Kumšt slovenskej opozície: Keď aj za projektom novej širokorozchodnej trate vidíš ruskú armádu.

Začiatkom júna ma opäť raz pobavili vyjadrenia členov samozvanej “demokratickej” opozície z SaS a OĽaNO. Pobavenie však veľmi rýchlo nahradilo zdesenie, keď som si uvedomil, že možno už budúci rok svoje fundované názory aplikujú v praxi. Ak sa im teda podarí preplaziť do parlamentu.

Pellegriniho návšteva Ruskej Federácie.

Kameňom úrazu a tŕňom v oku našich opozičných odborníkov sa stala Pellegriniho júnová návšteva Ruskej federácie. Počas tejto návštevy sa na stôl dostala aj téma rozšírenia širokorozchodnej trate z Košíc až do Viedne.

A je to práve projekt spoločnosti Breitspur Planungsgesellschat (spoločný podnik železníc Ruskej federácie, Ukrajiny, Slovenska a Rakúska), ktorý leží opozičníkom hlboko v žalúdku.

Nepriestrelná argumentácia.

Dopravný expert OĽaNO Jiří Kubáček nepovažuje predĺženie širokorozchodnej trate za dobrý nápad. Podľa neho má ruská strana nekalé úmysly a trať chce rozšíriť aj v záujme svojej armády (v Ruskej federácii sú primárne širokorozchodné).

Takéto strašenie ruskou vojenskou hrozbou v čisto ekonomickom projekte je naozaj hodné experta zo strany Igora Matoviča. Zaujímalo by ma, či podobnými paranoidnými bludmi trpia aj v Rakúsku, keďže železnica má ústiť vo Viedni.

Pán Kubáček si asi myslí, že v prípade konfliktu, by sme trať ponechali nedotknutú a nechali Rusov, aby ju do sýtosti využívali na svoje diabolské plány. Primitívne strašenie ruskou agresiou bohužiaľ nie je vôbec neobvyklé. Viacerí naši pravicoví lídri si nenechajú újsť príležitosť kopnúť do Ruskej federácie.

Kto chce Rusa biť, palicu si nájde.

Podľa premiéra majú o širokorozchodnú trať záujem aj naši susedia z Poľska a Maďarska. Niet sa čomu diviť, však tento projekt za približne 8 miliárd eur rapídne zvýši tranzitné kapacity železničnej prepravy smerom na východ.

Toto však asi nezaujíma tímlídra pre zahraničné veci z klubu SaS Martina Klusa. Poslanec Klus, podobne ako pán Kubáček nevidí dôvod na spomínané rozširovanie. Prekládkový systém v Čiernej nad Tisou je podľa neho dostatočný a peniaze by radšej použil na modernizáciu vnútornej železničnej siete.

Odpor proti predĺženiu železnice do Viedne dlhodobo vyjadrujú aj experti z neziskovej organizácie Inštitút pre dopravu a hospodárstvo. Riaditeľ inštitútu pán Cenký sa bojí, že by po dostavbe ostala nová železnica nevyužitá. Ešte ďalej ide jeho kolega Ondrej Matej, ktorý už pred rokmi poukazoval na šibalský zámer Rusov.

„Rakúsko nie je členom NATO. Ten, kto prekladá, kontroluje obsah. Rozumiem záujmu preskočiť krajinu NATO a dostať sa do európskeho priestoru defacto bez kontroly,“.

Síce nie som odborník ako pán Matej, ale ak sa nemýlim, tak NATO nemá s colnou kontrolou nič spoločné. Colná kontrola sa riadi smernicami Európskej únie, v ktorej sa nachádza aj Rakúsko. Takže žiadne pašovanie tankov vo vagónoch asi nehrozí. Nuž, ako sa hovorí. Kto chce Rusa biť, palicu si nájde.

Nová hodvábna cesta Čínskej ľudovej republiky.

O predĺžení širokorozchodnej trate sa v júli rozprával Pellegrini aj s predsedom čínskej vlády Li Kche-čchiangom. Čína dokonca vyjadrila záujem finančne sa na projekte podieľať. Však už v budúcom roku má stúpnuť počet vlakov vypravených do Európy z tejto ázijskej krajiny na úctyhodných päťtisíc súprav. Z toho až dvetisíc má ísť cez Slovensko.

Dá sa pritom predpokladať, že tieto počty budú v budúcnosti len stúpať. Čínska ľudová republika už dávnejšie predstavila zámer vybudovať “novú hodvábnu cestu”, ktorá má spojiť pozemnou prepravou (najmä železničnou), celý euroázijský kontinent. Síce je tento obrovský projekt ešte stále len v plienkach, už teraz sa mnohé krajiny bijú o to, aby na ňom mohli participovať. Rovnako tak aj Slovensko, ktoré má šancu stať sa do budúcna významným koridorom železničnej tranzitnej prepravy.

Predĺženie širokorozchodnej železnice má pritom aj ďalšie výhody. Podľa predbežných prepočtov vygeneruje daňový príjem približne 9,6 miliardy. Na stavbu železnice bude treba 642-tisíc človekorokov práce (asi polovica práce by sa uskutočnila na Slovensku) a  pridaná hodnota týchto pracovných miest by pre Slovensko predstavovala príjem v hodnote 10,8 miliardy eur.

Nová hodvábna cesta aj na Slovensku? Pche. Ďakujeme, neprosíme.

Či už je to možnosť participovať na najväčšom projekte 21 storočia (Nová hodvábna cesta), alebo sú to pracovné miesta pri výstavbe železnice, nesmie si Slovensko nechať  túto príležitosť ujsť.

