Panoptikum slovenského parlamentu je rôznorodé. Z času na čas sa na poslancoch prejaví únava z enormného úsilia vymknúť sa zo šedého priemeru s cieľom vzbudenia záujmu o svoju osobu inými poslancami, médiami alebo skupinkami. Nedávno bol slovník poslancov „obohatený“ o slovo suka. Týmto výrazom „poctil“ poslanec Huliak poslankyňu Plavákovú. Podľa autora výroku za to, že Plaváková s právnickým vzdelaním „perlila“ a povedala v NR SR, že „plod nie je osobou, právne nie je subjektom práva a preto nemá plod právo na život“.
Poslankyňa Plaváková vychádzala z obsahu nálezu Ústavného súdu tu:
https://www.slov-lex.sk/judikaty/-/spisova-znacka/PL%252E%2B%25C3%259AS%2B12%252F01
a obvinila naopak poslanca Huliaka z neznalosti Ústavy SR. Chcem len pripomenúť poslankyni s právnickým vzdelaním, že je rozdiel medzi ustanoveniami ústavy a výkladom jeho článkov. Kým ústava je napísaná jasne a zrozumiteľne, výklad jej článkov možno vzhľadom k potrebám spoločnosti ohýbať. Ohýbanie ústavy považujem za neprípustné. Dôležitá je tiež skutočnosť, že nález bol spracovaný na základe problematiky o umelom prerušení tehotenstva, kým ústava sa vyjadruje v článku 15. o plnohodnotnej ochrane ľudského života pred narodením. Okrem toho úlohou ústavného súdu nie je modifikácia alebo zmena znení ústavodarcu, ale iba interpretácia článkov ústavy vzhľadom k predmetu otázky vznesených na ústavný súd.
V náleze sa okrem iného hovorí. Citujem:
https://www.slov-lex.sk/judikaty/-/spisova-znacka/PL%252E%2B%25C3%259AS%2B12%252F01
„Ľudský život, tak ako ho má na mysli čl. 15 ústavy, nemožno stotožňovať s okamihom vzniku plodu. Ide tu síce tiež o život, tento sa však stane ľudským až po vytvorení základného atribútu ľudského života odlišujúceho ľudský život od akýchkoľvek iných foriem života. Týmto atribútom je ľudské vedomie. Nebolo nezvratne medicínskou vedou preukázané, že by ku vzniku ľudského vedomia dochádzalo bezodkladne pri splynutí spermie a vajíčka“. Koniec citácie.
V tomto obsahu sa jasne preukazuje, že ústavný súd rozhodoval na základe vzťahu článku 15. ústavy k interupciám. Okrem toho sudcovia si neuvedomili, že v ústave sa hovorí o živote pred narodením a nie o živote v štádiu jeho počatia. To je obrovský rozdiel, na základe ktorého dospeli potom autori nálezu k mylným záverom. Keby konzultovali vznik života alebo vedomia u človeka s vedcami, psychiatrami alebo psychológmi, museli by vziať do úvahy, že prenatálne štádium má viacero etáp vývinu plodu. Už v druhom mesiaci tehotenstva možno prístrojmi zachytiť mozgovú činnosť nenarodeného dieťaťa. V druhej polovici tehotenstva je plod schopný zmyslovo vnímať a začínajú fungovať emócie. Vyvíjajú sa reakcie plodu na vonkajšie prostredie a zaznamenávajú sa do jeho pamäte ako napr. láska matky, pozitívna hudba, dotyky matky na brucho. Plod zaznamenáva pozitívne i negatívne emočné vzťahy aj keď ešte nemožno hovoriť o vedomí. Najnovšie výsledky štúdií však ukázali, že novorodenci dokážu integrovať zmyslové vnemy do kognitívnych reakcií, výsledkom čoho je jasný vedomý zážitok. Na základe tohto vedomého zážitku dokážu pochopiť akcie iných ľudí a reagovať na ne. Znamená to, že vedomie existuje už pred narodením dieťaťa a dieťa ho „naštartuje“ po narodení. Viacerí laici si myslia, že vedomie vzniká u človeka v jeho detskom veku okolo troch rokov. Je to vtedy, keď si dieťa uvedomuje, že žije, uvedomuje si svoje vlastné ja a aj toto slovíčko začne používať vo vzťahu k sebe. Omyl týchto laikov spočíva v tom, že vznik vedomia nemožno stotožňovať s uvedomovaním si svojej existencie.
