Úvodné slovo: „Tento svet sa už totálne zbláznil a vracia sa do stredoveku. Elementárna logika hovorí, že pokiaľ objekt je zložený z dvoch alebo viac subjektov, je schopný sebareflexie len v prípade symbiózy medzi spoločným záujmom (centrom) a individuálnymi záujmami jeho zložiek (demokraciou). Duálnosť tejto podstaty je nevyvrátiteľná. Len sebec, vládnuca trieda a jej poplatné spoločenské vedy v snahe šíriť svoju pravdu a záujmy za každú cenu odmietajú duálnu realitu a utekajú sa k monizmu. Zdá sa, že vládnuca trieda a sociálne siete vytvorili priestor na šírenie a nadvládu hlúposti nad zdravou logikou. Je čas spamätať sa, pretože hlúposti v ktorých sa zmieta naša spoločnosť už ohrozujú nielen vývoj spoločnosti ale aj zdravotný stav ľudí. Monoteistické šarlatánstvo propagáciou jalovej demokracie dnes víťazi nad vedou vo všeobecnosti.“
K tomuto názoru ma priviedla moja analýza spoločenského vedomia ako celku. Nuž a do tohoto spoločenského košíka hlúpeho nazerania na spoločnosť patrí aj monoteistická propagácia „demokracie“. Demokracia ako samostatný jav v spoločnosti neexistuje a nemôže existovať. To čo sa dnes po svete šíri ako demokracia je jalová demokracia rovnako ako gender ideológie a pod. Pokiaľ gender ideológiu považujem skôr za výplod hlúposti s jalovou demokraciou je to možno trocha ináč.
Pri súčasnom nefunkčnom demokratickom centralizme (duálnej spoločnosti) centrálnu zložku predstavujú bezprízorné peniaze ktorým slúži „42 ľudí na svete, ktorí vlastnia rovnaké bohatstvo ako najchudobnejších 50% na celom svete“ (TU). Toto je vrchol celosvetovej pyramídy (vládnucej triedy) ktorá ovláda cez ekonomický mechanizmus svet. Vládnucej triede je príjemné šírenie jalovej demokracie ktorá vyvoláva ilúzie a rozpory v masách, rozkladá totiž ich vzájomnosť ktorá by mohla byť pre vládnucu triedu nebezpečná. „Nech sa Tí dole požerú, naša moc a zisky porastú rýchlejšie“. Toto je realita a nikto si neuvedomuje, že sa tým zo dňa na deň zvyšuje exponenciálnym spôsobom napätie nielen medzi triedami ale aj národmi, štátmi podobne ako to bolo pred I. aj II. Svetovou vojnou. To či šírenie jalovej demokracie je vedomé alebo plynie z ľudskej hlúposti je úplne vedľajší problém.
Nuž je načase aby sme začali rozmýšľať ako sformovať funkčný demokratický centralizmus v politickej nadstavbe i ekonomickej základni a to skôr ako vzájomne odpudzujúce sa centrum a demokracia spôsobia kolaps ľudskej spoločnosti. Dnešná EÚ je toho príkladom. Exponenciálne narastajúce napätie, ako nás učí fyzika vždy končí explóziou ak človek nenájde cestu k jeho uvoľňovaniu či ovládaniu. Nuž a na toto žiadne zbrane ani ich rovnováha nestačia, na to treba rozum.
O bezmocnosti demokracie v súperení s dokonale organizovaným centrom a bezprízorným kapitálom možno spisovať knihy. Právo voliť raz za štyri roky či cestovať za podradnou prácou do zahraničia alebo napísať niekde blog bez odozvy z centra to nie je rovnocenné postavenie demokracie k centralizmu (diktatúre), zaštítenému ústavou, kapitálom, políciou a vojskom.
Osobne to môžem potvrdiť pretože od roku 1991 upozorňujem na potrebu dať peniazom pevný základ a od roku 2006 predkladám dôkazy o tom, že súčasná ekonómia je zlodejské učenie a nie veda. Všetky tieto upozornenia a návrhy skončili v odpadkových košoch politikov či akademikov. Naviac ako bývali pracovník v štátnej správe viem ako vyzerala snaha o funkčný demokratický centralizmus počas socializmu. Mimo iných skúsenosti bol mi pridelený podnet na nehospodárne vynakladanie prostriedkov v určitom národnom podniku. Podnet podal človek ktorého považovalo okolie za „šibnutého“. Na základe týchto informácii som požiadal nadriadený orgán aby som mohol založiť spis bez prešetrovania. Odpoveď bola striktná: „Ak mám doklad, že je nesvojprávny potom s takýmto dokladom môžem založiť spis bez prešetrovania. V inom prípade podnet musím prešetriť, s menovaným prejednať, o výsledku spraviť zápis a informovať nadriadený orgán.“ (Pýtam sa prezidenta, predsedu vlády, predsedu SAV, generálneho prokurátora atď. či majú takýto doklad o mojej nesvojprávnosti?)
