Slovenská republika je ústavou definovaná ako sekulárny (svetský) štát. Neviaže sa na žiadnu ideológiu ani náboženstvo. Ústava zaručuje všetkým občanom štátu dodržiavanie základných základných ľudských práv a práv, v opore o Listinu základných práv a slobôd a Chartu práv Európskej únie, ako paralelného dokumentu k Lisabonskej zmluve. Dohody o ľudských právach sa zaviazali dodržiavať všetky štáty EÚ a členské štáty Rady Európy.
Prosím, aby ste najskôr nahliadli do článku a reakcií v diskusiii pod ním (než si prečítate môj článok, odpovede a názor):
https://nazory.pravda.sk/dnes-pise/clanok/428845-rada-proti-ludskym-pravam/
Podobné nenávistné nezmysly v Pravde píšu Peter Weisenbacher a Hana Fabry. Cirkev participuje na štáte a jeho verejných politikách tak, ako vy, všetky organizácie tretieho, mimovládneho sektora. Obe entity ako súčasť slobodného demokratického zriadenia sú ošetrené zákonmi o mimovládnych organizáciách, cirkvách a náboženských spolkoch a spoločnostiach, ktoré im garantujú slobodu ich aktivít, ak sú pre spoločnosť vo výrezoch ich aktivít prospešné a nevyvíjajú politickú činnosť.
S “vydareným” šéfom Petrom Weisenbacherom a Inštitútom ľudských práv, usilujete o obmedzenie ľudských práv veriacich kresťanov a ústavou garantovaných občianskych práv cirkevného kléra a laikov, čím sa verbálnymi prejavmi a aktivitami dostávate za hranu ústavnosti a zákona. Vaša rétorika je preukázateľne kresťanofóbna až fašistická. Nálepka fundamentalizmu a homofóbie, ktorou radi označujete katolícku cirkev, je váš paranoidný blud, založený na negramotnosti vo veci pojmu náboženský fundamentalizmus.
Nechcete, aby sa vám cirkev „plietla“ do života „vašej“ spoločnosti, ktorú ako „vašu“ slečna Krempaská, z neznámych dôvodov, ktorá taká, ako ju definujete vy, nemá oporu ústave, v časti ideológia. Chcete, aby sa cirkev správala ako Jehovovi svedkovia, ktorí sa nemiešajú do svetských politík sekulárnej spoločnosti a štátu. Potom by ste sa dovolávali ich zákazu ako extrémistickej náboženskej organizácie ako v Rusku. Tam ale nebojujete o všeobecné dodržiavanie ľudských práv (aj náboženských slobôd a práv), ale za slobody a práva Pussy Riot, LGBTI dúhy, a proti zákonu o mimovládkach (podobný americkému zákonu FARA) a vyhláseniu Georga Sorosa, aj vášho chlebodarcu a donátora, za nežiaducu persónu.
Kresťanský „fundamentalizmus“ znamená aplikáciu Písma a jeho uvádzanie do života kresťanov. Kresťania ale (!) rešpektujú svetskú ústavu a zákony.
Islamský fundamentalizmus ako ideológia a náboženstvo v jednom, ale nepozná pojem sekulárny štát. Ústava a zákony islamského štátu (kalifát) sú nadradené svetskej ústave a zákonom.
Slečna Krempaská, nemáte predstavu ani o podobe odluky cirkví od štátu, a aké konzekvencie by priniesla, iba o nej zbožne tárate.
Cirkev sa aktívne zapája do nespočetných verejno-prospešných spoločenských aktivít, pod spoločným menovateľom hnutia pro-life, ktoré sa intenzívne a sústavne už roky venuje aj deťom a mládeži. Vy to viete. Ale aj to, že im do ich nevinných a čistých hlaviniek netlačí jedovaté kaleráby vašej ultra ľavicovej fašistickej ideológie. A to vám na ich reálne spoločensky prospešných a záslužných, a nezaplatených aktivitách, vadí a prekáža. Vás platí prostredie okolo Sorosa a Rockefelerovcov a ich pseudo Open Society Foundation.
Vy ste ale zamestnankynou jednej z tzv. ľudsko-právnych mimovládok, bojujúcich proti tomuto hnutiu, a politík, vedúcich k postupnej fyzickej a sociálnej smrti slovenskej spoločnosti. Žiaľ za štátne aj za cudzie.
