Pastor Jonathan Cahn vo svojom videokomentári (1) odhaľuje tajomné duchovné pozadie úspešného filmového trháku „Barbie“.
Vo svete, kde popkultúra a zábava formujú spoločenské normy a hodnoty, zdanlivo nevinné uvedenie filmu Barbie vyvolalo hlbšiu duchovnú diskusiu, než by si človek mohol predstaviť.
Barbie: nástroj na útok na manželstvo
Cahn sa vyjadril, že skutočnosť, že Hollywood premenil bábiku Barbie na nástroj útoku na manželstvo a polovicu ľudstva, je symbolom súčasného kultúrneho úpadku.
„Skutočnosť, že Hollywood môže vziať túto bábiku a zmeniť ju na nástroj útoku na polovicu ľudskej rasy, na manželstvo, na život samotný, je znakom toho, ako chorá sa naša kultúra stala.”
Temnejšie tajomstvo za filmom?
Pastor poukazuje na to, že film nehanebne útočí na manželstvo, najmä na mužov. Naznačuje, že za zdanlivo veselou fasádou Barbie sa skrýva ešte temnejšie tajomstvo.
„Toto je možno najrozšírenejší film o útoku na mužov, aký bol kedy natočený. Nikdy predtým nebol natočený veľký film zameraný na dievčatá, ktorý by ich indoktrinoval proti mužom. To ukazuje, ako rýchlo sa naša kultúra mení, alebo skôr zhoršuje.“
Feministická rétorika proti materstvu
Dialóg vo filme, podfarbený feministickou rétorikou, vyvoláva obavy z jeho vplyvu na mladé ovplyvniteľné mysle. Film sa napríklad otvára scénou, v ktorej dievčatá rozbíjajú bábiky, čo symbolizuje smrť materstva a rodových rolí.
„V tomto filme je odmietnutá myšlienka, že muži a ženy sa môžu milovať, navzájom sa potrebujú a dopĺňať. Manželstvo je zrušené v prospech družiny. Film podporuje myšlienku, že ženy by sa mali oddeliť od mužov, aby boli so ženami.“
Okrem dekonštrukcie rodiny a devalvácie oboch pohlaví sa film o Barbie venuje aj LGBTQ agende, v ktorej vystupuje transrodová postava. Cahn však tvrdí, že ide len o špičku ľadovca. Poukazuje na hlbší duchovný problém, ktorý tieto prvky spája.
Čo s tým má spoločné bohyňa starovekej Mezopotámie?
Pastor sa pýta: „Čo má Barbie spoločné so starodávnou mezopotámskou bohyňou? Odpovedá: „Keď sa civilizácia odvráti od Boha, nezostane (duchovne) prázdna, ani neutrálna. Namiesto toho sa odvracia od Ducha Božieho. Jeden z najstarších duchov, ktorých skúmam v (knihe) „Návrat bohov“, je bohyňa známa v Biblii ako Aštarta – Ištar.
Cahn poznamenáva, že Aštarta bola bohyňa spojená so sexuálnou nemorálnosťou a zvykla na seba prevziať tradične mužské úlohy. Porovnaním čŕt Aštarty – Ištar – s Barbie pastor naznačuje, že súčasná kultúra je inšpirovaná starovekými božstvami.
Autor vyzdvihuje nápadnú paralelu medzi Barbie a bohyňou Ištar: o Barbie je známe, že má za partnera Kena, zatiaľ čo Ištar mala za partnera Tammuza. Cahn naznačuje, že film odráža dynamiku medzi Ištar a Tammuz, kde si bohyňa podmaňuje boha.
Pastor prichádza k záveru, že analýza filmu Barbie odhaľuje duchovný boj v súčasnej kultúre. Obhajuje spoznanie síl, ktoré sú v hre, a opätovné hľadanie Božieho zámeru pre mužov a ženy.
(1) https://www.youtube.com/watch?v=cKp-A6BBg-E
Foto: pastor Jonathan Cahn, screenshot z jeho videa
ZDROJ: https://time.news/jonathan-cahn-unravels-the-mystery-behind-barbie/