosti, ale kvôli tomu, aby chránili súčasný stav a Elitu. Samozrejme, že robia aj to čo musia – nastoľujú akú takú spravodlivosť, aby sa Hnoj nebúril. A ak tá opozícia je tak silná konceptuálne, že na informačnej úrovni ohrozuje ich riadenie spoločnosti, tak existujú aj iné nenápadné cesty ako tieto myšlienky ukončiť. Najlepšími príkladmi sú niektorí naši predstavitelia ako Štúr, Štefánik, Dubček. Čo mali spoločné?
Masovo komunikačné prostriedky tu nie sú, aby my sme získali informácie a na základe toho nejakým spôsobom formovali svoje okolie a porozumenie. Sú tu na to, aby nám povedali čo si máme my myslieť a tvária sa, že informujú. Vytváranie informačného poľa cez masovo komunikačné prostriedky, kde Elita dáva vedomosti Hnoju presne tie informácie, ktoré potrebuje je iba 1 z nástrojov, ktoré sú používané na naše ovládnutie
Prečo to robia a aké ďalšie metódy na to využívajú v pokračovaní …