Slečna Krempaská zo Sorosovho “Inštitútu ľudských práv”, navždy si dobre zapamätajte, že
a/ výsledky biologickej, medicínskej vedy a biohumánnej etiky považujú počatý plod života ženy za ľudskú bytosť už v jej najranejšom štádiu prenatálneho vývoja,
b/ tvrdenie, že ľudský plod sa stáva ľudskou bytosťou až po narodení, je lož. Už ľudský plod v tele matky má právo na dôstojný život, dokonca, má právo dediť, ak sa počaté dieťa narodí živé. Po narodení nadobúda ďalšie ľudské práva a práva, ak také práva pozná ústava a zákon,
c/ plod ženy nie je majetkom a vlastníctvom ženy. Vlastníctvom ženy je len jej telo a prázdna maternica, nie ale ľudský plod,
d/ svojvoľná interrupcia len z vôle ženy, bez kvalifikovaných dôvodov v opore o ústavu a zákon, je vražda nenarodeného ľudského plodu, teda ľudskej bytosti, v opore o najzákladnejšie ľudské právo, ktorým je právo ľudskej bytosti na život od počatia po prirodzenú smrť, a to nielen z pohľadu cirkvi, ale aj zo svetského pohľadu a pohľadu biohumánnej a kresťanskej etiky,
e/ výhrada vo svedomí je základným ľudským právom, ktorým disponujú rodičia svojich detí vo vzťahu k vzdelávaniu a príjmu obsahov vzdelávania ich deťmi, ktoré sú v konflikte s výhradou vo svedomí rodičov a detí (požiadavky februárového referenda 2015),
f/ tvrdenie, že vzdelávanie a výchovu má sprostredkovať len štát, je lož.
Právo na výhradu vo svedomí je základné ľudské právo Sú ním dotknuté všetky profesijné odbory, kde by mohlo dôjsť k konfliktu záujmu profesie verzus ľudské práva v časti výhrada vo svedomí. Týka sa aj práva nevykonať potrat, pretože tu ide zároveň aj o konflikt so všeobecnou lekárskou Hippokratovou prísahou, ktorá všetkých lekárov zaväzuje liečiť, nie zabíjať.
Možnosť uplatnenia výhrady vo svedomí musí jednoznačne garantovať zákon. Antidiskriminačný zákon musí byť vymožiteľný aj vo veci uplatnenia výhrady vo svedomí.
Do prostredia základného a stredného školstva treba zaviesť vzdelávanie a výchovu k zodpovednému plánovanému rodičovstvu a výchovu k manželstvu a rodine. Sexuálna výchova k zdravému a bezpečnému sexu a reprodukčnému zdraviu mužov a žien má byť jej prirodzenou inherentnou súčasťou. Sexuálna výchova k liberálnemu sexu každého s každým a genderizmus, cez učebnicu, ktorú sa Peter Weisenbacher pokúšal zaviesť do programov vzdelávania, je neomarxistický extrémizmus novej ľavice v časti sexuálna a kultúrna revolúcia.
Denník Pravda (k článku Aleny Krempaskej) sa po “nežnej revolúcii” transformoval z komunistických novín, ako hovorcu komunistickej strany, na denník neomarxistickej novej ľavice, po “nežnej” sa profilujúcej ako platformy neomarxistickej ľavicovej ideológie. Spolu s ostatnými autormi a ľudsko-právnymi „hacktivistami“ a manipulátormi verejnosti tejto krvnej skupiny v ňom dostávate priestor takmer denne.
Názorová pluralita je pekná (ústava SR) ale, ak svojou agendou denník Pravda vo verejnom mediálnom priestore prostredníctvom svojich interných redaktorov a hosťujúcich autorov, vyzýva na obmedzovanie ľudských práv, je na úvahu, či činnosť takéhoto média nie je v rozpore s ústavou a právnym poriadkom, a či v rozpore s ním nenabáda svojich čitateľov a slovenskú verejnosť na porušovanie a obmedzovanie ľudských práv a slobôd druhých v priamom prenose. Porovnanie je možné s čerstvým judikátom KS Banská Bystrica a rozsudkom vo veci Slovenská republika proti Rudolf Steigauf, pod spisovou značnou 3To/133/2016 IČS 6816010080 z 15.3.2017.
Problém ale je, že slovenská prokuratúra, ktorá má už rok problém s vydaním nálezu vo veci charakteru ĽSNS, má rovnaký problém aj s rozpoznaním ľavicového extrémizmu, ktorý reprezentujú špecifické „ľudsko-právne“ mimovládky.
Rumunsko a ústava o manželstve (aktuálna správa) Komora zastupiteľov rumunského parlamentu 232 hlasmi z 270 (22 proti, 13 neprítomných, 3 nehlasovali) hlasovala za dodatok národnej ústavy, ktorý definuje manželstvo ako zväzok jedného muža a jednej ženy a tiež za posilnenie rodičovských práv.
