S koronou prichádzajú geneticky upravované vakcíny novej éry s nanoznakmi v koži

Už mesiace propagujú ikony ako Bill Gates a americký vládny expert Anthony Fauci vakcíny, ktoré majú mať imunitu od súdnych procesov, ako jediné riešenie, ktoré môže zachrániť svet v koronakríze, ktorú Gates nazýva „pandémiou I.“ Kým Microsoft News samogratulačne chváli Gatesovú nadáciu za preorientovanie všetkých jej priorít s cieľom venovať „plnú pozornosť“ pandémii, Fauci s prezidentom Trumpom sľubujú, že ešte do konca roka 2020 bude k dispozícii vakcína. Biely dom preto schválil tzv. „Operation Warp Speed”, (super rýchlu) iniciatívu farmaceutického priemyslu, federálnej vlády a armády s cieľom čo najviac urýchliť vývoj vakcíny a okamžite ju distribuovať obyvateľstvu so zapojením armády.

Celoplanetárne očkovanie proti COVID-19 je hlavný cieľ týchto hráčov slintajúcich v očakávaní, ktorí však ignorujú množstvo neodškriepiteľných prekážok. Po prvé, cieľom má byť RNA vírus SARS-CoV-2, ktorý „už zmutoval do najmenej 30 ďalších genetických variant“. 19 z nich úplne nových s takými „zriedkavými zmenami, aké si vedci nikdy ani len nedokázali predstaviť, že môžu nastať“. Poznanie týchto mutácií môže byť užitočné pre lekárov, ktorí chcú lepšie prispôsobiť liečbu COVID-19, ale rozšírenie týchto mutácií podstatne zneisťuje šancu pre vývoj efektívnej vakcíny.

Buďte bez starostí – uisťujú inštitúcie sponzorované Gatesom (a tiež Pentagonom). Vedci v oblasti syntetickej biológie sú si istí, že môžu prekonať prírodu použitím technológie novej generácie ako genový transfer a samozdružujúce sa nanočastice – umožňujúce invazívne podanie novej vakcíny a jej zaznamenávanie do kože prostredníctvom tzv. quantumového bodového tetovania čitateľného smartfónom (tzv. nanoznaky). Vadí, že vedci, ktorí experimentovali s tymito prístupmi, nikdy neboli schopní prekonať „hnusné nežiaduce účinky“? Zjavne to neprekáža. S finančnou podporou Gatesa a americkej armády sa plánuje veľkolepé uvedenie vakcíny.

Výrobcovia vakcín, hlavne tých proti vírusom, dlho bedákali nad obmedzeniami tradičných vakcinačných technológií, ktoré sa spoliehajú na procesy nevyhnutne vyžadujúce „značný čas medzi produkciou antigénu a dodaním vakcíny“. Čo vedci ešte v roku 2018 uviedli napr. v časopise Nature Reviews Drug Discovery, počúvame dnes všade: „pri novo sa objavujúcich vírusoch hlavnou prekážkou nie je účinnosť konvenčných prístupov, ale potreba rapídnejšieho vývoja a čo najširšieho podania populácii“. Rýchlosť je dôležitejšia ako bezpečnosť.

V 80-tych rokoch výrobcovia boli nadšení, keď vedci vyvinuli nové geneticky modifikované techniky (technológiou rekombinovania DNA), ktoré prostredníctvom používania „systémov expresie“ (baktéria, kvasnice, bunky hmyzu, cicavcov a rastlín ako napr. tabaku) umožnili naštartovanie produkcie vakcín s označením „subjednotkové“. Vakcína proti hepatitíde B bola vyvinutá ako prvá z tejto série „úplne nových vakcín“ a množstvo vakcín proti COVID-19 momentálne vo vývoji používa tieto techniky. Komplikujúcim faktorom subjednotkových vakcín je, že musia obsahovať „imunopotenciujúce“ adjuvanty, ktoré majú tendenciu spúšťať prehnanú imúnnu reakciu.

