Vláda SR nám pripravila ďalšie diktátorské uznesenie č. 693 z 28. októbra 2020 na 102. výročie vzniku Československa.
Uznesenie je k návrhu na ďalšie rozšírenie opatrení v rámci vyhláseného núdzového stavu podľa čl. 5 ústavného zákona č. 227/2002 Z. z. o bezpečnosti štátu
v čase vojny, vojnového stavu, výnimočného stavu a núdzového stavu
v znení neskorších predpisov vyhláseného uznesením vlády Slovenskej
republiky č. 587 z 30. septembra 2020.
Pozrime sa teraz na to, prečo je toto uznesenie chaotické až diktátorské…
Vláda v časti:
A.1 Obmedzuje
podľa čl. 5 ods. 3 písm. g) ústavného zákona č. 227/2002 Z. z. o bezpečnosti štátu v čase vojny, vojnového stavu, výnimočného stavu a núdzového stavu v znení neskorších predpisov na území Slovenskej republiky slobodu pohybu a pobytu zákazom vychádzania od 2. novembra 2020 do 8. novembra 2020 v čase od 05.00 hod. do 01.00 hod. nasledujúceho dňa, toto obmedzenie sa nevzťahuje na:
-
-
-
- osobu, ktorá sa preukáže potvrdením o negatívnom výsledku RT-PCR testu vykonaným od 29. októbra 2020 do 1. novembra 2020 alebo certifikátom vydaným Ministerstvom zdravotníctva SR s negatívnym výsledkom antigénového testu certifikovaného na území Európskej únie na ochorenie COVID-19 vykonaným od 29. októbra 2020 do 1. novembra 2020 subjektom podieľajúcim sa na celoplošnom testovaní „Spoločná zodpovednosť“,
-
-
-
-
-
- osobu pôsobiacu v bezpečnostnom systéme Slovenskej republiky a osobu v štátnozamestnaneckom pomere, osobu vykonávajúcu prácu vo verejnom záujme a príslušníka záchranných a bezpečnostných zborov alebo ozbrojených zborov plniacich úlohy na úseku krízového riadenia, krízových situácií, mimoriadnych udalostí, stavov tiesne, bezpečnostného manažmentu, ochrany kritickej infraštruktúry, ochrany verejného poriadku a obrany štátu, ktorý sa preukáže potvrdením o negatívnom výsledku RT- PCR testu vykonaným od 28. októbra 2020 do 30. októbra 2020 alebo certifikátom vydaným Ministerstvom zdravotníctva SR s negatívnym výsledkom antigénového testu certifikovaného na území Európskej únie na ochorenie COVID-19 vykonaným od 28. októbra 2020 do 30. októbra 2020 subjektom podieľajúcim sa na celoplošnom testovaní „Spoločná zodpovednosť“,
-
-
-
-
-
- osobu, ktorá sa preukáže potvrdením o negatívnom výsledku RT-PCR testu vykonaným počas trvania zákazu podľa tohto uznesenia,
-
-
-
-
-
- cestu v nevyhnutnom rozsahu za účelom obstarania nevyhnutných základných životných potrieb (nákup potravín, liekov a zdravotníckych prostriedkov, hygienického tovaru, drogériového tovaru, krmív a ďalších potrieb pre zvieratá, zabezpečenie starostlivosti o deti, zabezpečenie starostlivosti o domáce zvieratá, doplnenie pohonných hmôt) do najbližšej maloobchodnej predajne od miesta bydliska a cestu späť,
-
-
-
-
-
- cestu do zdravotníckeho zariadenia za účelom neodkladného lekárskeho vyšetrenia alebo preventívnej prehliadky, vrátane sprevádzania blízkou osobou alebo príbuzným a cestu späť,
-
-
-
-
-
- cestu na vykonanie RT-PCR testu na ochorenie COVID-19 a cestu späť,
-
-
-
-
-
- cestu na pohreb blízkej osoby, uzavretie manželstva, krst a cestu späť,
-
-
-
-
-
- cestu za účelom starostlivosti o blízku osobu alebo príbuzného, ktorý je na takú starostlivosť odkázaný a cestu späť,
