Kampaň mediálne favorizovaného kandidáta na predsedu Banskobystrického samosprávneho kraja, podnikateľa Jána Luntera viedla bratislavská agentúra Komplot Advertising. Pred prezidentskými voľbami v roku 2014 rovnaká agentúra pracovala pre vtedajšieho kandidáta na prezidenta Andreja Kisku.
Komplot Advertising sa okrem iných reklamných aktivít zameriava na realizáciu vysokorozpočtových predvolebných kampaní politických subjektov a jednotlivcov z pravicovo-liberálneho spektra. V minulosti sa podieľala aj na kampaniach SDKÚ, KDH, Mostu-Híd či Martina Bútoru, bývalého veľvyslanca SR v USA, súčasného poradcu Andreja Kisku a autora Kiskových prejavov, všeobecne považovaného za sivú eminenciu Prezidentského paláca. Pred nedávnymi parlamentnými voľbami v Česku viedla aj kampaň strany ODS.
Kandidát na prezidenta Martin Bútora sa s dôverou obrátil na agentúru Komplot Advertising. Keď sa do Prezidentského paláca nedostal dvermi, za pomoci Kisku vošiel oknom.
Komplot Advertising vedú Adam Znášik a Peter Hajdin, ktorí podľa informácií časopisu Zem & Vek vytvárajú aj obsah morbídno-nihilistickej stránky Zomri Official a jej facebookovej podoby Zomri. “Stránka Zomri so 60-tisícovým dosahom sústavne beztrestne porušuje všetky pravidlá a všetky hranice morálky a etiky, počnúc hanobením národa, náboženstiev, rás až po vytipovaných jednotlivcov s cieľom mediálne ich lynčovať,” píše sa v článku Zeme & Veku s názvom Zomri – stoka slovenského internetu.
“Po smrti Štefana Nosáľa pribudla na stránke fotka Miroslava Nogu s nápisom R.I.P. Štefan Nosáľ. Niektorým ľuďom nedajú pokoj ani po smrti – príkladom je Martina Chovancová alebo Iveta Bartošová, ktoré sa bežne objavujú vo fotomontážach.
Ďalším terčom permanentného šikanovania je herečka Zdena Studenková alebo spevák Jožo Ráž, ktorému pravidelne želajú smrť. Počas Veľkej noci stránka zobrazovala Ježiša Krista v tých najodpornejších pornografických kontextoch,” dodáva autor článku.
Podľa neoficiálnych informácií má Komplot Advertising spolupracovať aj s novovznikajúcou stranou Progresívne Slovensko, za ktorou stojí vplyvná softvérová spoločnosť Eset. Tá je blízka tak súčasnému prezidentovi, ako aj Jánovi Lunterovi, ktorého pred voľbami do VÚC oficiálne podporila na post banskobystrického župana. Eset je tiež väčšinovým akcionárom neoliberálneho Denníka N, ktorý Luntera pozitívne prezentoval počas celej kampane.
V minulosti boli Lunter a jeho rodina voličmi konzervatívneho KDH, dnes majú blízko práve k Progresívnemu Slovensku. Lunterov syn Ondrej, neoliberálny aktivista a zakladateľ sorosovských stránok Demagog.cz a Demagog.sk, úzko spolupracuje s organizáciami tretieho sektora, napojenými na známeho amerického miliardára Georgea Sorosa, najmä s Nadáciou otvorenej spoločnosti. Jeho aktivity podporuje aj Veľvyslanectvo USA v SR.
Majstri predvolebných komplotov Peter Hajdin a Adam Znášik pózujú so zarámovaným heslom “Ľuďom jebe”. Slušné a štandardné strany takýchto ľudí potrebujú.
Myšlienka kandidatúry Jána Luntera na banskobystrického župana sa údajne zrodila práve v hlave ambiciózneho Ondreja Luntera, ktorý plánuje aj vlastnú politickú kariéru. Je možné, že sa pred najbližšími parlamentnými voľbami objaví na kandidátke Progresívneho Slovenska, zatiaľ ako nezávislý kandiduje za poslanca Banskobystrického samosprávneho kraja.
Kandidatúra Jána Luntera na župana bola plánovaná dávno pred jej oficiálnym oznámením a príprava na ňu bola spojená s mediálnou prezentáciou Lunterovej osoby a jeho banskobystrickej firmy Alfa Bio, produkujúcej sójové výrobky.
Súčasťou neoficiálnej kampane, ktorú spustila propagačná návšteva prezidenta Andreja Kisku 5. mája 2015 v sídle firmy, bola zmena dlhoročného názvu spoločnosti Alfa Bio na Lunter. Nasledovalo množstvo článkov, rozhovorov a ďalších mediálnych výstupov o Lunterovi a jeho podnikateľských úspechoch v printových aj elektronických médiách.
Ukázalo sa, že kandidáti Kiska i Lunter majú spoločný hendikep – rozhodne nie sú nadanými diskutérmi a ich verbálny prejav nepôsobí príliš presvedčivo. Majitelia agentúry Komplot Advertising preto počas obidvoch predvolebných kampaní obmedzili televízne a rozhlasové vystúpenia svojich klientov na nevyhnutné minimum. Pri takomto type kandidátov je totiž bezpečnejšie vytvárať ich imidž inými prostriedkami, ako vystúpeniami v priamom prenose, ktorý odhalí ich slabiny.
Odborníci na politický marketing sa zhodujú, že keby v roku 2014 púšťali Andreja Kisku častejšie do televíznych diskusií, voľby by zrejme nevyhral. Výsledok volieb župana v Banskobystrickom samosprávnom kraji ukáže, či to tak bude fungovať aj v prípade Jána Luntera. V každom prípade bola Lunterova kampaň zrejme najnákladnejšia v doterajšej histórii volieb do VÚC. Majitelia agentúry Komplot Advertising sú po jej skončení opäť bohatší. Či budú spokojní aj štedrí sponzori v pozadí, bude jasné po uzavretí volebných miestností…
UložiťUložiť
UložiťUložiť