Ministerstvo školstva vymyslelo cez prázdniny neuveriteľne účinný nástroj psychického týrania našich detí a cez ne aj nás, rodičov. Do školských tried tak vstupuje gestapácka šikana, a to priamo z úrovne štátu.
Že preháňam? Ako inak sa teda dá nazvať stav, keď žiak/študent musí sedieť v škole pridusený nulovo prínosným, sociopatickým rúškom, ktoré ho núti vdychovať toxické hodnoty CO2 a iné škodliviny, spôsobuje psychický stres, neprirodzene deformuje výzor ľudí, ohrozuje imunitu, spôsobuje únavu, bolesť hlavy, kožné problémy…? Ako inak sa dá nazvať psychický tlak, pri ktorom sa žiak bojí aj odkašľať si, aby ho náhodou neoznačili za „koviďáka“ a nepodrobili ho testu, pretože ak by bol pozitívny (hoci možno lživo), stal by sa príčinou odchodu celej triedy do karantény, a teda terčom nenávisti zo stany spolužiakov a ich rodičov.
Pripomínam, v minulých rokoch boli koronavírusmi spôsobené nádchy a prechladnutia u žiakov na dennom poriadku – akurát že na ne neexistoval test – a nikoho ani vo sne nenapadlo nafukovať ich do sloních rozmerov ako katastrofu podobnú sodomo-gomorskej. Teraz sa nádcha môže stať pre žiaka psychickou traumou, pre ktorú sa bude báť ísť do školy s dôsledkom výrazne zvýšenej absencie žiakov pre malicherné prechladnutia.
Uvedomujeme si, aké traumatizujúca je neistota, že hocikedy kvôli hocikomu môžu celú triedu zavrieť doma a z vyučovacieho procesu sa stane trhací kalendár? Dôsledkom budú nezaplátateľné výpadky vo vedomostiach, strata disciplíny, seriózneho prístupu žiakov ku vzdelaniu. Oni ani nebudú môcť brať školu vážne, aby sa uchránili pred psychickými zraneniami, ktoré im hodlá pri každej príležitosti spôsobovať škola riadená infantilným, gestapáckym semaforom z ministerstva.
Diletantské je aj ničím nepodložená požiadavka človeka usadeného v kresle ministra školstva, aby vysoké školy skrátili semester o dva týždne, čiže o jednu šestinu. Neviem si predstaviť, ako by som za mojich študentských čias stihla náročný objem prác zadaných na cvičeniach dokončiť v skrátenom čase. To len diplomovkovo-plagiátorský minister školstva asi v štýle „podľa seba súdim teba“ si myslí, že študenti sa cez semester flákajú a nič sa nestane, ak sa budú flákať o dva týždne kratšie.
Mnohí rodičia, žiaci, študenti a nepochybne aj zodpovední pedagógovia bezmocne zúria, pretože ministerstvo školstva prekročilo všetky únosné medze nezmyselnými opatreniami, z ktorých triezvemu človeku skratuje rozum.
Prečo skratuje? Pretože autori protiústavných obmedzení neberú do úvahy logické fakty a zraniteľnosť dospievajúcej duše.
Takže najprv si vezmime povinnosť nosiť v triedach prvé dva týždne rúška.
