Spomínal som viac krát tu na blogu mnohé revolučné slová a gestá pápeža Františka. Jeho odvážnu sebakritiku nasmerovanú aj do vlastných radov, najmä proti strnulosti klerikalizmu. Jeho prorocké pripomenutie, že “Ježiš je aj v chudobných”, ktoré mnohokrát zdôraznil, nie len v Bratislave či na Luníku IX. V Evangelii gaudium 88 nás vyzval, že Ježišova inkarnácia nás vyzýva ku revolúcii jemnosti. Asi najrevolučnejšie bolo jeho prehlásenie: “Nehrajme sa na svätých”. Čím sa len priznal ku svojej ľudskosti. Je to od neho aj úprimné aj sympatické. Pripomenul nám tak nepriamo, že väčšina pápežov bolo nesvätých. Aj to, že heterodoxné názory sú v matke cirkvi okrem ortodoxných legálne prítomné tiež a bolo veľkou chybou ich upalovať či odsúvať na okraj. To, že uznal oprávnenosť protinázorov svojich kritikov, to už sú náznaky jeho veľkosti. Sú však v jeho – nie na ortodoxnú nauku, ale na pastoračnú prax dosť silno zamerané vykonávanie pápežského úradu viaceré oprávnené Ale:
Dosť veľký zmätok pôsobia slová pápeža Františka, ktoré sú síce úprimné, ale nie sú tak ortodoxné, ako ich prezentovali jeho predchodcovia. Neideálna heterodoxia bola, je aj bude, ale ak sa ohlasuje s evanjeliom iba ona, bez tzv. katolíckeho ideálu, znižuje to úctu aj ku Petrovmu nástupcovi aj mnohých destabilizuje a povzbudzuje ku ochladnutiu ich viery. A znižovaniu morálnej laťky tiež.
Nečakane progresívne slová a gestá amerického pápeža jezuitu majú aj svoje dosť silné tiene:
1. bezhlavé požehnanie vakcín spôsobilo aj odobrenie očkovacieho násilia, hranie sa na doktora je veľmi nezodpovedné, nesebareflexia o škodlivých negatívnych účinkoch je až desivá
2.odporúčanie nekontrolovanej migrácie, bez rozlišovania kto je utečenec a kto ekonomický migrant, čiže špekulant, ktorý aj kradne výhody, ktoré patria ozaj prenasledovaným
3.nekresťanské prílišné milosrdenstvo bez konania pokánia ku skrytej či zjavnej satanizácii ľudstva v programe NWO, nevarovanie pred gradujúcou aroganciou globalistov, diskutujme a majme cirkevnú synodálnu pohodu… ohlasujme radostne evanjelium a pokánie robiť už nemusíme?!? kde je ten olej v našich lampách, kde je vážna príprava na II. Kristov príchod?!
V predslove novej knihy s názvom Beyond the Storm pápež František uviedol:
Aj dnes musíme nájsť nádej a dôveru vo vedu: vďaka vakcíne sa pomaly vraciame, aby sme opäť uvideli svetlo, vymaníme sa z tejto škaredej nočnej mory… 8. septembra 2021
v talianskej televízii pp František povedal:
Som presvedčený, že z etického hľadiska musí každý dostať vakcínu. Je to etická voľba, pretože ide o váš život, ale aj o životy iných. Nerozumiem, prečo niektorí hovoria, že by to mohla byť nebezpečná vakcína. Ak vám to lekári prezentujú ako vec, ktorá pôjde dobre a nemá žiadne zvláštne nebezpečenstvo, prečo to nezobrať? Existuje samovražedné popieranie, ktoré by som nevedel vysvetliť, ale dnes ľudia musia brať vakcínu. — rozhovor pre taliansky spravodajský program TG5, 19. januára 2021
…tí, ktorí vedome a dobrovoľne dostávajú takéto vakcíny, vstupujú do určitého druhu, aj keď veľmi vzdialeného, s procesom potratového priemyslu. Zločin umelého prerušenia tehotenstva je taký obludný, že akékoľvek spojenie s týmto zločinom, dokonca aj veľmi vzdialené, je nemorálne a katolík ho za žiadnych okolností nemôže akceptovať, keď si ho plne uvedomí. — Biskup Athanasius Schneider, 11. decembra 2020
prekvapivo tvrdo ne poškodil individuálne svedomie, čo je porušením katolíckeho učenia a základnej lekárskej etiky?!
Človek má právo konať podľa svedomia a slobodne, aby mohol osobne robiť morálne rozhodnutia. „Nesmie byť nútený konať v rozpore so svojím svedomím. Nesmie sa mu brániť, aby konal podľa svojho svedomia, najmä v náboženských veciach.“ — Katechizmus katolíckej cirkvi , 1782
…praktický dôvod ukazuje, že očkovanie nie je spravidla morálnou povinnosťou, a preto musí byť dobrovoľné – Kongregácia pre náuku viery (CDF) platné dlhodobo , až do doku 2021
Následky pápežovho vyhlásenia boli katastrofálne. Po prvé, nespočetné množstvo lekárov, zdravotných sestier, profesorov atď. a dokonca aj kňazov je prepúšťaných zo svojich pozícií, pretože mandáty na očkovanie sa šíria po celom svete
ochádza k masovému podvodu. Je iróniou, že to nie sú pastieri, ale vedci , ktorí varujú stádo hromadiacich sa vlkov pred lekárskou tyraniou: Je tu masová psychóza. Je to podobné tomu, čo sa stalo v nemeckej spoločnosti pred druhou svetovou vojnou a počas nej, kde sa normálni, slušní ľudia zmenili na pomocníkov a mentalitu typu „len plnia rozkazy“, čo viedlo ku genocíde. Teraz vidím, že sa deje rovnaká paradigma. -DR. MUDr.Vladimír Zelenko, 14. augusta 2021; 35:53, Stew Peters Show
“Cirkev je pre všetkých. A každý rieši svoje postavenie pred Pánom so silou, ktorú má. Toto je Cirkev hriešnikov“
„Neviem, kde je Cirkev svätých, tu sme všetci hriešnici,“ zopakoval pápež
Nie je náhodou matka cirkev miestom iba pre pokrstených, hľadajúcich Božiu vôľu, ochotných nasledovať jej Sv. Zakladateľa a toho, mal by rešpektovať jej pravidlá a je ochotný správať sa bratsko – sestersky?