Nové znenie článku 48, ods. 1 Ústavy Rumunska, tak ako bol predložený občianskou iniciatívou znie: „Rodina je založená na slobodne odsúhlasenom manželstve medzi mužom a ženou, ich plnej rovnosti a práve a povinnosti rodičov zabezpečiť výchovu, vzdelávanie a vedenie detí.“
Slovensko vo veci svojho hodnotového „fundamentalizmu“, ktorý je v súlade s biologickou podstatou a antropológiou ľudských bytostí nie je osamelé. A to je dobre.
Zaujímavý ľudsko-právny spor prebieha v Rumunsku paralelne s procesom ústavnej definície manželstva, vo vzťahu k uznaniu manželstva páru rovnakého pohlavia, žijúceho v Rumunsku, právoplatne uzavretého v inom štáte. Výsledok sporu súvisí s inštitútom vzdania sa právomoci súdov. Ak sa jej Rumunsko vzdalo, je povinné také manželstvo automaticky uznať. Slovensko ako člen Európskej únie sa však musí riadiť aj normami úniového práva. Kľúčovým predpisom upravujúcim určovanie súdnej príslušnosti pri cezhraničných sporoch v rámci priestoru Európskej únie je Nariadenie Rady č. 44/2001 o právomoci a o uznávaní a výkone rozsudkov v občianskych a obchodných veciach, označované ako „Brusel I“.
https://euractiv.sk/clanky/europa-dnes/europsky-sud-rozhodne-o-manzelstvach-osob-rovnakeho-pohlavia/
Fakty o údajnej multi pohlavnosti a multi rodovosti Antropológia pozná len maskulínne mužské a femínne ženské pohlavie, mužský a ženský rod, v opore o definíciu pojmu normalita. Označenie (to, ono) platí len pre gramatiku stredného rodu alebo stavu neurčitosti. Výnimku vo veci tvoria intersexuáli (hermafroditi) s neurčitými pohlavnými znakmi, s ich indikáciou pre medicínsku korektívnu anatomickú intervenciu podľa slobodného výberu pohlavia a rodu. Pri výbere rodu ostávajú len dve možnosti: mužský a ženský (nie „tretí“) rod, plne v súlade s dikciou základných ľudských práv:
https://www.pravo-medicina.sk/aktuality/796/uzakonenie-tretieho-pohlavia-v-nemecku
Ľudsko-právny tretí sektor a demokracia Takzvané „ľudsko-právne“ mimovládky na Slovensku klamú, zavádzajú a manipulujú verejnosť z neznalosti teórie ľudských práv alebo vedome a úmyselne. Ide najmä o oblasť ochrany a podpory jednotlivcov a skupín, patriacich pod tzv. „dúhu“, ktorú sa snažia dostať do režimu menšín ako „sexuálnu menšinu“. Ide o výrez z neomarxizmom definovanej časti údajne diskriminovaného a utláčaného novodobého proletariátu. Teória a kľúčové ľudsko-právne dokumenty ale pojem „sexuálna menšina“ nepoznajú. Ide o nerovnorodé a nehomogénne skupiny jednotlivcov, ktoré ako celok nevykazujú definičné znaky menšiny, preto ich nie je možné nazvať menšinou, ale len skupinou, strapcom skupiniek (cluster) s rôznymi vlastnosťami, záujmami a preferenciami v oblasti ich sexuality, vzájomne odťažitými, indiferentnými a nekompatibilnými.
Ľudsko-právny tretí sektor sa infiltruje do štátnych a vládnych štruktúr, do ich rôznych výborov, komisií, poradných orgánov. Lobuje v zákonodarnom zbore. Voči verejnosti sa správa netransparentne. Ak by neexistovala kontrola jeho činnosti a kontrasignácia jeho „produktov“ mimovládkami typu Aliancia za rodinu a podobnými pro-life neziskovými organizáciami, na Slovensku by sa „sexuálna menšina“ tešila zo svojich nadpráv a moci nad heterosexuálnou “väčšinou”, a diktovala by nám svoje hodnoty, spôsob života a životný štýl.
Protagonisti IĽP a Inakosť – LGBTI Slovakia, sedia vo výboroch pre rodovú rovnosť a práva na ministerstvách (MPSVaR, MS) a diktujú do zápisníc svoje požiadavky podľa salámovej metódy, a vláda s jej ministerstvami ustupuje.
Tento mimovládny sektor dostáva štedrý priestor v mienkotvorných „slobodných, nezávislých liberálno-demokratických“ médiách, kam je pro-life organizáciám, ako “nepriateľským” voči liberalizmu obmedzovaný prístup, a mienkotvorné médiá ich zo svojho priestoru vytesňujú.