Vedecká štúdia[1] preukázala, že rúška sú efektívne len v prípade, ak ich nosia ľudia so symptómami (kašľúci a kýchajúci). V ostatných prípadoch neexistuje vedecký dôkaz preukazujúci účelnosť nosenia rúška. Napr. Robert-Koch Institut v Nemecku sa vyjadril: „Keď ľudia – aj bez symptómov – nosia rúška, môže sa znížiť riziko prenosu vírusov na iných. Vedecky to však nie je podložené.“[2]
Žiaľ, rúška na tvárach žiakov nie sú len zbytočné, ale aj škodlivé. Na internete koluje video[3] názorne preukazujúce obsah CO2 pod rôznymi druhmi prekrytia tváre. Otec Del Bigtree meral CO2 u svojho syna Evera. Hodnoty dosahujú podľa druhu rúšok od vyše 10 000 ppm (prístroj meral len do 10 000 ppm) do 9 000 ppm, pričom sanitárna norma je 1550 ppm. Nad 1500 ppm nastávajú príznaky únavy, znižovanie koncentrácie, bolesť hlavy, nad 5000 ppm nevoľnosť a zvýšený tep, nad 15000 ppm dýchacie problémy. Ak zarátame faktor čiastočnej výmeny vzduchu v maske, tak pri objektívnej kvalite vzduchu v triede 1 000 ppm a pri objeme detského dychu 0,3 až 0,4 litra a objeme priestoru pod rúškom 0,1 litra (doma šité priliehavé rúško), 0,2 l (jednoduché zdravotnícke rúško), 0,3 litra (špeciálne chirurgické rúško alebo voľnejší šál či šatka) vychádza, že naše deti majú povinne vdychovať cca 3 000 až 5 000 ppm CO2, čo sú hodnoty negatívne ovplyvňujúce kvalitu vnímania žiaka a aj jeho zdravie.
Nosenie rúšok na vyučovaní nesie aj ďalšie riziká. Český lekár a senátor MUDr. Žaloudík upozorňuje na prítomnosť choroboplodných zárodkov na vlhkom rúšku po dvoch-troch hodinách[4]. Z toho vyplývajú aj kožné problémy v zaparenej časti tváre ako ekzémy a u mládeže akné. Mnohí lekári upozorňujú na negatívny vplyv nosenia rúšok na imunitu. Napr. český lekár MUDr. Jordan[5] hovorí: „Na oddelení akútne nosili rúška … Toto sa týka medicínskeho bloku ako takého. Ale nikdy sme nezažili a nikdy sme sa neučili, že je nutné kdekoľvek nosiť rúško. Lebo tým pádom, keď vyjdeme von, nedýchame to, čo na nás dýchajú ostatní, ale dýchame si dovnútra, do rúška to, čo sme absorbovali od ostatných ale aj svoje baktérie a vírusy. A keďže nemáme kontakt s ostatnými, sme náchylní k ďalším ochoreniam. … keď je človek hoci detekovaný v akútnej fáze choroby a nemá príznaky, … ak sa dostane medzi ľudí a nemá rúško tak imunizuje ostatných a ich organizmus sa s tým vyrovnáva tak, ako má človek nastavený vlastný imunitný systém… tým, že je v niektorých štátoch prikázané rúško, tak sa znižuje odolnosť obyvateľov proti ďalším nákazám. A ak budeme ďalej nosiť rúška a báť sa viróz, o ktorých sme kedysi nevedeli, tak tým viac budeme chorí. … Pozitívny test by mal byť vstupenkou na územie bez rúška a vďakabohu, že ľudia sú pozitívni, aspoň budú obyvateľstvo imunizovať. Domnievam sa, že sa tu hrá obrovská hra so zdravím ľudu, obrovská hra s imunitnou mapou, a týmto sa Európa dostáva do stavu, keď skutočne môže množstvo ľudí ochorieť. … Keď sa nebudú imunizovať ľudia, dôjde z zvýšenej chorobnosti obyvateľstva rôznymi inými nákazami – bakteriálnymi. …Kolegyne a kolegovia, prisahám a sľubujem, poďme do toho! Zomknime sa a chráňme náš štát, našu zem, naše obyvateľstvo pred vierolomnými zásahmi nekompetentných ľudí, ktorí možno z vierolomnosti, nedajbože zo zadania, plnia úlohu deštrukcie imunity našich národov na dlhé desaťročia dopredu. Dajme si dolu rúška a nechajme sa imunizovať. Na to máme imunitný systém. … momentálne to máme v rukách my, lekári. My musíme ísť frontálne vpred a postaviť sa ako stena pred národ a povedať: Nie, tak to nie je! Neprepisujte učenia lekárskych fakúlt.“
Nezanedbateľný je psychologický a sociálny vplyv rúška, ktorý ničí našu kultúru spoločenského styku – ak nevidíme tvár a mimiku, pôsobí to na nás nepríjemne, sociopaticky a okráda to človeka o ľudský aj estetický zážitok. U vyhranených osobností dospievajúcej mládeže násilné podriaďovanie ich vôle nezmyselného predpisu vedie buď k agresívnej rebélii alebo k poškodeniu osobnosti, ktorá sa namiesto cenného zachovania pevného postoja naučí otrocky hrbiť chrbát.