Chybné závery Ústavného súdu SR boli teda postavené na základe mylného výkladu Ústavy SR, ktorá hovorí o ochrane života pred narodením a nie v čase splynutia vajíčka a spermie. Okrem toho stránka:
https://www.flaw.uniba.sk/fileadmin/praf/HTI_2023_Supplementum_Jancarova.pdf
správne poukazuje na to, že nenarodené dieťa sa môže stať subjektom práva ex tunc, (spätne časovo dozadu) a aj nositeľom základných práv, avšak pod podmienkou, že sa narodí živé. Týmto spôsobom sa zabezpečuje, že nenarodené dieťa má právo na ochranu svojich práv a záujmov, že sa jeho budúce práva nezakladajú na neistote a že aj nenarodené dieťa môže byť subjektom občiansko-právnych vzťahov s rovnakými právnymi dôsledkami ako narodená osoba“.
Lucia Plaváková (LP) zjavne nemala svoj deň, keď svoj nehanebný výrok vypustila zo svojej queer pusy na svetlo božie. Táto agresívna poslankyňa z dezolátnej a štvavej strany PS si osobuje právo presadzovať pre spoločnosť nebezpečnú LGBTI ideológiu a presviedčať svoje okolie, že ona je tou obeťou, ktorej je ubližované. V skutočnosti je to politická agresorka, ktorá si obrazne povedané mýli pojmy s dojmami, demonštráciu s menštruáciou, políciu s polúciou a progres s degresom. Právnička LP nepozná Ústavu SR, pretože článok 15 Ústavy SR hovorí: „Každý má právo na život. Ľudský život je hodný ochrany už pred narodením“. Jej hlboká nevedomosť vyprovokovala poslanca Huliaka už k zmienenému výrazu. LP sa sama hlási medzi komunitu queer. Výklad je trochu zložitý, ale v stručnosti uvediem, že tento výraz znamená v LGBTI komunite ľudí, ktorých sexuálny vzťah nie je jednoznačne identifikovaný. V podstate ide o ľudí, žijúcich podľa svojich – väčšinou zvrátených sexuálnych potrieb. S vysokou pravdepodobnosťou sú homosexuálne resp. bisexuálne promiskuitní a vysoko rizikoví vzhľadom k šíreniu pohlavných chorôb. Ruka v ruke s takýmto správaním idú drogy, rušiace sexuálne bariéry a praktiky. A odtiaľ je už len krok k zneužívaniu detí, pokiaľ sa o ne starajú.
Poďme si teraz povedať niečo o význame slova „suka“.
Suka je výraz, ktorý bežne označuje samicu psa. Suka ak nemá k dispozícii vhodného samca, v čase hárania je ochotná sa spáriť s hocijakým psom. Jej hormóny pracujú naplno a čas hárania si chce jednoducho užiť. Je to preto, lebo suka sa väčšinou hára maximálne 2x ročne. Jej správanie v tom čase sa dá prirovnať k správaniu nymfomanky, ktorá má neukojiteľnú žiadostivosť po faluse. Nie však po inej suke.
Suka ako vulgárny výraz na Slovensku slúži na označenie necudnej alebo nemravnej ženy. Vo vulgárnom slova zmysle ako synonymum slova suka môže byť výraz prostitútka, štetka, pobehlica, fľandra, radodajka alebo najnovšie zlatokopka. Ženy sa takto označujú v závislosti od toho, čo preferujú. Ak iba sex, tak je radodajka a ak sex s cieľom finančného prospechu s využívaním finančného oligarchu, tak potom ide o zlatokopku. Je to vyššia forma bežnej prostitúcie na úrovni „smotánky“. V spoločnosti zohráva svoju rolu aj vnímanie sexuálnych aktivít mužov a žien. Ak napríklad žena rada sexuje a je to o nej známe, spoločnosť ju označí s prepáčením za kurvu a väčšinou ju odsudzuje za jej vysoký sexuálny apetít. Ale ak sa vie o mužovi, že rád sexuje a má mnoho mileniek, tak je to alfa samec. Muži mu ticho závidia a ženy ho obdivujú a pociťujú túžbu rozšíriť jeho košiar mileniek. Čiže všetko je uhol pohľadu a interpretácia spoločnosti k daným výrazom. Výraz suka alebo fena sa tiež používa medzi ženami. Označuje obdiv žien voči inej žene za jej početné sexuálne avantúry. Slušný výraz je alfa samica.
