Nové vedenie Ministerstva kultúry treba pochváliť za to, že ukončili hanebné zneužívanie najprestížnejšej výstavnej siene hlavného mesta Slovenska.
Už len premenovať výstavnú sieň pri kedysi slávnom bratislavskom V-éčku na „Kunsthalle“ mohol len duševný maloroľník. Zakomplexovaná bytosť, čo verí naivite, že ak nejaký priestor pomenuje „svetovo“, tak to bude svetové. No, nebude…
Celé roky tu istý Jen Kratochvíl pestoval nevkus a úpadok výtvarného umenia. Už v roku 2017 som na to upozorňoval.
To, čo tu vystavovali, nebolo ani výtvarno, ani umenie.
Boli to „inštalácie“. Nepleťme si to s prácou inštalatérov, aj keď ďaleko to od toho nemá. A aj keď ste v živote nezablúdili do súčasnej galérie typu „Kunsthalle“, určite ste už počuli o tom, ako nejaká upratovačka vyhodila v Japonsku „inštaláciu“ za 10 000 dolárov. To je, samozrejme, len vyvolávacia cena drzého autora, hodnotu to má nula celá nula nič. Išlo totiž doslova o odpadky zo smetného koša vysypané na zem a „obkecané“. To je totiž zásadná charakteristika tejto pa-tvorby. Veď to spolu uvážme – výtvarný prejav je pôvodne všetko to, k čoho opisu sa nám nedostáva slov. „Výtvarno“ nepotrebuje slová. Ak je kvalitné. A o čom sú kunsthallové „inštalácie“? O drzej držke, lebo pri nich autor melie ako guľomet, aby „vysvetlil“, čo tou znôškou banalít vlastne myslel. V bratislavskej „Kunsthalle“ sa napríklad objavila akási zmäť neónových trubiek. Idiotov sme vždy nazývali „trubky“. A tu sme pri jadre veci. Obkecávať výtvarný výtvor je asi rovnaké, ako keby bežala divadelná hra, ktorú autor nervózne prerušuje a rýchlo dovysvetľuváva divákom, čo si majú o tom jeho výtvore myslieť. Absurdné? No iste, veď presne to robil údajný dramatik, ale hlavne absurdný politik, Václav Havel, vo svojej (našťastie poslednej) hre „Odcházení“. Zúfalec, čo nezvládava základné pravidlá remesla a tak to takto obkecáva. A všetci tí dekadentní príživníci na umení v podobe moderných kunsthistorikov a kurátorov to „žerú“. A nenájde sa jeden, aby povedal – cisár je nahý?!
A títo výtvarní podvodníci tvoria celosvetový klan, v ktorom im takíto „Jenovia“ vybavujú priestory, ktoré svojimi „inštaláciami“ totálne umŕtvia. Nikto totiž nemá chuť sa na ne dívať. Nie je totiž na čo. A táto „Jenova“ centrála pôsobila ako epicentrum výtvarného moru, ktorý sa šíril ďalej.
Tak sa nedávno objavila dokonca v Galérii mesta Bratislavy (odkiaľ „progresívec“ Vallo podvodne vyhnal skutočného odborníka a dlhoročného riaditeľa Ivana Jančára) takáto „inštalácia“ z dovozu! Všetci vieme, že tieto zjavy nahrádzajú nedostatok talentu drzosťou, ale aby vedenie GMB tolerovalo, že sa takto ocitla, ako nepotrebná a týmto konaním znevážená kniha o jednom z najzaslúžilejších osobností Slovenska, o Alexandrovi Dubčekovi?!! To predsa ten brazílsky exhibicionista naozaj neurobil náhodou, to mu musel niekto poradiť a kurátorka za GMB odsúhlasiť?! A takáto špinavosť je verejne vystavená v mene občanov hlavného mesta a jeho návštevníkov?! Kam až táto nekultúrnosť zájde pod patronátom „progresívneho“ Valla?!!
Našťastie s panovaním tohto klanu pána Jena je už koniec. Už len pohľad na neho je totiž „inštalácia“ sama o sebe.
A jeho dočasný nástupkyňa už jačí, ževraj sa boja o „nezávislosť a slobodu tejto národnej inštitúcie“??! To myslia vážne?! To si tento národ nemôže ani vybrať, kto mu má ponúkať z výtvarného umenia naozajstné výtvarné diela? Veď nech si „Jenko“ a jeho kamarila otvoria vlastnú galériu a uvidíme, ako dlho tam ten priestor bez návštevníkov udržia.
Tak ešte raz, bravó Ministerstvo kultúry. Vrátili verejnosti najprestížnejšiu výstavnú sieň hlavného mesta Slovenska!