Zaparkovať v Bratislave bol veľký problém, ale dnes je ešte ohromujúco väčší. Primátor Vallo prišiel pre Bratislavu s revolučným riešením celoplošného rezidentského parkovania v hlavnom meste. Niekde niečo nedokonalo obkukal! Prvým krokom v Starom meste bol zvýšený poplatok pre rezidentov o 300 % z 10 na 39 Euro ročne. V iných častiach aj so súhlasmi miestnych starostov o 400 % z 0 na 39 Euro. Možnosť zakúpenia si parkovacej rezidentskej karty nebola prakticky možnosť, ale povinnosťou, ktorá však platí iba na území jednej z častí Bratislavy. No platí ako neplatí. Skúste prísť domov s autom večer napríklad v Petržalke a zaparkovať. Ak náhodou tesne niekto pred vami neodišiel z návštevy, tak sa najazdíte a ak zaparkujete auto do 500 metrov od domu a potrebujete odniesť ťažké nákupy, tak máte šťastie a môžete si otvoriť šampanské. Lepšie je mať v týchto prípadoch v batožinovom priestore tašku s kolieskami, aby ste sa toľko nenadreli.
Zaráža ma, že v dnešnej pomaly už digitálnej sfére nepracovali samosprávy a magistrát s číslami, ktoré okamžite oznámia počet majiteľov automobilov na tej a tej ulici a stanovia počet potrebných rezidentských miest s malou rezervou. Lenže na to sú progresívne mozgy dopravných inžinierov a plánovačov parkovania Teamu Bratislava veľmi prikrátke. Napríklad na 500 metrov dlhej ulici, kde býva samotný primátor je výlučne rezidentské parkovanie. A nenájdete chvíľu ani deň, aby ste na tejto ulici, kde je 52 garáží, tri predzáhradkové parkovania a dve súkromné veľkokapacitné garáže nenašli od 9 do 22 voľných parkovacích miest zo všetkých 42-och rezidentských!!! Čiže, keď aj samotnému primátorovi to nie je čudné, čo čakať od jeho podriadených, ktorí by nemali mať jeho „vycibrenú“ mozgovňu podľa socialistického vojenského hesla: Bod č.1.: Šéf má vždy pravdu ,a bod č. 2.: Ak šéf nemá pravdu, tak platí bod číslo jeden!!!
Ak vezmeme do úvahy aj novelu zákona a prepašované ustanovenie o zákaze parkovania na chodníkoch od bývalej „múdro-umelecko-vľúdno-ľudovo-nedespotickej vlády“, na ktorej sa prejavila aj hrozná kvalita novodobého porevolučného školstva v plnej paráde, tak Bratislava, ale aj iné mestá prišli o minimálne tretinu parkovacích miest. Prirátajme k tomu cyklistické trate, infaltilné a zbytočné vykolíkované farebné oddychové zóny na miestach, kde sa dalo zaparkovať, tak tých parkovacích možností ubudlo podstatne viac. „Vzdelaný ľudský škriatok“ na oddelení dopravy len snorí po bratislavských uliciach a hľadá či skôr špekuluje ako zrušiť parkovacie miesta a obmedzovať dopravu a svojím spôsobom na zeleno terorizovať obyvateľstvo vlastniace automobil.