Anglický ekvivalent suky vo vulgárnom význame je výraz bitch. Redakcia BBC sa v roku 2016 zaoberala výrazom bitch v politike a dávala si rečnícku otázku čo je také zlé na používaní tohto výrazu.
https://www.bbc.com/news/magazine-36627061
Bolo to v súvislosti s prezidentskou kampaňou D. Trumpa a H. Clintonovej. Vtedy boli populárne tričká s vyobrazením oboch prezidentských kandidátov s nápisom: „ Trump that bitch“. Podľa politických odborníkov sa tabu používania výrazu „bitch“ zrušilo a ženy si mohli kupovať tričká alebo iné ženské ozdoby s označením „bitch“. Toto slovo sa jednoducho legalizovalo do podoby označujúcej ženu ako zaujímavý sexuálny objekt pre mužov. Treba poznamenať, že mužom sa to páčilo vzhľadom k tomu, že ženy signalizovali nosením týchto tričiek svoju ochotu poskytnúť mužom potešenie zo sexuálneho kontaktu. Ďalším vývojom sa význam výrazu „bitch“ v americkej spoločnosti spopularizoval do takej miery, že stratil svoj negatívny akcent a stal sa z neho pozitívny výraz. Napríklad feministický časopis s názvom Bitch bol založený v roku 1996. Jeho zakladatelia chceli tento názov použiť na rozprúdenie diskusie o jazyku a diskusiu o právach žien. Čiže plnil v spoločnosti presne tie úlohy, ktoré sú aj predmetom poslankyne Plavákovej!!! Zakladateľ časopisu Andi Zeisler hovorí, že kontroverzný titul bol inšpirovaný tým, ako si slovo „queer“ prisvojila LGBT komunita. Výraz queer, za ktorý sa skrýva i LP pôvodne znamenal, že niečo bolo nezvyčajné, neobvyklé. Postupom času výraz queer a farby dúhy LGBTI komunita ukradla, privlastnila si ich a začala ich používať ako svoje symboly.
Ďalej sa používajú bežne rôzne tlačoviny s označením „bitch“. Napríklad v kontexte vydania terapeutického denníka pre ženy s názvom „My little bitch book“.
https://www.etsy.com/market/bitch_journal?ref=lp_queries_internal_bottom-1
Čiže výraz „bitch“ sa v americkej spoločnosti pretransformoval na označenie ženy, ktorá netají na verejnosti, že rada sexuje s mužmi. Na tom však nie je nič zlé. LP by to zrejme vadilo, lebo je vysoko pravdepodobné, že ona lásku ani skutočný hodnotný sex s mužom nikdy nezažila.
Vo videu na tvnoviny použila LP pre mužov výraz ako nechutní muži. Nevyjadrila sa konkrétne o niekom a tak vlastne urazila všetkých mužov. Chápem LP, že jej viac chutia ženy, ale to jej nedáva právo urážať mužov. LP je pre zvrátenú resp. chorú komunitu LGBTI+ schopná prezentovať na účely propagácie aj svoju dcéru a partnerku.
Či sa to LP páči alebo nie, manželstvo je chránené ústavou a pod pojmom rodina sa chápe muž, žena a dieťa. Agresivita LP sa prejavuje v tom, že nevie pochopiť, že nikto nebude tolerovať jej LGBTI+ názory a ich zhubný vplyv na spoločnosť. Zdravá väčšinová spoločnosť sa nebude prispôsobovať sexuálne zvrátenej menšine. Spoločnosť toleruje časť teplej populácie, ale určite nie je žiadúce, aby jej dovolili agresívne útočiť na základy štátu a na väčšinovú zdravú populáciu. Spoločnosť LGBTI+ alebo queeristi sú anomálie prírody a potrebujú pomoc odborníkov.
