Ako je to vôbec možné, že niekto niekomu natláča nejaké vakcíny občanovi EU?
Kde berú tú drzosť niekoho vyhodiť za to z práce?
Právne platné dokumenty im to totiž nedovoľujú.
Ani tie cirkevné.
Ak niekoho donútia ku tomu nástrelu, a vedľajšie účinky mu poškodia zdravie,
a nik mu škodu nenahrádza, spáchali na ňom trestnú činnosť.
Ak na iného zatlačili napr. v dome dôchodcov, že musí byť očkovaný, inak bude musieť
opustiť to sociálne zariadenie, a on z toho zomrie, volá sa to presne vražda.
A kto Vám to takto jasne nevysvetlí, je chudák eticky vytunelovaný šmejd.
Výňatok z rezolúcie Rady Európy č. 2361 prijatej 27.1.2021
Rada Európy je medzivládna európska organizácia spolupráce so 47 členskými štátmi, ktorá je napriek svojmu názvu a rovnakej vlajke oddelená od EÚ. Jej uznesenia nie sú právne záväzné, ale odporúčania pre členské štáty sa takmer vždy dodržiavajú.
V uznesení o nútenom očkovaní sa stručne opisujú problémy spôsobené pandémiou Covid-19 s výslednou nezamestnanosťou, poklesom ekonomiky a chudobou. Poukazuje tiež na to, že medzi európskym obyvateľstvom existuje určitá nedôvera, pokiaľ ide o program núteného očkovania. Uznesenie obsahuje rôzne odporúčania, ako dosiahnuť veľký príjem očkovacej látky, ale aj niečo neočakávané – konkrétne jasné ustanovenia.
Bod 7.3 uznesenia spojil všetky členské štáty, aby zabezpečili, že občania budú informovaní o tom, že očkovanie proti ochoreniu COVID-19 nie je povinné (jediné slovo napísané veľkými písmenami v celom uznesení) a že nikto nie je politicky, sociálne ani inak pod tlakom, aby bol očkovaný.
Po druhé – prinajmenšom rovnako dôležité – členské štáty musia zabezpečiť, aby nikto nebol diskriminovaný za to, že nebol očkovaný z dôvodu možných zdravotných rizík alebo preto, že osoba jednoducho nechce byť očkovaná.
https://www.facebook.com/100008741490427/videos/928855941062382
Poznámka Kongregácie pre náuku viery o morálke používania niektorých vakcín proti Covid-19, 21.12.2020 Vatikán
Poznámka k morálke používania niektorých vakcín proti Covid-19
Otázka používania vakcín vo všeobecnosti je často stredobodom pretrvávajúcej diskusie vo verejnej mienke. V posledných mesiacoch dostala táto Kongregácia niekoľko žiadostí o stanovisko k používaniu niektorých vakcín proti vírusu SARS-CoV-2, ktorý spôsobuje Covid-19, vyvinutých s použitím bunkových línií vo výskumnom a výrobnom procese. ktoré pochádzajú z látok získaných z dva potraty, ku ktorým došlo v minulom storočí. Zároveň sa v masmédiách biskupov, katolíckych združení a odborníkov objavili rôzne , rôznorodé a niekedy protichodné vyhlásenia, ktoré tiež vyvolali pochybnosti o morálnosti používania týchto vakcín.
Na túto tému už existuje dôležité vyhlásenie Pápežskej akadémie pre život s názvom „Morálne úvahy o vakcínach pripravených z buniek potratených ľudských plodov“ (5. júna 2005). Preto sa táto Kongregácia k veci vyjadrila inštrukciou Dignitas Personae (8. septembra 2008) (porov. č. 34 a 35). V roku 2017 sa Pápežská akadémia pre život k téme vrátila poznámkou. Tieto dokumenty už ponúkajú niektoré všeobecné usmerňujúce kritériá.
Keďže prvé vakcíny proti Covid-19 sú už dostupné na distribúciu v rôznych krajinách a relatívnej administrácii, táto Kongregácia chce ponúknuť určité náznaky na objasnenie tejto záležitosti. Účelom nie je posudzovať bezpečnosť a účinnosť týchto vakcín, hoci sú eticky relevantné a potrebné, ktorých hodnotenie je v kompetencii biomedicínskych výskumníkov a liekových agentúr, ale len uvažovať o morálnom aspekte použitia týchto vakcín proti Covidu. 19, ktoré boli vyvinuté s bunkovými líniami z tkanív získaných z dvoch nespontánne potratených plodov.