Tým nechcem povedať, že išlo o plne funkčný demokratický centralizmus ale bola to dobrá snaha uviesť ho do života.
Filozofická (interdisciplinárna) analýza
Ak sa pozrieme do histórie vývoja spoločensko ekonomických formácii (SEF) od otrokárskej po socialistickú a po vylúčení ich osobitosti potom môžeme konštatovať, že spoločnosť bola vždy rozdelená na triedu riadiacu a riadenú. Toto sú protipóly ktoré si protirečia ale zatiaľ netvoria funkčnú jednotu. Trieda riadiaca má všetky páky na ovládanie spoločnosti vo svojich rukách a riadená trieda je trpiaca bez akýchkoľvek práv. Neexistuje tu spravodlivosť. Marx predpokladal, že spravodlivosť sa dosiahne zrovnoprávnením teda odstránením duálneho charakteru spoločnosti a vznikne beztriedna spoločnosť. Ide o vážny logický omyl! V prírode dualizmus je základom vývoja schopnosti na ňom založených prvkov. V spoločnosti takýmto základným prvkom je existencia muža a ženy a v ich spojení funkčná rodina. Ak má byť spoločnosť vývoja schopná a schopná reagovať na nové podmienky ktoré jej vývoj prináša, potom si musí zachovať duálny charakter ktorý jej vštepila rodina. Prechod k monizmu by zničil jej schopnosť sebareflexie a plynulého prispôsobovania sa novým, a novým podmienkam. V podstate všetky SEF vrátane kapitalizmu boli vzhľadom na nedostatočne vyvinutý (funkčný) dualizmus a nadvládu jednej triedy monoteistické. To spôsobuje, že SEF sa množia len klonovaním. Kapitalizmus v USA, Rusku, Číne, Etiópii či Bangladéši sú si podobné ako „vajce vajcu“. Rozdiely sú len v detailoch a veku, nič viac. Táto skutočnosť spôsobuje, že nie sú schopné evolučného vývoja a preto sú napriek duálnej podstate potrebné zmeny revolučné.
Spravodlivosť v dualizme neznamená zjednotenie práv a povinnosti, teda rovnosť, ale naopak spravodlivosť v nerovnosti. Kladný a záporný pol (muž a žena) nemožno kvalitatívne spojiť, pretože by to znamenalo ich zánik. Možno ich však kvantitatívne vyrovnať pri zachovaní ich polarity (kvality) čim vznikne „jednota v protirečení“ – podstata pôsobenia základných zákonitosti vývoja v prírode a teda i spoločnosti.
Na základe tejto logickej úvahy možno vysloviť návrh následovnej tézy:
„Organizmy a objekty jednobunečné a duálne ktoré zatiaľ netvoria funkčnú jednotku, pokrok vo svojom vývoji dosahujú revolučnými krokmi, zatiaľ čo duálne organizmy tvoriace funkčný celok (schopné sebareflexie), pokrok vo svojom vývoji dosahujú evolučným vývojom.“
|
Ak sa táto téza potvrdí potom po ďalšom revolučnom kroku, ak spoločnosť získa schopnosť sebareflexie nebude to spoločnosť beztriedna ale funkčne triedna a tak získa schopnosť evolučného vývoja bez potreby revolučných zmien.
Ako to zmeniť? Alebo obsah ďalšieho revolučného kroku vo vývoji celosvetovej spoločnosti.
- Trieda riadiaca i riadená musia dostať plné právo na svoje vlastné riadiace centra a sebe vlastné organizačné štruktúry budované z dola hore. Takto je potrebné zabezpečiť základ pre „spravodlivosť pri zachovaní nerovnosti“.
- Trieda riadiaca si organizuje „hornú komoru“ parlamentu ktorá si konštituuje vládu ovládajúcu spoločnosť (ekonomické, spoločenské, technologické, ekologické procesy) až po úroveň majstra a pod. Na túto činnosť táto trieda a predovšetkým jej jednotlivý funkcionári musia mať pridelenú jednoznačnú a nedeliteľnú právomoc ale aj zodpovednosť!!!
- Trieda riadená si organizuje „dolnú komoru“ parlamentu ktorá si konštituuje „najvyšší všeľudový kontrolný úrad“ ktorý cez svoju „vertikálu“ zakončenú dôverníkmi z ulice, pracoviska a pod. zbiera informácie o problémoch v spoločnosti ktoré postupuje svojím orgánom a odborným ustanovizniam na overenie a spracovanie návrhov na ich riešenie.
- Parlament predstavuje spoločné zasadnutie oboch komôr parlamentu ktoré majú rovnaký počet poslancov a rovnaké hlasovacie práva.
Samozrejme, toto je ideový návrh ktorý treba overiť v diskusii a následne rozpracovať „na drobné“.
Nabudúce o novej ekonomickej štruktúre spoločnosti založenej na princípe demokratického centralizmu a nových peniazoch.
Prípravne články (TU)
Určené pre: Prezidenta SR, predsedu NR SR, predsedu vlády SR, predsedu SAV, generálneho prokurátora a verejnosť.