Vítam šancu, po odchode Kusej, na návrat SNG k pôvodnej úlohe propagovať zmysluplné umenie a to predovšetkým v dielach slovenských autorov. Kto navštívil SNG po šesťročnej rekonštrukcii, musel sa zhroziť, čo tam vidí.
Alexandra Kusá je totiž nevlastnou krstnou matkou výtvarníckej mafie „inštalatérov“. Pre odhalenie tejto mafie je dôležité si jasne povedať, čo je to výtvarné dielo a prečo nás sprevádza odpočiatku ľudstva. Skutočné výtvarníctvo totiž vzniklo, ako obrazné vyjadrenie toho, čo nevieme opísať slovami. Týchto, pani Kusou chránených podvodníkov poznáte podľa toho, že ich „diela“ bez slovného vysvetlenia nemajú žiadny zmysel! Takže „inštalatérskych“ mafiánov poznáme podľa toho, že netušíme, čo to spatlali, pokiaľ to ten-ktorý daný „inštalatér“ neobkecá. A obkecávaním nezmyselného sa vyznačujú obecne aj hochštapleri. A tomuto hochštaplerskému podvodu dala Kusá v SNG taký neúmerný priestor, že jej táto mafia má byť za čo vďačná.
Čo je na nich mafiánske? To ako autor cca 20-tich kníh o mafii a už po desaťročia stály návštevník galérií viem zadefinovať celkom presne. Títo hochštapleri si vytvorili medzinárodnú sieť, v ktorej si navzájom dohadzujú kšeftíky systémom „ja tebe, ty mne“. Na Slovensku im pani Kusá vytvorila centrálu nevkusu takých rozmerov, že sa stala tým naozaj „svetovou“.
Predčila tým iné galérie v Bratislave, kde sa ten hnus raz za čas objavil. Napríklad v Mestskej galérií nasilu obsadenej protežantkou „progresívneho“ primátora Valla. Nech sa páči, posúďte: https://tulacky.net/hnus-v-galerii-mesta-bratislavy/
Už roky bola najatraktívnejšia výstavná sieň v centre Bratislavy bez návšetvníkov, lebo tam pod kuratelou akéhosi „progresívneho“ Jena Kratochvíla mala vyárendované miesto práve „inštalatérska“ banda. Už v roku 2017 som na to upozorňoval: https://gumurin.blog.pravda.sk/2017/09/14/kunsthalle-plna-sragorin/
Až s príchodom ministerky Šimkovičovej to hanebné zneužívanie nami plateného priestoru skončilo: https://tulacky.net/centrala-instalaterov-skoncila-konecne/
SNG zrekonštruované rodinkou Kusých?
Samozrejme, že je neprípustné, aby Kusá z titulu generálnej riaditeľky SNG dodatočne nad rámec zmluvy dohodila svojmu tatkovi navyše 1,6 milióna eur?! To je prosto nehorázne rodinkárstvo. Samozrejme, ona a jej klaka si to nepripúšťa.
A výsledok? Udrie vám hneď do očí. Je hanebné koľko priestoru tu neslúži NIČOMU, len pýche architektov, Martina Kusého a Pavla Paňáka z ateliéru BKPŠ, ktorí sa takto chceli „artistne“ predviesť. Poznám to zo starých knižníc, kde novým architektom pri rekonštrukciách najviac zavadzajú knihy!!! V jednom meste sa mi sťažovali panie knihovníčky, že sa takejto „progresívnej“ rekonštrukcie boja, pretože „progresívni“ architekti navrhli také veľké okná a toľko voľného priestoru, že budú musieť z knižnice vypratať tretinu knižného fondu! A presne to sa udialo v SNG pod kuratelou rodinky Kusých! V depozitári sú schované výtvarné skvosty a vy blúdite prázdnymi chodbami, orgastickým výplodom týchto dvoch architektov. Toľko stien nevyužitých, len aby sa vynímali „panoramata“ prázdna, ktoré je zrejme hlavným motívom v hlavách pánov Kusého a Paňáka!!
Kusá a slovenská?!