-
-
-
-
-
- cestu osoby so psom alebo mačkou do 100 metrov od miesta bydliska a cestu za účelom starostlivosti o hospodárske zvieratá a cestu späť
-
-
-
-
-
- dieťa do desiatich rokov veku,
-
-
-
-
-
- cestu dieťaťa do a zo zariadenia starostlivosti o deti do troch rokov veku a materskej školy a cestu späť,
-
-
-
-
-
- cestu žiaka nultého ročníka, prvého ročníka až štvrtého ročníka základnej školy a žiaka základnej školy pre žiakov so špeciálnymi výchovnovzdelávacími potrebami vo všetkých ročníkoch do a zo základnej školy,
-
-
-
-
-
- cestu dieťaťa a žiaka do a zo zariadenia výchovného poradenstva a prevencie,
-
-
-
-
-
- osobu, ktorá prekonala ochorenie COVID-19 a má o jeho prekonaní doklad nie starší ako tri mesiace, osobu, ktorá sa preukáže, že jej bolo diagnostikované ochorenie COVID-19 v období od 1. augusta 2020 do 15. októbra 2020,
-
-
-
-
-
- osobu, ktorej zdravotný stav alebo zdravotná kontraindikácia neumožňuje vykonanie testu na ochorenie COVID-19,
-
-
-
-
-
- osobu, ktorej bolo diagnostikované stredne ťažké alebo ťažké mentálne postihnutie,
-
-
-
-
-
- osobu dispenzarizovanú so závažnou poruchou autistického spektra,
-
-
-
-
-
- osobu dispenzarizovanú pre ťažký, vrodený alebo získaný imunodeficit,
-
-
-
-
-
- onkologických pacientov po chemoterapii alebo transplantácii, ktorí majú leukopéniu alebo osoby s onkologickou liečbou alebo inou liečbou ovplyvňujúcou imunitný systém (napr. biologickou liečbou) z dôvodu rizika z omeškania pravidelného podania liečby, rádioterapie alebo inej plánovanej liečby napr. onkológom, hematológom alebo rádiológom plánovanej liečby,
-
-
-
-
-
- osoby, ktoré majú v čase celoplošného testovania antigénovými testami certifikovanými na území Európskej únie na ochorenie COVID-19 nariadenú izoláciu v domácom prostredí regionálnym úradom verejného zdravotníctva alebo nariadenú pracovnú neschopnosť z dôvodu karantény svojím všeobecným lekárom pre dospelých alebo všeobecným lekárom pre deti a dorast;
-
-
A teraz k veci:
V ústavnom zákone č. 227/2002 Z. z. článku 5, na ktorý sa odvoláva vláda sa v bode 1 píše:
„Núdzový stav môže vláda vyhlásiť len za podmienky, že došlo alebo bezprostredne hrozí, že dôjde k ohrozeniu života a zdravia osôb, a to aj v príčinnej súvislosti so vznikom pandémie, životného prostredia alebo k ohrozeniu značných majetkových hodnôt v dôsledku živelnej pohromy, katastrofy, priemyselnej, dopravnej alebo inej prevádzkovej havárie; núdzový stav možno vyhlásiť len na postihnutom alebo na bezprostredne ohrozenom území.“
Všimnime si, že núdzový stav teda nemožno vyhlásiť celoplošne pre celé územie Slovenskej republiky!!! Okrem okresov Oravy a Bardejova nikto nedefinoval ďalšie ohrozené oblasti…
Uznesenie sa týka iba článku 5. bod 3, písmeno g, ktorý hovorí že vláda môže obmedziť slobodu pohybu a pobytu zákazom vychádzania v určenom čase a zákazom vstupu na postihnuté alebo bezprostredne ohrozené územie. Žiadne iné obmedzenia vláda svojim uznesením teda neuplatňuje. Keďže postihnuté alebo bezprostredne ohrozené územie okrem okresov Oravy a Bardejova vláda nedefinuje, môžeme sa slobodne pohybovať po celom území Slovenska s výnimkou uvedených okresov.