Pro-life organizácie sú supresívne ostrakizované ministerstvami, slovenská vláda im zužuje priestor a obmedzuje im možnosť a právo byť poradným hlasom pri príprave vládnych dokumentov vo veciach ochrany a podpory ľudských práv, najmä práv osôb a skupín LGBTIQ (100 + 1 pohlaví a rodov) čo sa prejavuje v znení a rozsahu Celoštátnej stratégie a Akčného plánu ochrany a podpory ľudských práv týchto osôb a skupín.
Ľudskoprávne mimovládky (pre ne): Dožadujete sa toho, aby sa cirkev (klérum, veriaci a laici) nemiešala do svetských politík (občiansky a politický aspekt ľudských práv), a samé to robíte. Farizejstvo je, ak sa od cirkví vyžaduje stanovisko, ale ak cirkev svoje stanovisko vysloví, je v rozpore s vaším náboženstvom a ideológiou neomarxizmu a sekulárneho ľavicového neo liberalizmu. Vrážate klin do spoločnosti vo veciach jej hodnotovej orientácie. Tú tvorí klasická rodina, ktorú rozbíjate. Parazitujete na hodnotách, ktoré nevytvárate. Vykrikujete, že ste liberálni demokrati, ale nemáte s nimi nič spoločné. Ak presadzujete práva údajnej menšiny nad reálnou väčšinou, nie ste liberálni demokrati ale fašisti. Aj v prostredí vašej mimovládky a s ňou spriaznemom okolí je pár adeptov na trestné stíhanie (najmä Weisenbacher, Schlesinger…), ktorým ich skutky „prešli“ len ako bulvárne mediálne aféry a “len” ako prejavy slobody slova…
Ide o to, ako a či prokuratúra vyhodnocuje extrémizmus, a či vníma nielen pravicový ale paralelne s ním eviduje a stíha aj zjavný ľavicový extrémizmus aktivistov pseudo “ľudsko-právvnych” mimovládok. Nie, neeviduje a nestíha.
Boli ste to vy, ľudsko-právne mimovládky, ktoré stáli za nenávistnou kresťanofóbnou kampaňou proti petícii Aliancie za rodinu a referendu (február 2015). Boli ste to vy, čo ste robili cirkus okolo ústavného zákona o definícii manželstva.
Minister MPSVaR Richter pred pár dňami do výboru pre deti a mládež nezaradil do poradného orgánu Rady vlády pre ľudské práva cirkevné kresťanské a konzervatívne organizácie pro-life, a uvoľnil miesto liberálnemu tretiemu sektoru s jeho genderovou ideológiou a feminizmom. Organizácie, ktoré sa dlhodobo venujú práci s deťmi boli odignorované. Ich ignorancia zo strany štátu pokračuje a silnie. Dnešný typ vami prezentovanej neo liberálnej demokracie je totalitný, antikresťanský a vykazuje znaky fašizmu.
Mienkotvorné médiá a „ľudsko-právne“ mimovládky na nás páchajú násilie. V besede TV LUX (odkaz pod odsekom), kde boli nútené nájsť mediálny priestor pro-life organizácie mimovládneho neziskového sektora, lebo ho nemajú vo „verejnoprávnej“ RTVS, má ho v nej ale priestor pseudo filozof a pseudo teológ, falošný prorok ateistického neo liberalizmu Michal Havran a „jeho“ ľudia, odzneli aj tieto slová: „Tí, ktorí sa snažia presadiť na Slovensku genderovú agendu sú všade, hovoria do politiky, sociálnych vecí, rodiny, kultúry, do všetkého. Prenikajú do všetkých oblastí života ako záplavová voda. Ak protipovodňovú bariéru posunieme dozadu, uvoľnený priestor zaplní voda. Zaplavuje naše hodnoty, na ktorých táto civilizácia vyrástla. Ide o suicidálne správanie spoločnosti. Bariéry musíme posúvať proti vode. Získaný priestor musíme vysušiť, dezifikovať, deratizovať, a ja neviem, čo…“
https://www.tvlux.sk/archiv/play/12105
Potešiteľné je aspoň to, že sa po vykonanej zmene ústavnej definície manželstva (nateraz) pre nedostatok politickej vôle zákonodarcov, nedožadujete cirkevného sobáša pre manželstvá párov rovnakého pohlavia. Zrejme tušíte, že takéto manželstvá sú v rozpore s kresťanskou vierou a učením o tradičnej rodine, založenej na manželstve muža a ženy s príslušenstvom (deti a ich výchova), ako historický model rodiny, zakladajúcej dobre fungujúci a trvale udržateľný štát.
Veci a ľudí a ich skutky treba nazývať ich pravými menami. A aký požičaj, taký vráť. Lebo u nás taká čestná a statočná, a zároveň rozumná obyčaj. V súlade s etikou , morálkou a mravnosťou. A spoločenským kódexom. Inak sa nedá…
Autor článku: Juraj Režo