Pre týchto „progresívnych“ aktivistov, ako je pani Kusá, je typický orwellovský double-speak. Ako píšem v pripravovanej knihe „DemoláCIA našej demokracie“: „To ako keby prehovoril hrdina Orwellovho románu “1984“, kde sa používal zásadne double-speak – pravda sa nazývala lžou, nenávisť láskou… V románe najväčšie lži šíri takzvané “Ministerstvo pravdy“.“ Podľa tohto vzoru sa nehanbila pani Kusá vyhlásiť, že jej odvolanie vraj ohrozuje slovenskú kultúru?!! To si robí srandu!??
Môžem povedať, že o kvalitnej výtvarnej tvorbe slovenských autorov niečo viem. A aj o nej píšem, napríklad: https://tulacky.net/pestrofarebny-dano-bidelnica/
A tu je ďalší príklad: https://tulacky.net/jubilujuci-pavol-kral/
Môžete si byť istí, že tieto diela by ste za bašovania pani Kusej v SNG nikdy nevideli. A ak viete načúvať, tak Vám tam aj steny pošepkajú, že pani Kusá má rada len dvoch neveľmi známych slovenských výtvarníkov a diela ostatných trčia v depozite, alebo nemajú do SNG prístup vôbec.
A keď už v artistne prázdnych priestoroch SNG narazíte na „výstavu“, tak je to prehliadka nevkusu akéhosi zbohatlíckeho advokáta v zbierke, kde je naváľané zlato, aj blato. Až rozum ostáva stáť nad tým, že v celej slávnej SNG sa nenašiel nikto, kto by túto zbierku aspoň pretriedil a dal jej formu.
Protesty?
V prvom rade si musíme povedať kto ich organizuje. „Progresívny“ Šimečka a jeho komsomolci zloby a nenávisti? Absolvent zahraničného školenia, ako sa robia „farebné revolúcie“, čo vzorne potvrdil záverečnou prácou s názvom „Diffusion and civil society mobilization in coloured revolutions“ a vyšla v CEU Political Science Journal vo februári 2009, keď on sám prechádzal takýmto školením na Nuffield College, University of Oxford. Jednou zo základných poučiek tohto návodu na prevraty, je rozoštvanie pôvodne pokojnej spoločnosti. A je naozaj jedno čím. Takže tento komsomolec ŠimPečka (kombinácia Šimečku a šimpanza) odmietol uznať demokratické voľby a naopak navrhol odvolanie ministra vnútra ešte skôr, než sa on a celá vláda dostali vôbec do úradu! A čím to odôvodnil? No obhajobou toho najodpornejšieho zneužívania moci za Matovičo-Hegero-Ódor vlády podporovanej „progresívnou“ prezidentkou Zuzankou. Bránil a dodnes bráni vyšetreniu toho, čo opísal jeden zo svedkov (ktorý sa potom musel ísť schovať pred pomstou „čurillovcov“ do zahraničia) na otázku Plus 7 dní, čoho boli schopní, takto: „Psychicky ľudí týrať, mučiť, vydierať, vymýšľať si dôkazy. To vám rozprávam s úplnou vážnosťou.“ Podrobnejšie o tom píšem v knihe „Slovensko – raj kajúcnikov, Spravodlivosť podľa Matoviča“ (R Free Press, 2023).
Je teda jasné, že Šimečkovi je úplne jedno, čím nakopne túto vládu, jej ministrov a zvlášť premiéra Fica. Veď Šimečkova nenávistná rétorika už spôsobila v našej histórii nevídanú zvrhlosť – atentát na premiéra!!! Čo je proti tomu štvanie proti ministerke kultúry…
Pre „progresívnych“ komsomolcov je typické, že neovládajú fakty a tak ich nahrádzajú ideologickými floskulami a hlavne emóciami. A kto je najlepším nositeľom exaltovaných emócií? No predsa herci! To vedeli aj organizátori 17. novembra 1989 z radov dôstojníkov ŠtB. Herci sú ochotní „hrať“ aj mimo javiska. A v konkrétnom prípade SNG sa treba opýtať notorického štváča Stankeho, ale aj zabudnutého „hovorcu generácie, čo o ňom nevedela“ Hvoreckého, či Fialovej, čo oni vlastne vedia o SNG? Koľkí z tých protestujúcich hercov z „Národného“ boli v tomto „Labyrinte prázdnych stien“?
Tu sa môžete presvedčiť na vlastné oči z fotografií a videí, čo by tam našli: https://tulacky.net/slovenska-narodna-galeria-hanebna-prehliadka-prazdneho-priestoru/