V júli 2015 (LifeSiteNews) v rámci Pro-Life Festivalu v Moskve, sa stretla skupina dvadsiatich popredných svetových vedcov z 12-tich štátov z rôznych vedeckých oblastí – embryológie, sociológie, psychológie, humánnej bioetiky, gynekológie a pôrodníctva, aby vo svetle verejnej prezentácie vedeckých zistení a poznatkov zhodne potvrdili človečenstvo nenarodeného dieťaťa, ľudského plodu, už v okamihu jeho počatia.
V návrhu uznesenia, nimi doloženom stohmi vedeckých dôkazov sa uvádza, že „každý ľudský život začína bezvýhradne vždy v okamihu počatia“ a preto zákony o umelom ukončení tehotenstva by mali byť postavené v opore práve o najnovšie a najlepšie dostupné vedecké poznatky. Poznámka: Slovenský zákon o umelom prerušení tehotenstva s istými, neskoršími zmenami a doplnkami, skôr len technickými, platí už od roku 1986.
Rezolúcia podrobuje kritike najmä tie liberálne filozofie, ktoré odôvodňujú zabitie nenarodeného dieťaťa v štádiu prenatálneho vývoja, v ktorom ešte nemožno vyvíjajúci sa ľudský plod v tele tehotnej ženy považovať za dieťa. Ide zväčša o medzinárodný všeobecný úzus, ktorý je postavený nielen na vode, ale aj veľmi klzkom ľade, ale, o ktorý sa opierajú interrupčné zákony jednotlivých štátov…
Tým medzníkom je aj v slovenskom zákone známa hranica tretieho trimestra (prvých 12 mesiacov vývoja ľudského plodu), kde sa abortus (interrupcia) vykoná na základe slobodného rozhodnutia tehotnej ženy a prejavu jej osobnej slobodnej vôle, a to, len na základe formálnej žiadosti, bez udania vecného dôvodu.
https://www.babyweb.sk/tehotenstvo-po-tyzdnoch-13
https://najmama.aktuality.sk/clanok/244859/carovne-video-pozrite-ako-rastie-babatko-v-brusku/
Dr. Maureen Condic, profesor pôrodníctva a gynekológie z University of Utah, vysvetlil, že je “univerzálna” dohoda, že nenarodené dieťa môže vnímať bolesť už v ôsmom týždni, teda v druhom trimestri, a to nielen pri trhaní a výškrabe ľudskej bytosti z maternice tehotnej ženy počas potratu.
Z dôvodovej správy k návrhu na zmenu zákona o interrupciách k bolesti (adresa nižšie):
Interrupcia navyše podľa odborníkov spôsobuje nenarodenému dieťaťu bolesť – podľa experta na bolesť Dr. K. Ananda (algeziológ) má byť prah pre fetálnu bolesť dvadsať, možno už šestnásť týždňov; podľa názoru iných odborníkov vzniká fetálna bolesť ešte v skoršom čase. Podľa Dr. K. Ananda „na bolesť nie je nutná mozgová kôra, keďže niektorí dospelí pacienti cítili bolesť aj bez nej. Bolesť má sprostredkovať aj thalamus (časť medzimozgu)“. Usmrcovaným nenarodeným deťom v SR sa podľa našich informácií neposkytuje anestézia, a to ani vo vyššom štádiu tehotenstva ich matiek.
Poznámka: Algeziológia je medicínska veda, zaoberajúca sa liečbou a zmiernením bolesti.
Dr. Gregory Brechman, profesor pôrodníctva a gynekológie z Izraela vyslovil presvedčenie, že dieťa v tele matky má svoj vlastný emočný život, čo dnes prostredníctvom úžasných technických možností nie je problém preukázať snímaním reakcií ktoréhokoľvek ľudského plodu v tele tehotnej ženy.
Nenarodené deti sú pri vedomí a po narodení si dokonca vedia spomenúť na svoje zážitky v matkinom tele: „Plod v maternici je psychicky fungujúca bytosť ktorá by s plnou úctou vážnosťou a rešpektom mala byť nazývaná dieťaťom.“
Vyslanec moskovského patriarchu Cyrila: “Moderná spoločnosť kladie dôraz na slobodu akýchkoľvek zvrhlostí, vrátanie potratu a zabitia (vraždy) vlastného dieťaťa matkou, ako platenej služby.“ Vyjadril nádej, že účastníci sympózia budú mať silu a odvahu čeliť a odporovať masmediálnym dezinformáciám a manipuláciám mladej generácie.
Prezident festivalu Sergej Chesnokov predoslal, že témou z celkom troch plánovaných sympózií sú a budú potraty, zabíjajúce nenarodené deti, matku alebo národ, a sympóziá budú odhaľovať aj súvislosti potratov s eugenikou a neo-maltuziánstvom.
