Jedného dňa mi zavolala neznáma slečna od spoločnosti HELVETIA APOTHEKE (www.helvetia.sk) , ponúkajúca „zázračné tabletky“ na popraskané cievy, so švajčiarskou kvalitou, s ponukou, že platím len poštovné. Velmi ma presviedčala, ako budem spokojný, nech to vyskúšam, že ma to k ničomu nezaväzuje (samozrejme). Súhlasil som teda.
O nejakých „pár dní“ mi tá „zázračná zásielka prišla. Boli k nej priložené dalšie info letáky, ktoré samozrejme nebaví nikoho čítať, ak sa velmi nenudí. Vyskúšal som ich teda.
Aké bolo ale moje prekvapenie, ked mi o zhruba mesiac aj pol prišla zásielka od tejto spoločnosti, len tak vhodená do schránky, žiadna „doporučená pošta“, ako sa posielajú spoplatnené zásielky s tým, že ju mám zaplatiť.
Prekvapenie bolo o to väčšie – keď som sa z priloženého listu dozvedel, že vraj mám u tejto spoločnosti už neuhradené ďaľšie dve zásielky – ktoré som ani neobdržal – nie že by som ich chcel – ale predsa..
Takže táto pochybná spločnosť – Helvetia Apotheke – si „zarába“ tým, že „len tak“ vhadzuje nevyžiadené zásielky do schránok ľudí, a žiada za ne zaplatiť.
Poviete si – je to normálne? Zásielku v určitej hodnote – len tak vhodiť do schránky – a žiadať za ňu zaplatiť? A ako to tá dotyčná spoločnosť vôbec dokáže, že ju doručila? Nehovoriac o tom, že je to nevyžiadaná zásielka.
……………………
Zavolal som teda na ich „centrálu“. Milá slečna mi vysvetlila, že prvá zásielka je skúšobná, kde platím len poštovné, ale ak sa „neodhlásim“, tak mi budú zasielať i daľšie, lebo ide o vernostný program, čo mi samozrejme pred tým slečna v telefonickom rozhovore neoznámila. Náš rozhovor pokračoval.
„tak fajn, ale prečo chcete peniaze za zásielky, ktoré mne neprišli?? Ktoré ste mi neposlali??“
Slečna na to – „ale my sme ich poslali“.
Ja – „ako viete? Vhodíte hocikomu nejakú obálku, obyčajnú, vraj ju vhodíte, neviete mi to ani vydokladovať lebo to máte obyčajnou poštou, a vy chcete za to peniaze?? Za zásielku ktorú vy neviete potvrdiť že ste mi ju naozaj doručili??“
slečna – „ale my si to vieme vydokladovať“
ja – „a ako? Že ste hodili obyčajnú zásielku do schránky, ktorý sa nikde neeviduje? Ukážete mi že ste zaplatili za nejakú obyčajnú obálku??“
slečna – „my si to vieme vydokladovať u dodávateľa…“
Nuž niet slov. Rovnaký nezmysel akoby ja poviem „ja som Vám to zaplatil, veď som Vám poslal v obálke 100 €“.
………………….
Prečítal som si o tejto spoločnosti na internete, v rôznych diskusiách, kde sa ľudia sťažovali podobne za to, že majú platiť za zásielky, ktoré ani nedostali. Tak som im zavolal opätovne a povedal narovinu :
„slečna, obaja vieme, že pracujete pre podvodnú spoločnosť, ktorá tu na trhu klame, vymáha si peniaze od ľudí za zásielky ktoré ani neodoslala, nehovoriac o tom, že ani neinformujete v prvom telefonáte o tom, že ide o pravidelné zásielky..“
slečna : „tak Vám pošleme čestné prehlásenie, že ste zásielky neobdržali“
Poprosil som ju, nech ma teda vymážú z databázy. Prišlo mi už i potvrdenie o “vymazaní zo zákazníckej databázy” ale stále mi občas príjde upomienka o nezaplatenej zásielke. “Hlavne že ma vymazali zo zákazníckej databázy”.
………………………….
Na „čestné prehlásenie“ som už ani nereagoval.
Ja som im tú jednu nevyžiadanú zásielku odoslal, na ich PO BOX, keďže táto spoločnosť nemá na Slovensku ani žiadne sídlo. Zásielka doručená.
Čo na to slečna operátorka ? „ale my Vašu zásielku neevidujeme..“ ja „ale veď pošta mi ju vykazuje podľa doručovacieho čísla – že je doručená“ – slečna – „ale my ju neevidujeme“.
Ja – „ale to je Váš problém, že ju neevidujete, ja mám doklad že som ju odoslal – Vy nemáte doklad ani o tom že ste mi nejakú zásielku odoslali a ja som ju prevzal“
O to väčšia je moja „rozčarovanosť“ – že de-facto ím sa vlastne ani nedá „vrátiť tovat“, lebo „oni to neevidujú“….úbohé.
…………………………
Nuž, drahí a milí, ktorí máte podobnú skúsenosť s touto „švajčiarskou“ spoločnosťou „HELVETIA APOTHEKE“, a chcete sa pripojiť k mojmu podnetu na SOI (slovenskú obchodnú inšpekciu) – kontaktujte ma na môj email „ SIPOS@CENTRUM.SK „ a bude podaný hromadný podnet.
Takýto podvodníci alebo ináč „šmelinári“ nemajú čo na našom trhu robiť!!!