Predpokladal som, že zavedený ročný poplatok 39 Euro bude potrebný na vybudovanie nových parkovacích miest aj napríklad v poschodových garážach, ale to bol naozaj môj asi len hlúpy, optimistický a neliberálny nápad. Veď radšej priložím na choré cyklistické pruhy na Vajanského 600 tisíc Euro, ako by som za tie peniaze postavil aspoň časť poschodovej garáže – však pán primátor!!! Aj výfukových plynov spomalená premávka asi podľa primátora nevyprodukuje viac ako plynulá!!! V tejto veci, ako aj v ďalších progresívne vedenie mesta nerešpektuje vôbec potreby obyvateľov mesta!!! No a napriek tomu si obyvatelia Bratislavy, skôr by som povedal prisťahovalci opätovne zvolili moderných“ liberálov tentoraz s ohromujúcou 85 percentnou prevahou. Veď napríklad v Starom meste majú 100 % poslancov vrátane starostu!!! Počuli ste, aby niekde vzniklo kompletne jednostranné obecné zastupiteľstvo? Ani tí “despotickí” komunisti, ako ich dnes nazývajú, nemali 100 percentné obsadenie v parlamentoch. A teraz v „demokracii“ sa po podarilo. „Hotový úžas!!!“
Bývam v Starom meste a dať si niečo opraviť je pomaly neriešiteľný problém. Prvá otázka po telefóne od údržbára, opravára, stolára atď. smeruje k zaparkovaniu. Dá sa u vás zaparkovať? Ak nie, odmietne dotyčný prísť! Rovnako je to aj s návštevami z Bratislavy. Prídu na dve hodinky a majú na vozidle od Mestskej polície papuču. A to preto, lebo ako Bratislavčan, nie ako východný Blavák nemôže parkovať po celej Bratislave. Jednoducho nemôže parkovať majiteľ parkovacej kartičky z Ružinova v Petržalke, hoci platí rovnako 39 Euro dnes už rovnakej inštitúcii Magistrátu mesta Bratislavy!!! K tomuto sa dopracovala parkovacia politika Teamu Bratislava na čele s primátorom Vallom!!! V poslednom čase už funguje SMS-ková platba, ale nie každý to dokáže v smartfóne, ak ho vôbec má! A Parkovacích automatov je v istých častiach mesta, ako šafránu!
Som od narodenia občan Bratislavy, od 17-tich rokov šoférujem ovládam skoro všetky miesta, kde sa dá parkovať, ale taký doslova neuprataný galimatiáš, ako vymyslelo terajšie vedenie mesta, som ešte nevidel. Je to ešte horšie ako bolo. Viem, že pribúda v Bratislave ročne vyše 10 tisíc automobilov. A čo robí vedenie mesta? Postavilo niekde poschodové garáže či nové parkoviská za tých 6 rokov, čo chaoticky vládne mestu? Neviem o tom a vyzerá to tak, že chce donútiť všetkých motoristov, aby sa vzdali svojho auta a jazdili opäť zdraženou hromadnou dopravou, ktorá má dosť veľké rezervy. Mimochodom mnohé mestá prechádzajú na bezplatnú a zlacnenú dopravu, nie to ešte dražejúcu. Fixná chiméra zelených liberálov sa stále míňa účinku, tak sa snažia poplatkami, obmedzeniami, núteniami a despoticko – teroristickou represiou vyhnať autá z Bratislavy.
“Výborná zelená” dopravná politika pán Vallo!!! Za ňu si zaslúžite najvyššie elitárske ocenenie Platinovo-zlatý Thunberg prvého stupňa od svetoznámej Gréty, ktorá mimochodom navrhla, aby aj vojenské stíhačky i tanky jazdili na elektrinu a míny, strelivo či bomby boli ekologické a biologicky odbúrateľné! Veď aj smrtiaca vojna môže byť predsa podľa premúdrelej Margaréty ekologická!!!! Aj to preto, lebo iba 0,4 percentami je v zemskej atmosfére obsiahnutý CO2 a z tohto množstva sa o tento plyn stará obyvateľstvo len tromi percentami!!! Ak by nebol CO2, z ktorého žije flóra a tak by nemali čo absorbovať stromy a zeleň a boli by sme bez kyslíka, na ktorý zeleň mení kysličník uhličitý (To asi ekologickí progresívci v škole chýbali, keď sa to učilo!)!!! Mimochodom metánu je v atmosfére 0,0002 % a všetkých ostatných vzácnych plynov je 0,9%. A tieto mini množstvá majú ovplyvňovať otepľovanie zemegule? Asi bude problém možno niekde inde, napríklad v pravidelnom približovaní sa a vzďaľovaní sa obežnice Zeme od Slnka opakujúcej sa každých 12 000 rokov (viď doby ľadové a opačne) a možno niekde inde – v hlavách zadubeného davového jedného, jediného nadnázoru, ku ktorému inklinujú liberalisti hrajúci sa na despotických demokratov!. Ten mudrc, čo dokázal takto obalamutiť politikov, časť zadubených Európanov a ich pritakávačov si dnes na obrovských ziskoch mädlí ruky! A tak na záver môžem zvolať Slava ekológii a jej „nevyhnutným“ progresívnym opatreniam!!!
Pavel Jacz