S vysokou pravdepodobnosťou LP je psychicky nestabilná osoba, ktorá potrebuje tiež pomoc odborníka. Keď tvrdí, že muži sú nechutní, nech to upresní ako to myslela. Svoju dcéru ako počala? Ako panenka Mária? A vie kto bol darca semena pre jej oplodnenie? Nevie. Nevie o darcovi nič. Ani to, či je to Slovák alebo Maďar. Ani to na akej úrovni má IQ. Alebo aký je historicky jeho genetický fond. Alebo aké choroby prekonal on alebo jeho predkovia v minulosti vrátane pohlavných chorôb. A ako vysvetlí dcére, že nemá otca? Povie jej, že nenávidí mužov? Povie jej, že v minulosti mala s mužmi zlé skúsenosti a následne sa z nej stala lesba? A čo keď jej dcéra odmietne ísť v šľapajach matky a nájde si muža, ktorého bude milovať? A čo keď jej dcéra odvrhne svoju matku a jej zvrátené sexuálne praktiky? To sú všetko legitímne otázky, na ktoré LP nepozná odpoveď.
Je nadávka napríklad výraz „múdry ako sova“? Nie je, i keď sova múdrosťou nevyniká. Túto vlastnosť jej prisúdil len človek. Urazila by sa LP, keby jej niektorý politik povedal, že je sova? Asi nie. V kauze Matovič verzus Blaha (biela kobyla, mydlenie barana) Matovič súd prehral. Koza navštívila prezidenta Kisku. Čierna ovca politiky tiež nie je urážka. Kauza Gorila preukázala, že aj na Slovensku pobehuje beztrestne mnoho goríl. Atď, atď…
Už dlhšiu dobu sa vyskytujú v našej politike aj výrazy prestitúti a politická prostitúcia. Prestitúti (…tky) sú osoby pôsobiace v mediálnom priestore, ktoré poskytujú zaujaté a vopred určené názory, prispôsobené konkrétnej straníckej, alebo inej agende, čím sa účelovo zanedbáva základná povinnosť nestranne podávať správy. Ide o mediálnu manipuláciu väčšinou na niekoho objednávku. Smutnou skutočnosťou je, že slovenský tzv. mainstreamový resp. liberálny mediálny priestor je zahltený prestitútmi. Mezi prestitútov zahŕňame aj osoby, ktoré autoritatívnym až agresívnym spôsobom presadzujú prostredníctvom médií svoje „neomylné“ názory ako jediné správne. Väčšinou ide o politikov (…čky). Prestitúti sú ticho. Nikto sa neuráža. Prečo? Dobre vedia, že by prípadný súd prehrali.
Politická prostitúcia označuje osoby, ktoré sa do politiky vyšplhali na chrbtoch iných mocnejších politikov. Svoju činnosť nevykonávajú z presvedčenia, ale za určité výhody, zisky a pod. Často menia strany s cieľom udržať sa v politike a profitovať čo možno najviac a najdlhšie zo svojho postavenia. Aj takých máme v politike. Žiaľ.
Á propos. Poslanec Huliak sa za svoj expresívny výraz ospravedlnil. Poslankyňa Plaváková sa za svoj výrok namierený na ústavné práva plodu na život neospravedlnila. Tiež sa neospravedlnila za svoju nenávisť a agresívnu politiku voči mužom. S poslancom Huliakom sa plánuje súdiť. Nemyslím si, že súd vyhrá. Výraz suka môže byť urážajúci, ale aj nemusí. Všetko je vec prístupu k situácii, v ktorej sa výraz použil. Huliak jeho použitie dostatočne vysvetlil. Pojem suka označuje aj nemravnú ženu. Je LP mravná alebo nemravná? Stručná definícia dobrých mravov je nasledovná: „Dobrými mravmi sú pravidlá správania sa, ktoré sú v prevažnej miere v spoločnosti uznávané a tvoria základ fundamentálneho hodnotového poriadku“. LGBTI nepatrí do fundamentálneho hodnotového poriadku.
Viac na:
https://www.youtube.com/watch?v=TB94l9hEK64
https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/1992/460/
https://www.najpravo.sk/judikatura/obcianske-pravo/dobre-mravy/definicia-dobrych-mravov.html
Z mesta SNP Ivan Štubňa