Potrebujeme diaľnicu! Fakt či mýtus?

Od roku 199niečo sa na Slovensku rozhodlo, že je nutné stavať diaľnice. Mnoho politikov si na stavbe diaľnic robilo predvolebnú kampaň. Mnoho politikov svojim sľubom nedostalo, ale to je všeobecne známy Slovenský politický problém, rozdiel medzi realitou a sľubmi.

Pred určitým časom sme mali možnosť zachytiť informáciu, že nejakí tí, čo by tomu mali rozumieť tvrdia, že nie je nutné stavať diaľnice tam, kde sa to plánuje. Vzbudilo to väčšinou negatívne reakcie, občania zväčša podľa reakcií na diskusiách v it – denníkoch boli podľa mojich postrehov za stavbu diaľnic.

Mňa sa osobne dotýka výstavba diaľnice D3 cez Kysuce. Ráno na šiestu idem autom do práce v Žiline a po práci sa tou istou cestou číslo 11 vraciam späť. 40 kilometrov mi za ideálnych podmienok trvá cca 80/40 – teda 30 minút, v skutočnosti jazda trvá minimálne hodinu, ale väčšinou až hodinu a štvrť. Na Kysuciach panuje názor, že iba diaľnica to môže zmeniť. Je už pravidlom, že od križovatky 10 km pred Žilinou v Kysuckom Novom Meste sa tiahne 10 kilometrový rad stojacích áut až do Krásna Nad Kysucou, a veľmi ťažko sa dostanete na 40 kilometrovom úseku na priemernú rýchlosť 40km/hod. A podobne to je, keď sa ľudia vracajú domov, väčšinou to je v oboch smeroch, a priemerná rýchlosť na mnou jazdenom 40 km úseku sa vyšplhá ledva nad 30 km/hod!

Keďže cestu dobre poznám, viem, že sú 2 problémové uzly, ktoré brzdia dopravu.

    1. problémový úsek pri Kysuckom Lieskovci, kde sa z cesty číslo 11 odbočuje na krátkom úseku na 2 križovatkách + sú tam asi 4 prechody pre chodcov (na frekventovanej ceste medzinárodného významu).
    2. problémový úsek je semaforom riadená križovatka v Kysuckom Novom Meste, pred ktorou je taktiež prechod pre chodcov, ktorý je veľmi nebezpečný.

Môj názor je, že : ak na jednom aj druhom problémovom úseku , bude prerobená klasická križovatka na mimoúrovňovú s dostatočne dlhými pripájacími pruhmi, aby aj trabant nabral rýchlosť 70 -80 km/ hod. + Prechody pre chodcov vyriešiť podchodmi, alebo nadchodmi a cestu v meste oplotiť protihlukovými stenami, ktoré zároveň aj budú brániť chodcom či cyklistom v prechádzaní cez cestu a znížia hluk v mestách.  Môže sa v oboch kritických úsekoch regulovať rýchlosť na 70km/hod(dnes je tam na 1. úseku obmedzenie na 70km/hod <a to sú tam slabo viditeľné prechody pre chodcov> a na 2. kritickom úseku je najvyššia povolená 50km/hod ). Hlavný prínos však je v tom, že nebude dôvod stáť v štrudli (zápcha mi príde dvojzmyselné a druhý zmysel nie mňam), a priemerná rýchlosť sa bude pohybovať cca 80km/hod. Teda čas na ceste sa skráti o 30 minut minimálne.

 

Stále sa však pýtam, prečo na toto musím prísť ja? Kto sa stará o to, aby fungovala doprava v krajine? Čo to boli za ľudia, keď neprišli na také jednoduché? Diaľnica je rýchla, ale na cestu z Čadce do Žiliny, kým sa postaví diaľnica, by bolo fajn urobiť to, čo som popísal vyššie.

Diaľnica zo Svrčinovca do Čadce už je skoro hotová, a v Čadci to je brutál, ale má to byť myslím budúci rok otvorené. Úsek z Čadce do Žiliny sa však ma dostavať až o nevieme koľko rokov, ešte sa nezačalo stavať, tak zatiaľ by sa to mohlo vyriešiť takto a diaľnica bude môcť počkať, lebo či pôjdem 90, alebo 130 to už taký rozdiel nie je, ako 130 a 30. Naozaj mi príde, že toto všetko je hra na nervy občanov, aby nevideli iné východisko, okrem diaľnice. Z jedného betónového stĺpu pod mostom na Skalitom, by ste postavili malé sídlisko, taká drahá je diaľnica. A urobiť dve mimoúrovňové križovatky nám ušetrí čas aj peniaze. Ja len toľko. Hádam sa tomu dá porozumieť.

