Nové pravidlá na STK a EK ktoré vstúpili do platnosti od 20.5.2019 výrazne zasiahli do bežného života mnohých motoristov, ktorí po danom dátume museli ísť na kontrolu. Problém je jasný, pravidlá sú nastavené prehnane prísne. Tak prísne, že veľké množstvo aj novších áut má problém prejsť technickou a emisnou kontrolou. Doteraz bolo na STK umožnené vykonávateľom kontroly pustiť auto ďalej aj pri drobných vadách ktoré nezhoršujú technický stav vozidla ako napríklad poškrabaný lak. Teraz, keď sú počas celej kontroly snímaný kamerami, je nemožné aby zamestnanci na STK mali možnosť odpustiť čo i len drobné chyby, ktoré reálne nezhoršujú technický stav vozidla. Sprísnenie technických a emisných noriem spôsobí, že väčšina starších vozidiel bude mať problém ďalej jazdiť po našich cestách.
Riešenie je jednoduché. Stačí znížiť nároky, najmä pri emisnej kontrole na hodnoty ktoré platili doteraz a zbaviť technickú kontrolu absurdného perfekcionizmu tým, že sa pracovníkom nechá určitý priestor pre zdravý rozum. Dĺžka kontroly ktorá sa natiahla takmer na 50 minút je ďalší problém, ktorý iba zbytočne znepríjemňuje úplne všetkým život a spôsobuje, že za deň prejde v každej stanici STK kontrolou iba pár vozidiel. Čas za ktorý prebiehali kontroly doteraz bol úplne postačujúci, samozrejme ak kontrola prebehla tak ako mala.
Argumenty za sprísnenie neboli veľmi presvedčivé pretože na Slovensku nikdy nebol veľký problém s technickým stavom vozidiel. Ich starší vek je spôsobený tým, že ľudia nemajú peniaze na novšie autá a nie tým, že by chceli robiť napriek úradníkom a ľuďom ktorým vadí znečistenie výfukovými plynmi. Je pravda, že staršie autá majú väčšie emisie ale tie rozdiely sú pre kvalitu ovzdušia u nás nepatrné a ani neustála výmena vozidiel za čoraz novší typ nie je ekologicky najefektívnejšia, pretože samotná výroba vozidla životné prostredie pomerne výrazne zaťažuje.
Na nové podmienky STK a EK najviac doplatia ľudia s menšími príjmami ktorý žijú v najchudobnejších regiónoch Slovenska. V Bratislave alebo Košiciach si viete bez problémov poradiť aj bez auta pretože mestská hromadná doprava tam premáva takmer neustále. Ale ak bývate v menšom meste alebo na dedine, kde premáva autobus iba pár krát za deň, je pre vás auto na cestu do práce alebo na nákupy životne dôležité.
Výsledkom tak bude zbytočné sťaženie života občanov opatreniami, ktoré majú prinajlepšom veľmi pochybný výsledok a ktoré pocítia najmä ľudia s nízkymi príjmami.