V túžbe po vyvinutí rýchlo vyrobiteľných vakcín sa od polovice 90-tych rokov vedci začali pohrávať s vakcínami nukleových kyselín, ktoré zahŕňajú DNA a tzv. mRNA (messenger RNA) vakcíny. Ako forma tzv. genovej terapie, oba predstavujú značný odklon od klasických vakcín. Kým tie pôvodné zavádzajú antigén pre vyvolanie imunitnej reakcie, vakcíny na báze nukleových kyselín namiesto toho posielajú telu inštrukcie, aby ho samo vyprodukovalo. Ako jeden výskumník vysvetľuje, nukleové kyseliny „spôsobujú to, že samé bunky vytvárajú časti vírusu“ s cieľom, „aby imunitný system potom vytvoril reakciu na tieto časti vírusu.“

Výskumníci rýchlo zistili, že tak DNA ako aj mRNA vakcíny majú svoje problémy a výsledkom je, že vakcíny tohto typu nedostali nikdy udelené schválenie. Napriek tomu skoro jedna štvrtina (20/83) vakcín na zozname WHO potenciálnych kandidátov na vakcínu proti COVID-19 z 23. apríla, zahŕňajúcom aj dvoch najväčších favoritov Inovio (DNA) a Moderna (mRNA), je na spomínanej báze (pozrite tabuľku).

DNA vakcíny sú dizajnované tak, aby úplne prenikli do jadra bunky. Podla jedného biotechnického vedca: „Toto je nesmierne ťažká úloha nakoľko naše jadrá sa vyvinuli tak, aby zabránili preniknutiu cudzej DNA (pomyslite na vírusy!)“ Nie je prekvapujúce, že niektoré DNA vakcíny, ktoré sa dostali až do štádia klinického testovania pred cca 10 rokmi, vykazovali menej ako optimálny potenciál. Potom vedci prišli s nápadom, ako vyriešiť tento problém napomohnutím tzv. „elektroporáciou – elektrické šoky aplikované na mieste podania vakcíny (použitím smart zariadenia), aby urobili membrány buniek priepustnejšími a nasilu dostali DNA do buniek. Tieto vylepšenia v účinnosti vakcín boli tak významné, že elektroporácia zostáva kľúčovou črtou dizajnu niektorých dnes kandidátskych vakcín proti COVID-19, vrátane vakcíny spoločnosti Moderna, ktorá dnes napreduje do druhej fázy klinických skúšok.

Druhý aspekt DNA vakcín – ich schopnosť meniť gény – je ešte problematickejší. DNA vakcíny už podľa definície prichádzajú s rizikom „integrácie cudzej DNA do hostiteľského genómu, čo môže spôsobiť vážnu mutáciu génov a podnietiť nové choroby.“ Jednoduchšie povedané – „narušenie DNA je ako primiešanie cudzej látky do existujúceho receptu, čo môže zmeniť výsledné jedlo“. Trvalé zabudovanie syntetických génov do DNA príjemcu v podstate produkuje geneticky modifikovanú ľudskú bytosť s neznámymi dlhodobými účinkami. Na adresu DNA genovej terapie, jeden výskumník poznamenal: „Genetické integrácie používajúce virálne genové terapie… môžu mať devastujúci vplyv, ak táto integrácia je umiestnená na nesprávnom mieste genómu“.

Prehľad Harvardskej univerzity o globálnom zdraví uviedol o DNA vakcínach toto: Potenciálne nežiaduce účinky môžu zahŕňať chronický zápal, nakoľko vakcína neprestajne stimuluje imunitný systém k produkcii protilátok. Ďalšie obavy zahŕňajú možné začlenenie plasmidovej DNA do genómu tela hostiteľa, výsledkom čoho budú mutácie, problémy s replikáciou DNA, spúšťanie autoimúnnych reakcií a aktivácia génov spôsobujúcich rakovinu.“

O druhom type – RNA vakcín – pokračovanie nabudúce. Tento blog je prekladom prvej časti článku Nadácie na obranu zdravia detí, ktorej zakladateľom a prezidentom je Robert F. Kennedy, významný americký právnik z klanu Kennedyovcov, synovec prezidenta JFK. Všetky odkazy na uvádzané fakty a citácie je možno nájsť v anglickej originálnej verzii článku tu.

Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidla preštudovali a porozumeli im.

author photo

Jana Tutková

O AUTOROVI

Som predsedníčkou Centra pre bioetickú reformu, ktoré bojuje za slobodnú spoločnosť, kde je právo na život, na telesnú integritu a súkromný majetok rešpektované v zákonoch. www.pravonazivot.sk

AUTOR V ČÍSLACH

FOTO DŇA

• Vybrali sme

Vlhová skončila v slalome štvrtá, 85. triumf Shiffrinovej

0icon

Slovenská lyžiarka Petra Vlhová figurovala po odjazdení elitnej pätnástky 1. kola sobotného slalomu Svetového pohára na 3. mieste.

V sobotu si treba dávať pozor na snehové jazyky aj vietor

0icon

Bratislava 28. januára 2023 (TASR/HSP/Foto:Pixabay)   Na väčšine územia s výnimkou niektorých okresov na juhu a východe si treba v sobotu dávať pozor na snehové…

Nórsko zaznamenalo trojnásobný nárast príjmov z daní z ropy a plynu a dosiahlo nový rekord

0icon

Oslo 27. januára 2023 (HSP/oilprice/Foto:Pixabay)   Nórsko očakáva, že v roku 2022 získa rekordných 89,5 miliardy USD (884 miliárd nórskych korún) z daní z ropy…

Najprv delostrelectvo, potom tanky, potom vojenské lietadlá a potom čo?

0icon

Washington 28. januára 2023 (HSP/responsiblestatecraft/Foto:TASR/AP-Peter Steffen)   Zdá sa, že pomalé stúpanie USA po rebríčku eskalácie na Ukrajine sa o niečo zrýchlilo - bez veľkých…

Dokáže SNS zamiešať volebné karty a dostať sa do parlamentu?

0icon

Bratislava 28. januára 2023 (HSP/Foto:Screenshot Facebook)   Ak by sa SNS nakoniec predsa len podarilo preliezť do parlamentu, urobilo by to mnohým už teraz tvoriacim…

Rozdelenie bohatstva v Indii je ohromujúce

0icon

Nai Dilli 28. januára 2023 (HSP/Foto:Pixabay)   Najbohatšie percento Indov vlastní štyridsať percent národného bohatstva krajiny, zatiaľ čo najchudobnejších päťdesiat percent vlastní tri percentá. Taký…

Oporný múr na horskom priechode Soroška je v nevyhovujúcom stave, rozpadáva sa

0icon

Oporný múr na horskom priechode Soroška je v nevyhovujúcom stave, rozpadáva sa.

Meloniová ukazuje svoju "ruskú lásku" prostredníctvom Líbye

0icon

Rím 28. januára 2023 (HSP/tfiglobalnews/Foto:TASR/AP-Alessandra Tarantino)   Líbyjská kríza sa zďaleka neskončila. Kríza v Líbyi, ktorá sa začala v dôsledku povstania podporovaného NATO, ktoré zvrhlo…

Irán schválil členstvo v Šanghajskej organizácie pre spoluprácu

0icon

Teherán 28. januára 2023 (HSP/moderndiplomacy/Foto:TASR/AP-Vahid Salemi)   Poslanci Madžlisu (parlamentu) schválili mimoriadny plán záväzkov Iránu na dosiahnutie pozície členského štátu Šanghajskej organizácie pre spoluprácu (ŠOS),…

To myslí vážne? Matovič predpovedá ako dopadnú septembrové voľby

0icon

Bratislava 28. januára 2023 (HSP/Foto:TASR - Jakub Kotian)   Je zrejmé, že predčasné voľby budú. Politici sa síce nezhodnú na mesiaci, ale OĽaNO stanovilo termín…

Vášeň v Tebe

Striekané šaty predviedli na modelke Hadid. Videli ste ale uvarené?