Skrátka: rúška sú nástroj drezúry, ich nosenie zdravými jednotlivcami je preukazovaním zmanipulovanosti médiami, strachu alebo poslušnosti a u osôb bez príznakov nemajú žiadny pozitívny zdravotný význam, naopak, ohrozujú zdravie našich detí aj verejné zdravie.
Ako rodičia nesmieme mlčať. Veď si nechceme nechať psychicky a fyzicky zlynčovať naše deti. Navyše, pre riadny vyučovací proces potrebujú deti aj učitelia pokoj, istotu bez vonkajších stresov.
Neviem, prečo lekári a pedagógovia na Slovensku mlčia. Z nevedomosti, zo strachu, z ľahostajnosti? Veď v zahraničí mnohí lekári nebojácne hovoria pravdu, združujú sa do organizácií[6].
Hľadajme aspoň my, rodičia, cestu ako napriek neinformovanosti a spoločenskej paralýze strachom ochrániť naše deti pred tyraniou nariadenou ministerstvom školstva. Možno by mali rodičia masovo apelovať na riaditeľov škôl a zakázať im aplikovať na ich deťoch gestapácke metódy, ktoré sú v rozpore so zákonmi a ústavou v oblasti práva na vzdelanie, nedotknuteľnosti osoby a ochranu zdravia. Veď už z dôvodu toxických hodnôt CO2 vo vdychovanom vzduchu v rúškach má každý žiak právo nenosiť rúško, pretože mu to ohrozuje zdravie.
Poslanci NR SR by mali zvolať mimoriadnu schôdzu a odvolať ministra školstva a generálny prokurátor by mal hneď konať pre podozrenie spáchania trestného činu zneužitia právomocí verejného činiteľa.
Veď deti sú náš najväčší poklad. Len kopať a kopať…?
[1] Respiratory virus shedding in exhaled breath and efficacy of face masks
Nancy H. L. Leung, Daniel K. W. Chu, Eunice Y. C. Shiu, Kwok-Hung Chan, James J. McDevitt, Benien J. P. Hau, Hui-Ling Yen, Yuguo Li, Dennis K. M. Ip, J. S. Malik Peiris, Wing-Hong Seto, Gabriel M. Leung, Donald K. Milton & Benjamin J. Cowling
Nature Medicine volume 26, pages676–680(2020)
[2] Dr. Karina Reiss, Dr. Sucharit Bhakdi: Corona Fehlalarm?, Berlin, 2020, str. 66)
[3] Napr. tu: https://orgo-net.blogspot.com/2020/07/mereni-pod-rouskou-dychame-toxicke.html
[4] Žaloudík: „Roušky škodí, nebojím se covidu, ale kroků vlády. V zarouškované společnosti žít nechci“
https://youtu.be/1GBlv5YYZLs
[5] https://www.youtube.com/watch?v=XM1t0UlYgmA&feature=youtu.be
Vaclav Jordan: Vždy bylo nutné se epidémii brániť
[6] Napríklad v Nemecku vznikla mimoparlamentná vyšetrovacia komisia Außerparlamentarischer Corona Untersuchungsausschuss (ACU2020) https://acu2020.org/category/deutsch/ alebo v Španielsku medzinárodné konzílium MÉDICOS POR LA VERDAD. Ozýva sa aj viacero českých lekárov.