Maltuziánstvo alebo maltuzianizmus alebo maltuziánska populačná teória je demografická a národohospodárska teória, prvýkrát sformulovaná Thomasom Robertom Malthusom.
https://sk.wikipedia.org/wiki/Maltuziánstvo
Hypotéza: Koniec tretieho trimestra (12 týždeň) pre slobodný výkon potratu len na základe žiadosti tehotnej ženy (§5 zákona) nemá reálnu oporu takmer o nič…
BEZVÝHRADNÁ A LEN DOMNELÁ SLOBODA ŽENY VLÁDNUŤ SVOJMU TELU A MATERNICI, MÁ Z POHĽADU ĽUDSKÝCH PRÁV ŽENY, TEHOTNEJ ŽENY, POČATÉHO ĽUDSKÉHO PLODU V JEJ TELE, MNOŽSTVO ASPEKTOV, O KTORÝCH ŽIADATEĽKY O ABORTUS, V RÁMCI PLATNÉHO ZÁKONA (§5) ANI MNOHÍ “MENTÁLNE JEDNODUCHŠÍ” ZÁKONODARCOVIA ANI NETUŠIA…
DOTKNUTÝ JE AJ ÚSTAVNÝ SÚD, JEHO ZLOŽENIE, KVALITA ÚSTAVNÝCH SUDCOV, ICH ODBORNÉ, KVALIFIKAČNÉ PREDPOKLADY A KOMPETENCIE…
Dôvod – ľudsko-právne a právne bezvedomie, nevedomie, negramotnosť.
POKUS o zmenu zákona (neprešiel):
https://www.humanisti.sk/view.php?cisloclanku=2015120014
https://www.humanisti.sk/view.php…
Poznámka Miera empatie, teda, schopnosti vcítiť sa nielen do samej seba – (tehotná žena a jej osobné záujmy), ale aj vcítenia sa do bytosti “svojho plodu života pod srdcom”, je daná aj mierou vzdelania, a týka sa celej spoločnosti, teda aj a najmä zákonodarcov a ústavo darcov (tvorcov a ochrancov ústavnosti štátneho zriadenia).
Feministky (použité a zneužívané rodovou ideológiou a maltuziánmi) poznajú výslovne len svoje osobné ľusko-právne záujmy – ich slobody a práva prevažujú nad slobodami a právami iných (sú „učenlivé“…).
https://www.blogovisko.sk/predcasne-ukoncenie-tehotenstva-a-eutanazia-vo-svetle-etiky-a-ludskych-prav.html
Inak vnímajú ľudské práva ateisti, inak veriaci…
Medzi ich vnímaním by nemal byť rozpor, ktorý je umelo živený scestnými, nebezpečnými antihumánnymi ideológiami sprava a zľava…
Ešte raz – ide o vzdelanie, vzdelanosť a otázku: Chceme skutočne reálne kvalitné školstvo už v raných fázach vzdelávania detí a mládeže (ZŠ, SŠ), alebo budeme o ňom len snívať a “realisticky” tárať..? Ale, také školstvo sme predsa mali – svoj úpadok a rozvrat zažíva už 26 rokov po Veľkom Novembri… A čo, takto, tiež sme tu už mali, návrat k vzdelávaniu a výchove k dobre plánovanému a zodpovednému rodičovstvu aj bez (škodlivé účinky na zdravie a životné prostredie a následne na zdravie) forsírovania antikoncepcie (biznis farma firiem), interrupcií (biznis potratových kliník) a rodovej ideológie..? Hmm…
Stručne k právam nenarodeného ľudského plodu a dieťaťa Ľudský život začína splynutím mužskej a ženskej pohlavnej bunky, t. j. počatím. Podľa preambuly Deklarácie práv dieťaťa a Dohovoru o právach dieťaťa prijatých Valných zhromaždením OSN: “Dieťa z dôvodu svojej fyzickej a duševnej nezrelosti potrebuje osobitné záruky a starostlivosť, vrátane primeranej právnej ochrany, pred i po narodení“.
Listina základných ľudských práv a slobôd a Ústava Slovenskej republiky: „Ľudský život je hodný ochrany už pred narodením. Každá ľudská bytosť má právo na život od počatia po prirodzenú smrť.“ Počaté dieťa (ľudský plod v dobe prenatálneho vývoja), nascitur, je subjektom, personalizovanou osobou, ľudských práv. Má právo narodiť sa, právo na dôstojhný život v tele budúcej matky, po narodení právo mať svoju matku, otca a rodinu, právo na ochranu zdravia a zachovanie ľudskej dôstojnosti, spôsobilosť na práva. Počaté dieťa a jeho matka majú právo na osobitnú starostlivosť, ochranu a pomoc. Ľudská bytosť v tele matky, je práve tak chránená, ako keby bol medzi ľuďmi, kedykoľvek ide o prospech samého dieťaťa (nenaplnená hypotéza). https://cs.wikipedia.org/wiki/Nasciturus Polemiky humánnej bioetiky o tom, kedy je (a stáva sa) dieťa po počatí v tele matky ľudskou bytosťou sú scestné: počatie dieťaťa je počatím života ľudskej bytosti vždy už od momentu splynutia mužskej a ženskej bunky. Dieťa po narodení, postupne, pribúdajúcim vekom, nadobúda všetky ostatné základné ľudské a občianske ako aj ďalšie akcesorické práva v možnosti (ústava a zákon) a požíva plnú ľudsko-právnu ochranu podľa dikcie medzinárodného dokumentu, záväzného aj pre Slovensko, a známeho ako Dohovor o právach dieťaťa.
https://www.gymkromp.sk/html/lp/dohovor.pdf
Záverečná „perlička“: Teória práv počatého dieťaťa podľa Inštitútu ľudských práv – negramotní hlupáci sú lajkovaní negramotnými hlupákmi. Jednoduchým kresťanofóbom jednoduché (takto premýšľajú ľudsko-právni “hacktivisti” aj za “naše” peniaze):