1. Ako sa uvádza v pokyne Dignitas Personae, v prípadoch použitia buniek z potratených plodov na vytvorenie bunkových línií na použitie vo vedeckom výskume „existujú rozdielne zodpovednosti“[1] spolupráce v zlom. Napríklad „v spoločnostiach, ktoré používajú bunkové línie nezákonného pôvodu, zodpovednosť tých, ktorí rozhodujú o smerovaní výroby, nie je rovnaká ako zodpovednosť tých, ktorí nemajú žiadnu rozhodovaciu právomoc“.[2]
2. V tomto zmysle, keď nie sú dostupné eticky nezávadné vakcíny proti Covid-19 (napríklad v krajinách, kde vakcíny nie sú dostupné lekárom a pacientom bez etických problémov, alebo kde je ich distribúcia náročnejšia z dôvodu osobitného skladovania a prepravy podmienok, alebo keď sú v tej istej krajine distribuované rôzne typy vakcín, ale zdravotnícke orgány občanom neumožňujú vybrať si vakcínu, ktorá sa má naočkovať) je morálne prijateľné použiť vakcíny proti Covid-19, ktorí použili bunkové línie z potratených plodov pri ich výskume a výrobnom procese .
3. Základným dôvodom, prečo sa používanie týchto vakcín považuje za morálne dovolené, je, že typ spolupráce na zlom ( materiálna pasívna spolupráca ) umelého prerušenia tehotenstva, z ktorého pochádzajú rovnaké bunkové línie, zo strany tých, ktorí používajú výsledné vakcíny, je vzdialený . Morálna povinnosť vyhnúť sa takejto pasívnej materiálnej spolupráci nie je záväzná, ak existuje vážne nebezpečenstvo, ako je inak nepotlačiteľné šírenie závažného patogénu:[3] v tomto prípade pandemické šírenie vírusu SARS-CoV-2, ktorý spôsobuje Covid-19. je preto potrebné vziať do úvahy, že v tomto prípade možno použiť všetky očkovania uznané za klinicky bezpečné a účinné s istotou, že použitie takýchto vakcín neznamená formálnu spoluprácu pri potrate, z ktorého pochádzajú bunky, z ktorých boli vakcíny vyrobené . Malo by sa však zdôrazniť, že morálne zákonné používanie týchto typov vakcín vzhľadom na osobitné podmienky, ktoré ho robia takým, nemôže samo osebe predstavovať legitimitu, ani nepriamo, praktizovania umelého prerušenia tehotenstva a predpokladá nesúhlas s touto praxou. časťou tých, ktorí ho používajú.
4. Zákonné používanie takýchto vakcín v skutočnosti neznamená a nesmie v žiadnom prípade znamenať morálny súhlas s použitím bunkových línií pochádzajúcich z potratených plodov.[4] Preto sa od farmaceutických spoločností a vládnych zdravotníckych agentúr žiada, aby vyrábali, schvaľovali, distribuovali a ponúkali eticky prijateľné vakcíny, ktoré nespôsobujú problémy svedomia , ani zdravotníckym pracovníkom, ani samotných očkovaných.
5. Zároveň je z praktického dôvodu zrejmé, že očkovanie nie je spravidla morálnou povinnosťou, a preto musí byť dobrovoľné. V každom prípade z etického hľadiska morálka očkovania nezávisí len od povinnosti chrániť si zdravie, ale aj od snahy o spoločné dobro.No, že pri absencii iných prostriedkov na zastavenie alebo dokonca len na prevenciu epidémie, môže odporučiť očkovanie, najmä na ochranu tých najslabších a najviac exponovaných. Tí, ktorí však z dôvodov svedomia odmietajú vakcíny vyrobené s bunkovými líniami pochádzajúcich z potratených plodov, sa musia snažiť zabrániť tomu, aby sa inými profylaktickými prostriedkami a vhodným správaním stali nosičmi prenosu infekčného agens. Predovšetkým sa musia vyhýbať akémukoľvek riziku pre zdravie tých, ktorí nemôžu byť očkovaní z klinických alebo iných dôvodov a ktorí sú najzraniteľnejší.
6. Napokon je tu aj morálna povinnosť pre farmaceutický priemysel, vlády a medzinárodné organizácie zabezpečiť, aby vakcíny, účinné a bezpečné zo zdravotného hľadiska, ako aj eticky prijateľné, boli dostupné aj tým najchudobnejším a najchudobnejším. spôsob, ktorý pre nich nie je zaťažujúci . Nedostatočný prístup k vakcínam by sa inak stal ďalším dôvodom diskriminácie a nespravodlivosti, ktoré odsudzujú chudobné krajiny, aby naďalej žili v zdravotnej, ekonomickej a sociálnej chudobe.[5]
Najvyšší veľkňaz František na audiencii udelenej 17. decembra 2020 podpísanému prefektovi Kongregácie pre náuku viery túto nótu preskúmal a schválil jej zverejnenie.
Dané v Ríme, v sídle Kongregácie pre náuku viery, dňa 21. decembra 2020, Liturgická spomienka na sv. Petra Canisiusa.
Luis F. Card. Ladaria, prefekt
+ JE Mons. Giacomo Morandi
titulárny arcibiskup Cerveteri Tajomník
https://press.vatican.va/…/2020/12/21/0681/01591.html…