Na svete sme z božej vôle preto aby sme sa naučili milovať. ( Boha, ľudí, i seba, nesebecky).
To je proces rastu.
Samozrejme charakter sa mení tiež počas života, k horšiemu či lepšiemu. To je len a len na nás.
Ako chceme aby nám Boh odpustil hriechy?
Ak ťa Boh má zachrániť a je záchrana tak od čoho?
Boh je LÁSKA. Ale i spravodlivosť.
Toto je najkľúčovejší moment celého chápania Boha.
Tu je odpoveď pre kresťanov prečo ani čiarka zo ( starého) zákona sa nepominie a prečo ale už kresťan nie je pod zákonom ale je pod milosťou a prečo starý zákon nemôže spasiť ” lebo zo skutkov podľa ( starého) zákona NEBUDE SPASENÝ NIK ” ale zároveň ani čiarka zo zákona sa nezmenila , hoci kresťana neviaže pretože kresťan nežije zo zákona ale z milosti. ( Božej). (Viď Pavlove listy.)
Jedni chcú Boha vnímať len ako spravodlivosť a iný zase len ako LÁSKU.
Jedno od druhého chcú oddeliť. Niektorí.
Lenže Boh je nie je len LÁSKA ale aj SPRAVODLIVOSŤ.
Pred tvárou Pána, … že PRICHÁDZA SÚDIŤ ZEM. SPRAVODLIVO BUDE SÚDIŤ ZEMEKRUH A NÁRODY PODĽA SVOJEJ PRAVDY.
(Žalmy 96, 13)
Keby sme SÚDILI SAMI SEBA, NEBOLI BY SME SÚDENÍ.
Ale keď sme súdení, Pán nás napráva, aby sme neboli odsúdení s týmto svetom.
(1 Korinťanom 11, 31-32)
Problém je že ale my budeme súdení Pánom . Spravodlivo.
Kto je ale spravodlivý???
NIKTO!
Kto to hovorí?
Boh!
Všetci poblúdili, všetci sa skazili; nikto nerobí dobre, veru, celkom nik.
(Žalmy 14, 3)
Tak ako máme obstáť pre SPRAVODLIVÝM SUDCOM?
Preto Boh milostivý a zľutovný a plný lásky k nám posiela svojho služobníka, Ján to vystihuje:
Veď Boh tak miloval svet, že dal svojho jednorodeného Syna, aby nezahynul nik, kto v neho verí, ale aby mal večný život.
(Ján 3, 16)
Boh je LÁSKA a preto svoj plán spásy uskutočnil tak že obetoval svojho Syna aby cez jeho obetu mohli tieto byť ľuďom odpustené.
Takto sa LÁSKA i SPRAVODLIVOSŤ spojili keď našu nespravodlivosť potrestal z lásky k nám na dobrovoľnej obete svojho služobníka a trest za naše hriechy vymeral na ňom:
Vskutku on niesol naše choroby a našimi bôľmi sa on obťažil, NO MY SME HO POKLADALI za zbitého, strestaného Bohom a pokoreného.
Nemá podoby ani krásy, aby sme hľadeli na neho, a nemá výzoru, aby sme po ňom túžili.
3 Opovrhnutý a posledný z ľudí, muž bolestí, ktorý poznal utrpenie, pred akým si zakrývajú tvár, OPOVRHNUTÝ, a preto sme si ho nevážili.
On však bol prebodnutý pre NAŠE HRIECHY, STRÝZNENÝ PRE NAŠE NEPRÁVOSTI, na ňom je trest pre naše blaho a jeho ranami sme uzdravení.
6 Všetci sme blúdili ako ovce, išli sme každý vlastnou cestou; a Pán na neho uvalil NEPRÁVOSŤ NÁS VŠETKÝCH.
7 Obetoval sa, pretože sám chcel, a neotvoril ústa; ako baránka viedli ho na zabitie a ako ovcu, čo onemie pred svojím strihačom, (a neotvoril ústa).
(Izaiáš 53)
Boh nám chce odpustiť a môže odpustiť hriechy práve preto lebo trest za naše hriechy dobrovoľne z lásky k nám zobral Pánov služobník, Ježiš z Nazaretu, preto je Mesiáš. Pomazaný.
Pomazaný, teda kráľ, kráľ Pokoja. Lebo koho zmieril sám so sebou ten získava boží POKOJ. Nepriateľstvo medzi človekom a Bohom je ukončené a človek zmierený s Bohom získava Jeho pokoj.
„Duch Pána je nado mnou, lebo ma pomazal, aby som hlásal evanjelium chudobným. Poslal ma oznámiť zajatým, že budú prepustení, a slepým, že budú vidieť; utláčaných prepustiť na slobodu
(Lukáš 4, 18)
Zmierenie s Bohom je oslobodenie zo zajatia hriechu, z choroby duše a často i tela.
Preto Boh napomína skrze Cirkev:
20 Sme teda Kristovými vyslancami a akoby Boh napomínal skrze nás. V Kristovom mene prosíme: Zmierte sa s Bohom! [Druhý list Korinťanom – kapitola 5]
https://blog.hlavnespravy.sk/665/serial-zaklady-viery-cast-prva/
Seriál ZÁKLADY VIERY – Časť druhá: Zmysel života, pokánie a návrat k láske.