Aby sa vôbec začalo s výstavbou, musí sa vypracovať päť štúdií realizovateľnosti, ktoré určia, či je projekt rentabilný. Momentálne sa vypracúva tretia štúdia o dosahoch na životné prostredie. Nie sú teda ešte známe presné ekonomické čísla.

Aj napriek tomu by niektorí opoziční politici najradšej zámer predĺžiť širokorozchodnú trať udusili už v zárodku. Tu je dokonale vidieť aké plány má so Slovenskom naša “demokratická” opozícia, ktorá je ochotná zahodiť tak obrovský a pre budúcnosť prospešný projekt len preto, že z neho budú plynúť výhody aj Ruskej federácii a Číne. Človeka až zamrazí, keď vidí čoho sú niektorí ľudia schopní.

Zaujímalo by ma, aký postoj by zaujali, keby podobný projekt prišiel z inej svetovej strany než z východu.

 

 

 

 

 

Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidla preštudovali a porozumeli im.

author photo

Jozef Siničák

O AUTOROVI

Hrdý Slovák pracujúci v obore manažmentu kvality a žijúci na juhu stredoslovenského kraja.

AUTOR V ČÍSLACH

Počet článkov: 13

Celkové hodnotenie: 26.36

Priemerná čítanosť: 2421

icon Top za 7 dní

iconNajnovšie z HS

icon Najčítanejšie z HS

  • POČASIE NA DNES

    FOTO DŇA

  • Vybrali sme

    Začala sa posledná schôdza v roku. Koalícia napriek protestu Huliaka a spol. zohnal 76 poslancov

    0icon

    Bratislava 26. novembra 2024 (TASR/HSP/Foto:TASR - Martin Baumann)   Poslanci Národnej rady (NR) SR odštartovali v utorok popoludní poslednú riadnu schôdzu v tomto roku. Na…

    Štyria Slováci mali Ukrajincom umožniť nelegálne zotrvať v SR

    0icon

    Štyria Slováci mali niekoľkým Ukrajincom umožniť nelegálne zotrvať na území Slovenska a iných štátov Európskej únie. Mali im vytvoriť fiktívne podmienky pre naplnenie náležitostí k…

    Ženská reprezentácia sa zišla na zraze pred duelmi s Gréckom kompletná

    0icon

    Bratislava 26. novembra 2024 (TASR/HSP/Foto:TASR-Lukáš Grinaj)   Slovenské futbalové reprezentantky sa na zraze pred dvoma domácimi prípravnými zápasmi proti Grécku zišli v kompletnom zložení. Hrať…

    Zmena Zimného prístavu v Bratislave na novú štvrť si vyžiada zmenu územného plánu

    0icon

    Bratislava 26. novembra 2024 (TASR/HSP/Foto:TASR-Jaroslav Novák)   Zimný prístav, najstaršia časť nákladného prístavu v Bratislave, by sa mala v budúcnosti pretransformovať na novú mestskú štvrť.…

    Huliak neustupuje a nepodporí otvorenie schôdze. "Prečo Tomáš Taraba prezidentke Čaputovej vyhovoval a Rudolf Huliak nie?" Pýta sa

    0icon

    Bratislava 26. novembra 2024 (TASR/HSP/Foto:TASR - Martina Kriková) Aktualizované 26. novembra 13:09 Trojica nezaradených poslancov Národnej rady (NR) SR pôsobiacich v mimoparlamentnej Národnej koalícii Rudolf…

    Umelá inteligencia pomáha aj v diagnostike pri odhaľovaní rakoviny

    0icon

    Bratislava 26. novembra 2024 (TASR/HSP/Foto:Pixabay)   Umelá inteligencia (AI) pomáha aj v diagnostike pri odhaľovaní rakoviny na Slovensku, a to najmä v oblasti genetiky, cytológie…

    Rybári z potoka v Hrabove zachránili stovky rakov a desiatky rýb

    0icon

    Ružomberok 26. novembra 2024 (TASR/HSP/Foto:TASR-Štefan Puškáš)   Rybári počas uplynulého víkendu zachránili z vyschýnajúceho potoka pod vodnou nádržou Hrabovo v Ružomberku stovky chránených rakov riečnych…

    Je rozhodnuté: Došlo pri petícii na odstúpenie Šimkovičovej k spáchaniu trestného činu?

    0icon

    Bratislava 26. novembra 2024 (TASR/HSP/Foto:TASR - Dano Veselský)   Pri elektronickej výzve na odstúpenie ministerky kultúry Martiny Šimkovičovej (nominantka SNS) nedošlo k spáchaniu žiadneho trestného…

    Zostavovanie rozpočtu mesta Žiar nad Hronom je podľa Antala najťažšie za posledné roky

    0icon

    Žiar nad Hronom 26. novembra 2024 (TASR/HSP/Foto:TASR-Ján Krošlák)   Vykryť bežné výdavky mesta Žiar nad Hronom v budúcom roku nebude podľa žiarskeho primátora Petra Antala…

    Chorobnosť na akútne respiračné ochorenia, chrípku a chrípke podobné ochorenia stúpla

    0icon

    Bratislava 26. novembra 2024 (TASR/HSP/Foto:TASR/DPA-Andreas Gebert)   Chorobnosť na akútne respiračné ochorenia (ARO) v 47. kalendárnom týždni oproti predchádzajúcemu týždňu stúpla o 3,4 percenta. Chorobnosť…

    FOTO DŇA