V utorok sa začne „rušenie“ amnestií…

Štát má zjavne problém so zjavne pochybnými Kováčovými milosťami (neskôr amnestie), amnestiou (dve?) a samoamnestiou (oprava prvej?), z “tvorivej” dielne Mečiarovej vlády. Šlo o kombináciu pozitívneho a prirodzeného práva, právnické paškvily, nehodné ich existencie v dejinách štátu a práva Slovenskej republiky. Bolo to viacnásobné účelové zneužitie právomocí prezidenta Kováča a zastupujúceho prezidenta (Mečiar) a jeho vlády, na osobnom pozadí politického boja Mečiara s Kováčom. Právo, ústavné právo a spravodlivosť, boli politicky zneužité, a ich aktéri ho stiahli až na dno práva, etiky práva a ľudskej etiky. Týmito právnymi aktmi boli flagrantne porušené základné ľudské práva.
Vtedajší politický aspekt treba od právneho a ústavnoprávneho oddeliť. Kováčove a Mečiarove právne a ústavno-právne „skvosty“ a “produkty” riešiť ako dve vzájomne nezlučiteľné právne entity. Skrátené konanie je možné, pretože tento legislatívny akt nevyžaduje štandardné medzi rezortné pripomienkovanie, a jeho návrh je spojený so spoločným zájmom koalície aj opozície, a je aj v súlade s väčšinovou spoločenskou objednávkou.
Ibaže, ak komukoľvek ide o zachovanie právneho štátu a stabilitu ústavného systému a rovnováhy moci, právny štát a stabilita ústavného a právneho systému post mečiarizmu nie je založená len na pozitívnom práve a zákaze právnej retroaktivity!
V zvláštnych prípadoch, hodných osobitného zreteľa a spoločenského záujmu, ktorým táto kontraproduktívna séria právnických paškvilov, volajúca po ich anulovaní, je, že zrušenie týchto, inak aj čiastočne jeho platných právnych aktov (Dzurindov zásah), môže retroaktívny právny akt, práve naopak, taký právny štát, ktorý aj tak, ani v ich dôsledku, nevykazuje znaky právneho štátu, ale práve v dôsledku úplného (!) zrušenia účinku milostí (amnestií), v súbehu so sebareflexiou, a ďalšími prijatými konzekvenciami, umožní status právneho štátu obnoviť.
To, o čom “točia” právnici a pseudo právnici okolo zrušenia amnestií, je znova len zneužitím politiky a populisticiká falošná hra, na už dávno neexistujúci právny štát. Po prípadnom zrušení týchto právnych aktov treba následne došetriť a odstíhať, čo sa došetriť a odstíhať dá… (viac sa v tejto veci urobiť nedá).
Základné ľudské práva sú neodňateľné, nezrušiteľné a nezameniteľné. Patrí k nim právo na život a ostatné základné práva (Listina, ústava, Charta…). Nie je možné ich zrušiť ani obmedziť zákonom.
Tento aspekt bude povinný vziať do úvahy aj Ústavný súd SR a Európsky súd pre ľudské práva. Ak nie, ľudské bezprávie bude potvrdené aj týmito súdmi. Ich prípadný nález o nezrušiteľnosti týchto amnestií (milostí) potvrdí ľudsko-právne bezprávie. A to bude priamy útok na Bruselom deklarované európske hodnoty, čo spochybní ľudsko-právnu etiku projektu Európskej únie v časti ľudské práva. Zamietavé stanovisko ústavného súdu sa prenesie na hlavu ESĽP, ako inštitútu zriadeného Bruselom. Slovensko malo byť prijaté do EÚ aj po splnení podmienky vysporiadania sa s amnestiami (milosťami). To sú závažné skutočnosti, ktoré zakladajú odôvodnenie zrušenia amnestií…
Poznámka: Brusel postupne chtiac-nechtiac zisťuje, že Turecko porušovaním základných ľudských práv a práv a smerovaním k totalite a jeho cesty k islamskému kalifátu, nepatrí do EÚ… (súdna moc v rukách Erdogana).
