V dnešnej relácii „Na telo“ premiér Eduard Heger povedal, že štátna úradníčka Zuzana Baťová, ako riaditeľka ŠUKL dala na podpis bývalému ministrovi zdravotníctva Marekovi Krajčimu poverenie k posúdeniu vakcíny Sputnik V do necertifikovaného zariadenia, ktorým malo byť Medicínske centrum SAV. Ďalej povedal, že podľa vnútorných predpisov ŠUKL je ich, teda riaditeľky Baťovej ako štatutára ŠUKL, povinnosťou posúdiť nové lieky cez certifikované laboratóriá. Ministrovi Krajčimu už nepovedala, že kontaktnú osobu v maďarskom certifikovanom laboratóriu nekontaktovala, a ani to, že akékoľvek stanovisko Medicínskeho centra SAV neumožňuje legálne uvedenie vakcíny Sputnik V na použitie. Trestný čin prekročenie právomoci verejného činiteľa hovorí, že sa ho dopustí ten, kto poruší zákonnú alebo zmluvnú povinnosť vo verejnej funkcii. Zo strany pani Baťovej došlo k porušeniu zmluvnej povinnosti tak, že ako zamestnanec (pracovná zmluva) ŠUKL navrhla laboratórium, ktoré neumožňuje legálne uvedenie lieku k použitiu, čím zároveň porušila povinnosť (štatutár verejného subjektu), ktorú má ŠUKL zo zákona, a zlý úmysel preukazuje pasivita voči certifikovanému laboratóriu v Maďarsku. Michal Kovačič, ako moderátor relácie „Na telo“ sa opýtal premiéra Hegera, kto sú tie temné sily, či nie náhodou koaliční partneri, a premiér potvrdil, že áno. Každý, kto chce získať nejakú výhodu na základe kriminálneho činu, určite patrí k temným silám, a bohužiaľ ak potencionálny trestný čin bol využitý afilovanými médiami na zmenu výsledkov volieb, tak akcelerátori nechutného divadla okolo vládnej krízy robia zo Slovenska banánovú republiku.
Štátnický postoj zo strany Igora Matoviča (aj keď tak trochu „na divoko“ ako to vie jedine Igor Matovič) spočíva v tom, že nedopustil zradu voliča a išiel do submisívnej polohy, ktorá mu vonkoncom nesedí a skrýva v sebe predzvesť erupcie zničujúceho rozsahu. Pre Slovenskú republiku by ukľudňujúcim momentom mohol byť vstup Generálneho prokurátora do procesom objasnenia, či došlo k spáchaniu trestného činu zo strany štatutára ŠUKL, a ktoré osoby stáli za týmto činom, čím by mohli vystúpiť temné sily na svetlo. Tak či onak dôvera medzi stranami vládnej koalície je minulosťou, preto ešte pred veľmi pravdepodobným rozpadom, by mohli využiť svoju ústavnú väčšinu a doplniť článok 1 Ústavy Slovenskej republiky o druhý odsek, ktorý by riešil hlavný volebný sľub OĽANO o hmotnej zodpovednosti verejných činiteľov, v nasledujúcom alebo podobnom znení:
„2. Každý funkcionár alebo zamestnanec subjektu verejného práva je zodpovedný za svoju činnosť vo volenej funkcii v rozsahu daného zodpovednosťou definovanou v príkazných zmluvách a v menovanej funkcii v rozsahu daného zodpovednosťou definovanou v pracovných zmluvách. Každá fyzická a právnická osoba má právo na vybavenie svojej veci v štandardnej lehote, a ak ani po sťažnosti nie je jeho záležitosť vybavená v primeranej lehote, tak má nárok na odškodnenie od Slovenskej republiky za každý ukončený mesiac omeškania vo výške polovice priemerného príjmu v ekonomike za predchádzajúci rok. Generálna výnimka z osobnej zodpovednosti prináleží schváleniu Programového vyhlásenia Vlády Slovenskej republiky a osobnú zodpovednosť môže obmedziť úprava osobitného zákona.“
Uvedený text dáva na roveň všetky osoby na území Slovenskej republiky, teda aj politikov a úradníkov, ktorí pri terajšej úprave nenesú žiadnu, teda ani hmotnú zodpovednosť za svoju činnosť vo verejnej funkcii. Nakoľko Obchodný zákonník aj Pracovný zákonník sú dostatočne prepracované pre vyvodenie hmotnej zodpovednosti, tak naplnenie ústavného pravidla rovnosti pred zákonom aj pre verejne činné osoby, by bolo naplnením očakávania občanov a silného mandátu, ktorý odovzdali vo Voľbách 2020 vládnej garnitúre.