K napísaniu tohto textu ma priviedla jednoduchá logika, z ktorej vyplýva otázka, či bude 15. júna inaugurácia nového prezidenta (prezidentky). V súlade s naším právnym poriadkom poslal totiž sudca Štefan Harabin, čoby neúspešný prezidentský kandidát, podnety na Ústavný súd po prvom aj druhom kole prezidentských volieb v marci tohto roka. Poukázal v nich na problémy s financovaním kampane víťaza – keďže sa v prospech Z. Čaputovej vzdal R. Mistrík po tom, čo na kampaň vynaložil nemalé finančné prostriedky, a tým jej pomohol – bolo to v súlade so zákonom? Poukázal aj na vážne podozrenie z použitia väčšieho počtu hlasovacích preukazov, ako ich bolo vydaných jednotlivými mestami, mestskými časťami a obcami, čo sa však bez angažovanosti Ústavného súdu nedá preukázať, pretože v zápisniciach jednotlivých volebných komisií sa takýto údaj nenachádza.
Logika hovorí, že Ústavný súd by mal buď neprijať Harabinove argumenty, alebo ich prijať a dať prešetriť; potom teda – po prvé – vyjadriť sa k sume, ktorú na svoju kampaň použil R. Mistrík pred tým, ako z nej odstúpil v prospech budúceho víťaza (víťazky) volieb a – po druhé – požiadať príslušné vyšetrovacie orgány, aby porovnali počet vydaných hlasovacích preukazov s počtom použitých hlasovacích preukazov.
Ústavný súd by teda mal buď Harabinove argumenty neprijať, alebo prijať, v každom prípade by mal konať, resp. vyjadriť sa. Logicky len tak by 15. júna mohol predseda Ústavného súdu v súlade s našim právnym poriadkom prijať sľub nového prezidenta (prezidentky) Slovenskej republiky. Ak sa dovtedy Ústavný súd nevyjadrí, nevzniknú vo verejnosti oprávnené otázky o správnosti a oprávnenosti uskutočnenia prezidentskej inaugurácie 15. júna t. r. so všetkými možnými dôsledkami?