Ustarostení farizeji sa dožadujú dodržiavania pozitívneho práva, a len na tomto základe vykrikujú, že amnestie (milosti) sú nezrušiteľné…
Aplikovaním pozitívneho práva do prirodzeného práva, boli porušené základné ľudské práva dotknutých a na ľudských právach poškodených osôb. Ale aj práva iných osôb a subjektov práva (reťazenie porušení základných práv a práv).
Dnes, v štádiu bezprostrednej prípravy na akt zrušenia amnestií (milostí) parlamentom, so začiatkom parlamentnej diskusie k koaličnému a Budajovmu návrhu, v utorok 28.3.2016, v diskusii také alebo onaké médiá, nie sú vo veci partnermi v diskusii, a nemajú v nej čo hľadať. Sú nežiaduce a ich prítomnosť je pre akt „rušenia“ amnestií (milostí) rušivá a nežiaduca. Žiaduci sú už len poslanci okolo Budajovho a koaličného návrhu na zrušenie týchto škandalóznych sračiek, ktoré sú hnisajúcim a mokvajúcim vredom a dedičným hriechom na účte (kto chce karme) Slovenska…
Ak chce Slovensko nastúpiť cestu právneho štátu, musí ju začať zrušením amnestií (milostí) prezidenta Kováča a zastupujúceho prezidenta (vláda) Mečiara. Pekne ho pozdravujem do jeho Elektry a Dolnej Poruby a nech LENON odo mňa pozdravuje Lexu.
Ešte raz: Médiá v tomto prostredí bezprostredne a všeobecne už nemajú čo hľadať, až do konečného rozhodnutia vo veci. Parlament nebude rozhodovať o návrhoch a názoroch médií, ale o koaličnom a Budajovom návrhu.
A ak si poslanci chcú v parlamente premietnuť film Únos, tak za seba píšem: Ten film nepotrebujem vidieť ani ako radový občan. Svoj názor mám ustálený.
Médiá len škaredo mútia už beztak kalné vody politického a parlamentného pozadia vo veci…
Po konečnom rozhodnutí (hlasovanie) v 9-tom kole, bude potrebné súbežne z ústavy vyňať (zrušiť) inštitút amnestií, ako spoločnosti a právnemu štátu, škodiaci a „chorý“ (ide práve o mečiarovský termín!) prvok, prinášajúci viac zla ako dobra!
Prvú post novembrovú amnestiu vyhlásil prezident ČSSR Gustáv Husák. Týkala sa zastavenia stíhania najmä pri trestných činoch proti socialistickej republike. Medzi prepustenými bol aj Ján Čarnogurský. Každá ďalšia, z časti Havlove a sčasti Klausove amnestie, boli tiež sporné. Havlova amnestovala aj politických väzňov, a bola vopred „požehnaná“ vládou národného porozumenia. Klausova bola podrobená krížovej kontrole a opatrená kontrasignáciou predsedu českej vlády. Aj slovenské amnestie vykazovali znaky chybovosti a kontroverzií (Schuster, Gašparovič).
V slovenskej ústave napokon treba ponechať, ale popri tom ich pozorne precizovať, inštitúty individuálnej milosti, odpustenia zvyšku trestu a podmienečného upustenia od výkonu zvyšku trestu, ako spoločensky potrebné a žiaduce. Podľa zásady: Padni komu padni. A zaistiť krížovú kontrolu pri udeľovaní individuálnych milostí, individuálnych odpusteniach zvyšku trestu a podmienečných upusteniach od výkonu zvyšku trestu.
P.S. Odtajnenie a zverejnenie obsahov spisového materiálu, môže a malo by priniesť odpovede na otázky, kto a ako bol-nebol poškodený na právach a kto je a kto bol kto…
Autor článku: Juraj Režo
Tagy: Amnestia, milosť, podmienečné upustenie od výkonu zvyšku trestu, odpustenie zvyšku trestu


Blogy

Michal Durila

Ivan Štubňa

Marek Brna

Gustáv Murín

Andrej Sablič

Miroslav Urban

Šport

.

Armáda, konflikty, analýzy, história, vojenská technika

Zábava

.
.