Bod 1/ Vláda dala výnimku občanom, ktorí sa preukážu negatívnym výsledkom po testovaní PCR alebo antigénovým testom. Negativita antigénového testu nezaručuje, že osoba nie je nakazená, a preto je tento bod nezmyselný a kontraproduktívny, pretože vláda umožňuje pohyb občanom, ktorí môžu byť nakazení, ale antigénový test ich nezachytil.
Bod 2/ Platí to isté, čo v bode 1. Slúži na zabezpečenie otestovania občanov pracujúcich v štátnom aparáte.
Ďalšie body neobmedzujú občanov na nákupy potravín, starostlivosti o deti, cesta do a zo zamestnania, prechádzky so psami a mačkami, niektorých ťažkých chorôb (po kritike v prvej vlne), ale aj tak obmedzujú občanov s iným ťažkým ochorením ako je napr. Parkinsonova choroba, kardiaci, invalidi a sprevádzajúce osoby a pod. Výnimku tvoria aj pohreby, krsty a uzatvorenie manželstva.
Zmätočný je aj bod č. 14. preto, lebo osoba, ktorej bolo diagnostikované ochorenie COVID-19 v období od 1. augusta 2020 do 15. októbra 2020 sa môže opätovne nakaziť resp. môže byť pozitívna.
Okrem toho ako uvádza právnik Ján Čarnogurský ml. na adrese:
citujem:
„Podľa zákona nie je žiadny policajt a ani žiadny štátny orgán oprávnený požadovať informácie o vašom zdravotnom stave a predloženie výsledku vášho testovania, ba ani potvrdenia o absolvovaní covid testu. Okrem slovenských zákonov sú zdravotné informácie chránené aj európskou legislatívou GDPR.“
Preto je aj bod C1 uznesenia zmätočný a protiprávny.
Z uvedených informácií jednoznačne vyplýva, že Matovičova vláda vedome zneužíva Ústavu SR a práva občanov na ich manipuláciu na dosiahnutie svojho cieľa, ktorým nie je efektívna ochrana zdravia občanov, ale iba masové pretestovanie občanov SR s veľmi pochybným výsledkom.
Chaotickú vládu Igora Matoviča kritizovali i predstavitelia Slovenskej lekárskej komory. (SLK) Premiér na kritiku reagoval slovami, za ktoré by sa nemusel hanbiť jedine štamgast štvrtej cenovej skupiny. Citujem: „Matovič však tvrdenia odborníkov z Komory neprijíma a pýta sa, či budeme veriť „bludárom na úrovni Kotlebu“. Tiež neváhal označiť v médiách konanie a slová prezidenta SLK Mariána Kollára za vlastizradu a sabotáž. Diktátorovi Matovičovi zrejme dochádza, že výsledky jeho konania nebudú efektívne, pričom ak nevie odpovedať na odborné argumenty, používa slová nehodné funkcie premiéra. Verejnosť by mala trvať na jeho odstúpení pre neschopnosť. Je ozaj najvyšší čas…
PS: Bábkový minister zdravotníctva Krajčí vyhlásil, že prvá várka vakcín v počte 180 000 kusov by mala na Slovensko doraziť začiatkom budúceho roka. Vrabce na streche čvirikajú, že to bude vakcína od strýčka Sama a jeho nepodareného syna Billa Gatesa. Možno sa však vrabce mýlia…I keď vrabce na rozdiel od Matoviča čvirikajú vždy pravdu. Viac verím vrabcom. A ak majú vrabce pravdu, potom pôjde o celosvetové sprisahanie USA voči zbytku sveta…
Z mesta SNP Ivan Štubňa