Všetkým sa ponúka evanjelium, ale určite by tam pre nekajúcich sodomitov, intelektuálnych pochábľov a bezcharakterných antikristov, čo vedome a škodoradostne rozvracajú poriadok, nemalo byť na ružiach ustlané, však? … lebo to by už bola podpora rozvratu cirkevného spoločenstva a urážka Božej Rodiny
“Neexistuje žádný rozpor, aby se kněz oženil,” řekl. „Celibát v západní církvi je dočasný předpis: nevím, jestli je vyřešen tak či onak, ale v tomto smyslu je dočasný; není věčné jako kněžské svěcení, které je věčné, ať se vám to líbí nebo ne.“
Papež poznamenal, že celibát je „disciplínou“, odpověděl kladně na otázku, zda by takové pravidlo „mohlo být revidováno“.
Prečo sa pri tejto téme nespomína napr. zjavenie sv. Brigity, prečo nebo nedovoľuje pre kňazov iba tzv. telesné manželstvo, napr. alebo náuku predchádzajúcich pápežov ?
Se zaměřením také na otázku rozvedených a „znovu sezdaných“ se Infobae zeptala Františka na otázku svatého přijímání pro ty, kdo jsou v takových situacích, a citovali anekdoty párů o jejich druhém „manželství“, které mají pochybnosti o přijímání.
Odpověděl, že Církev „nemůže zredukovat lidskou situaci na normativní“. Aby to obhájil, odkázal se na zesnulého papeže Benedikta XVI. a tvrdil, že Benedikt tvrdil, „že velká část církevních sňatků je neplatná pro nedostatek víry“.
Když Francis pozoroval, kolik svateb se jeví „spíše jako společenská recepce a ne svátost“, zpochybnil platnost manželství uzavřených mladými lidmi a uvedl údajný nedostatek porozumění.
Když tito mladí lidé říkají ‚navždy‘, kdo ví, co tím myslí ‚navždy‘. A Benedikt řekl, že kvůli tomuto nedostatku svědomí je velká část z nich neplatná. A s tím musíme počítat. Nemají žádné povědomí o tom, co je navždy.
Francis zašel tak daleko, že navrhl, že manželství může být neplatné, i když to zúčastnění „nemusí být schopni dokázat“. V takových situacích stále žádal, aby byla podniknuta opatření, a řekl, že „tam vstupuje do hry biskupovo svědomí. Odloučeným párům radím, aby šli za biskupem a šli mu představit svou situaci.“
Prečo Vatikán dnes vôbec varovne nepripomína toto: Aká dôležitá je hrozba, ktorú predstavuje špekulatívne slobodomurárstvo? Osem pápežov v sedemnástich oficiálnych dokumentoch to odsúdilo… viac ako dvesto pápežských odsúdení vydaných Cirkvou, či už formálne alebo neformálne… za menej ako tristo rokov. —Stephen, Mahowald, She Shell Crush Your Head , MMR Publishing Company, s. 73
Zdá sa však, že v tomto období sa prívrženci zla spájajú a zápasia so zjednotenou vehementnosťou, na čele alebo za pomoci tohto silne organizovaného a rozšíreného združenia nazývaného slobodomurári. Už nerobia žiadne tajnosti zo svojich zámerov, teraz smelo povstávajú proti samotnému Bohu…to, čo je ich konečným cieľom, sa núti vidieť – menovite úplné zvrhnutie celého náboženského a politického poriadku sveta, ktorý má kresťanské učenie. vyrobené a nahradenie nového stavu vecí v súlade s ich predstavami, ktorých základy a zákony budú čerpať z obyčajného naturalizmu. — PÁPEŽ LEO XIII., Humanum Genus , Encyklika o slobodomurárstve, č. 10, 20. apríla 1884
Milosrdenstvo je najväčšou cnosťou, spomína náš pontifik sv. T. Aquinského v EG 37. Ale to, že nespomína doplnenie veľkej témy od napr. svätej sestry Márii Magdalény de Pacci, že milosrdenstvo bez predchádzajúcej elementérnej čnosti Spravodlivosti je nepravé a pokrivené.
To NEPRIPOMENUTIE PODSTATNÝCH VECÍ je už vážna chyba všetkých jeho kariérofilných poradcov, ktorí asi stratili rozlišovanie čo je viac eticky dôležité a čo menej, nemajú primeranú úctu ku vyšším kresťanským hodnotám ani k úradu Petrovho nástupcu.
Tí, čo ho verejne kritizujú, to robia neraz s primitívnymi urážkami “na hulváta”, a preto nie sú brané vážne ich aj častokrát správne prorocké rady a varovania. Aj preto sú tie rady odignorované.
Katolicita nie je totiž ani iba nadúcta ku heterodoxnosti posledného pápeža, či zbabelé mlčanie, keď ho nejakí podplatení vrajodborníci dezinformujú, a takto podlo zaútočia na jeho autoritu. Ani to nie ideálna úprimná jednostrannosť, s ktorou často prostoreko unáhlene a nekriticky pápež František niečo originálne zaperlí v médiách. Ale snaha o celistvé ohlasovanie evanjelia.