0 icon

Vo štvrtok 26. januára 2023 v novo zrekonštruovaných priestoroch Slovenskej národnej galérie odovzdávali v 27. ročníku Ceny Nadácie Tatra banky za umenie. V centre pozornosti bola Martina Ďurikovič. Podujatie moderovala Adela Vincezová, ktorá sa predviedla v šatách z bioplastických materiálov. Šaty vytvorila mladá dizajnérka Martina Ďurikovič, víťazka súťaže Best Fashion Talent 2022. Mladá…

TOP farby oblečenia, ktoré sa hodia k šedivým vlasom. Máte ich v šatníku?

0 icon

Časy, kedy sa ženy báli otravných šedín, sú už dávno preč. Strieborné, biele a dokonca aj šedivé vlasy sú teraz úplne trendy. Takže ak ste strieborná líška, je čas ponoriť sa hlboko do šatníka, aby ste zistili, čo vyhovuje vám a vašim krásnym vlasom, vyzýva portál Leaf.

Adela zverejnila súkromnú fotografiu. Ako keby ste videli svojho manžela?

0 icon

Moderátor Viktor Vincze dnes oslavuje 32. narodeniny. Jeho manželka moderátorka Adela mu zablahoželala aj verejne na sociálnej sieti. Zverejnila totiž súkromnú fotografiu Viktora, ku ktorej uviedla: „Všetko najlepšie, moja láska!“ Fotografia však nezobrazuje vystylovaného moderátora, ale spiaceho manžela, ktorý pravdepodobne zaspal po určitom fyzickom či psychickom vyčerpaní. Reakcia Viktora na…

Čo vidíte ako prvé? Kráča mačka hore alebo dole schodmi?

0 icon

Optická ilúzia, ktorá zobrazuje mačku na schodoch, môže odhaliť vašu skutočnú osobnosť. Snímka v odtieňoch sivej farby zobrazuje mačku na schodoch. Kráča mačka smerom hore alebo ide dole po schodoch? Bez ohľadu na to, ktorým smerom vidíte mačku kráčať, odhalí to váš prístup k životu, informuje

Prečo nestačí umyť ovocie a zeleninu čistou vodou? Ako ich zbaviť chémie?

0 icon

Ako sa správne umýva ovocie a zelenina? V mnohých prípadoch nestačí tečúca voda. Portál LoveNatura uvádza, že väčšina používaných pesticídov má olejovitú štruktúru. Konzistencia oleja je nevyhnutná na to, aby sa prípravok nezmýval na poli počas nepriaznivého počasia.

Armádny Magazín

Sestra vodcu KĽDR: "Severná Kórea bude v jednom zákope s armádou a ľudom Ruska"

0 icon

Severná Kórea, 28. januára 2023 (AM) – Sestra severokórejského vodcu Kim Čong-una Kim Yo-jong vyjadrila svoj názor na ozbrojený konflikt na Ukrajine a geopolitickú konfrontáciu medzi Ruskom a kolektívnym Západom. Sestra Kim Čong-una, ktorá zastáva post zástupcu vedúceho oddelenia Ústredného výboru Robotníckej strany KĽDR, uviedla, že Spojené štáty pumpujú

Západ je nespokojný s Abramovičom. Jeho úloha ako sprostredkovateľa pri rokovaniach s Kyjevom sa oslabila