Ja za tým vidím hru na mačku a myš. Mačka ako politik sa hrá s myšou tak, aby tá nevidela iné východisko, ako sa dať mačke zožrať. Môj názor je že oproti miliardam za diaľnice, ktoré budú môcť počkať na účte štátu do stavu, kedy budú skutočne potrebné, aj čas na prerobenie problémových uzlov je smiešne krátky, nakoľko diaľnica sa má postaviť nevedno kedy, ale vraj to v tomto desaťročí nebude. Urobiť mimourovnove krizovatky a nadchody či podchody moze trvat 3 mesiace. Ja som presvedceny, ze cesta z Čadce do Žiliny môže byť spojazdnená aj pri najväčšej záťaži na priemernych 80km/hod, oproti súčasným 30 km/hod. A radšej za tri mesiace 80 km/hod, ako 10 rokov 30km/hod.

Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidla preštudovali a porozumeli im.

author photo

Rastislav Hrusovsky

O AUTOROVI

Chcem svoj priestor.

AUTOR V ČÍSLACH

Počet článkov: 7

Celkové hodnotenie: 6.39

Priemerná čítanosť: 799

icon Top za 7 dní

iconNajnovšie z HS

icon Najčítanejšie z HS

  • POČASIE NA DNES

    FOTO DŇA

  • Vybrali sme

    V Mníchove predstavili dresy Slovákov na šampionát v Nemecku

    0icon

    V Mníchove predstavili dresy slovenského národného tímu, v ktorých odohrá zápasy na ME 2024 v Nemecku. Slovenskú výpravu na oficiálnej prezentácii zastupoval v úlohe ambasádora…

    Zadržali muža z iránskeho konzulátu v Paríži, mal atrapy granátov

    0icon

    Paríž 19. apríla 2024 (HSP/Teraz/Foto:TASR/AP-Thomas Padilla)   Francúzska polícia v piatok popoludní zadržala pred iránskym konzulátom v Paríži podozrivého muža, ktorý tam predtým podľa jedného…

    SaS podá návrh na odvolanie Rudolfa Huliaka z postu predsedu výboru

    0icon

    Opozičná strana SaS podá na ďalšiu schôdzu parlamentu návrh na odvolanie Rudolfa Huliaka (SNS) z postu predsedu výboru pre pôdohospodárstvo a životné prostredia. Na tlačovej…

    Bývalý prezident Arsenalu Chips Keswick zomrel vo veku 84 rokov

    0icon

    Bývalý prezident futbalového Arsenalu Sir Chips Keswick zomrel vo veku 84 rokov. Na čele londýnskeho klubu bol v rokoch 2013-2020. V správnej rade Arsenalu pôsobil…

    Na D2 za tunelom Sitina smerom na Most Lanfranconi sa zrazili dve autá

    0icon

    Na bratislavskej diaľnici D2 za tunelom Sitina smerom na Most Lanfranconi do Petržalky sa v ľavom jazdnom pruhu zrazili dve autá, tvoria sa tam kolóny.…

    Ostrá debata v parlamente : "Shut Up! Idiot!"

    0icon

    Bratislava 19. apríla 2024 (HSP/ Telegram / Foto: TASR - Jaroslav Novák)   Dnes to v parlamente opäť raz iskrilo. Do slovného konfliktu sa dostal…

    Ministerstvo kultúry upozorňuje - Slušne ale rázne: Prestaňte robiť hanbu slovenskej kultúre aj v zahraničí!

    0icon

    Bratislava 19. apríla 2024 (HSP/Foto:screenshot)   Výrazné žlté farby, amplióny, exriaditeľ Kunsthalle Bratislava Jen Kratochvíl v ružovej šiltovke, s náušnicou v uchu a k tomu…

    Envirorezort si pripomína Deň Zeme

    0icon

    V pondelok 22. apríla si svet pripomenie Deň Zeme, ktorého cieľom je zvýšiť povedomie o environmentálnych problémoch, ako sú zmena klímy, znečistenie, ochrana prírody a…

    Bratislavský Ústav na výkon väzby a trestu navštívila delegácia z Čiernej Hory

    0icon

    Bratislava 19. apríla 2024 (TASR/HSP/Foto:TASR-Miroslav Košírer)   Slovensko je v počte väznených osôb na nelichotivom druhom mieste v rámci EÚ, konštatoval Michal Sedliak. Na pôde…

    Radiačná situácia bola aj v uplynulých dňoch stabilná

    0icon

    Radiačná situácia na Slovensku bola aj v období od 12. do 18. apríla stabilná. Ani v iných krajinách Európy sa nezaznamenali výrazné odchýlky od štandardne…

    Vášeň v Tebe

    Auto Trendy

    Reklama

    Armádny Magazín

    TopDesať

    FOTO DŇA