0 icon

USA, 28. januára 2023 (AM) – Takmer pred rokom sa ruský miliardár Roman Abramovič pokúsil pomôcť zastaviť vojnu na Ukrajine, zachrániť si reputáciu na Západe a majetok vo výške 15 miliárd dolárov. Jeho pokusy však neboli úspešné a teraz sa jeho úloha obmedzuje na vyjednávanie výmeny väzňov alebo „dohody o obilí“.…

Ukrajina bude pre stíhačky F-16 potrebovať žoldnierov a čas

0 icon

Rusko, 28. januára 2023 (AM) – Na Západe sa začalo rozprávať o presune stíhačiek F-15 a F-16 na Ukrajinu a konkrétne dohody sú možné v priebehu niekoľkých týždňov. Na efektívne využitie týchto strojov sú ale potrební piloti, ktorí s nimi vedia lietať. A nie sú na Ukrajine. Je len jedna možnosť…

Modernizovaný Kalašnikov AK-12 nabral skúsenosti z bojov na Ukrajine

0 icon

Rusko, 28. januára 2023 (AM) – Útočná puška AK-12 Kalašnikov bola modernizovaná s prihliadnutím na skúsenosti s jej používaním v bojových operáciách v zóne špeciálnej operácie, sériové dodávky aktualizovaných zbraní sa začnú tento rok. Oznámil to šéf Rostec Sergej Chemezov. Útočná puška AK-12, prijatá ruskou armádou v roku 2018, bola výrazn

Rusko nemôžeme ignorovať. O "Bismarckovom dialógu"

0 icon

Nemecko, 28. januára 2023 (AM) – Prečo sa súkromná osoba s pruskými koreňmi a zvučným menom usiluje o dialóg s ruskými partnermi počas vojny a čo sa môže moderná nemecká politika naučiť od kancelára Otta von Bismarcka. Od

TopDesať

Severná Kórea ako ju nepoznáme: Zakázané fotografie zachytávajú každodenný život

0 icon

Fotograf Eric Lafforgue je jedným z tých šťastlivcov, ktorí mali možnosť vidieť skutočnú Severnú Kóreu. Severná Kórea je totižto krajina, ktorá je "izolovaná" od celého sveta. K nám o nej prúdi strašne málo informácií a množstvo z nich je prikrášlených k horšiemu, ale aj k lepšiemu. Eric sa dostal do…

Instagram verzus realita: Žena poukázala na pálčivý problém dnešného sveta

0 icon

Instagram môže byť nádherným a inšpirujúcim miestom plným krásnych a umeleckých fotografií miest, ktoré chceme navštíviť, a ľudí, ktorými chceme byť. Avšak pod pozlátkom je tvrdá realita. Mnohé z týchto "dokonalých" fotografií podporujú úplne nereálne ideály a očakávania, ktoré sa nikdy nedajú dosiahnuť a vedú len k pocitom nedostatočnosti, žiarlivosti a možno až k depresiám.…

Sny, ktoré sa snívali určite už aj tebe. Aký je ich význam?

0 icon

Ľudstvo sa pokúša objasniť tajomstvo snov už od nepamäti. Mnoho ľudí verí, že sny sa dajú interpretovať a dokážu predpovedať budúcnosť. Psychológovia zase veria, že sny nám ukazujú náš aktuálny stav a snažia sa nám niečo naznačiť. Existujú však sny, ktoré sa vo väčšom či menšom množstve vyskytujú takmer u…

TOP10: Najsilnejšie a najnebezpečnejšie zbrane sveta

0 icon

V dnešnom článku si ukážeme najsilnejšie a najnebezpečnejšie zbrane na svete, ktoré boli kedy vyrobené. Vývoj zbraní, ktoré spôsobujú hromadné ničenie, sa začal až v minulom storočí. Vojna bola vždy tak trocha významnou hnacou silou technologického pokroku. Vojna by nemala byť nikdy v žiadnom prípade podporovaná ani ospravedlňovaná, no tieto…

Čo sa stane, keď si hneď potom, ako si dáš jedlo, zdriemneš?

0 icon