• Diskreditácia establišmentom a negramotnosť ústavných činiteľov Slovenskej republiky

    Publikované 03.02. 2019 o 01:26 Karma článku: Počet pozretí: Počet komentárov:

    „Dôchodca konšpirátor oklamal poslancov a bude zrejme kandidovať za prezidenta“ hovorí nadpis článku v jednom z najväčších denníkov na Slovensku. Podobné nadpisy sa objavujú v ostatných printových a neprintových publikáciách. Čím je motivovaný tento pokus o zmarenie kandidatúry? Je to len prejavom základnej negramotnosti poslancov Národnej rady SR alebo je táto diskreditácia motivovaná tiež obavou o uvedenie určitých tém a požiadaviek do verejnej debaty?

    „Konšpirátor“ Molnár? Alebo skupina poslancov, ktorí zobrali späť svoje podpisy, aby mi zmarili kandidatúru? Ide len o prípad základnej a právnickej negramotnosti poslancov Národnej rady SR, alebo ide o jednoduché nedorozumenie, alebo o pokus zmariť kandidatúru jedinému „normálnemu“ občanovi, teda občanovi, ktorý žije v chudobe a nemá ani vplyv, alebo peniaze nato, aby mohol úspešne kandidovať tak, ako všetci ostatní kandidáti?

    Chcem upozorniť nato, že súčasťou môjho programu je sfunkčnenie referenda, obmedzenie súkromného financovania politických strán, obmedzenie voľného mandátu a radikálne zníženie poslaneckých platov a iných štátnych zamestnancov na úroveň maximálne dvojnásobku mediánnej mzdy. Všetko návrhy, ktoré radikálne obmedzujú vplyv dnešne úradujúcich poslancov a pravdepodobne by im znemožnilo byť znovu zvolení. Keďže predpokladám, že si tento program prečítali až potom, čo sa mi podpísali pod petíciu, ide o jasne motivovanú snahu znemožniť moju kandidatúru.

     Program si môžete prečítať na tejto stránke: www.obcianskykandidat.sk

     Dňa 31.01.2019 som prevzal Rozhodnutie predsedu NR Andreja Danka, ktorým odmietol návrh na kandidáta Jána Molnára na funkciu prezidenta Slovenskej republiky. V odôvodnení sa uvádza o.i. že poslanci Martin Poliačik, Milan Krajniak, Marian Kotleba, Martin Beluský, Rastislav Schlosar, Ján Kecskés, Ján Mora, Milan Uhrík, Peter Krupa a Natalia Grusová potvrdili, že tlačivo podpísali, ale ho nepredložili ako vlastný návrh, ale považovali ho za petíciu a podpísali ho ako občania.

    Vážení občania, počkal som si niekoľko dní aby sa ustálili útoky médii a objavili sa aj názory občanov a prietľov, prišlo mi veľmi veľa podporných tvrdení o.i. npr:

    Priateľka občianka: Pozerala som v TV správy :na STV1…Kollár, Krajniak a Poliačik protestovali, že oni nevedeli, že podpisujú kandidatúru, vraj mysleli, že nejakú občiansku výzvu.

    Boli to správy o pol ôsmej a Ty si bol na konci…zasmiala som sa akí sú sprostí…vraj malé písmená nečítali… …pozri si to.

    A hovoril tam aj nejaký expert, že tie podpisy sú právoplatné.

    Priateľ poškodený občan: Cital som a drzim palce. Nie je ani podla mna celkom spravne, aby poslanec NR v budove NR nieco podpisal a tvrdil, ze on je iba obcan a podpisal sa na nieco iba ako obcan. Pripada mi to celkom ako v ramci gender politiky EU, ked ma dieta aj ktokolvek pravo tvrdit, ze rano je chlapec, na obed dievca a vecer ono ci slon !!!

    To stretnutie s poslancom NR som mal dohodnute s Milanom Krajniakom, ale po jeho tlacovke som mu napisal, ze s ohladom na jeho vyjadrenia k podpisu na Vasu peticou sa s nim nemam zaujem stretnut, nechcem, aby o mojej veci s kymkolvek hovoril a napisal som mu aj to, ze by mal zvazit odstupenie z postu poslanca NR aj kandidatury na prezidenta SR

    Ďalší priateľ: Samotné odôvodnenie, že určitá skupina poslancov si myslela tralala nie je zákonnou právnou úvahou na odmietnutie návrhu kandidáta na prezidenta predsedom NRSR. Tralala sa rozumie, že poslanec NR SR jeden deň koná tak a na druhý deň inak   a ak ide o tú istú vec, tak môže ísť o znaky schizofrénie alebo vplyv konania pod omamnými látkami alebo iné skratové konanie.

    Ďalší názor: Poslanec NR SR v NR SR nie je, a nemôže byť len občanom, ale je verejným činiteľom, verejnou osobou = poslanec NR SR.

    Ďalší názor: Ak občan zložil prísahu do rúk predsedu NR SR a stal sa poslancom, nie je možné aby svojvolne sa prezentoval vo verejnosti, keď ho zastaví policajt – je poslanec – keď podpisuje petíciu na pôde NR SR – je občan. Vždy je poslanec, lebo zložil prísahu na celé volebné obdobie!

    Ďalší názor: Je absolútne irelevantné aký názov má dokument Petícia alebo Návrh, Žiadosť alebo Podnet alebo inak, kedže zákon nestanovuje žiadny vzor, na ktorý sa podpíše poslanec podporujúci kandidatúru, v tom prípade postačuje, že ste tam mal napísané hrubým písmom: Žiadam, aby Predseda Národnej rady Slovenskej republiky prijal návrh kandidatúry Jána Molnára na funkciu prezidenta Slovenskej republiky v r. 2019. Potom meno, priezvisko a podpis poslanca je postačujúce. Ak tento text nebol pozmenený v čase podpisovania tak akákoľvek ďalšia úprava Vašej petície je irelevantná nemôže poslúžiť ako výhovorka na zneplatnenie podpisu, to môže len súd, dokonca ani predseda NR SR nemal na to oprávnenie – len súd..

    Rešpektujúc toto rozhodnutie som chcel upozorniť nato, že sa v prípade tlače a poslancov jedná o pokus o diskreditáciu jediného občianskeho kandidáta vo voľbách za prezidenta SR, teda takého kandidáta, ktorý nemá ani vplyv, ani financie, alebo kontakty s etablovanými politickými stranami, teda jediným, ktorý nepatrí do existujúceho politického establišmentu alebo nemá vplyv a slávu potrebnú nato, kandidovať na prezidenta SR. V prípade niektorých poslancov môže ísť o úprimné nedorozumenie, alebo o prejav negramotnosti.

    Zároveň som chcel vysvetliť moje motivácie tejto „smiešnej“ kandidatúry za prezidenta SR, ktorá ak niečomu, poslúži aspoň tomu uvrhnúť svetlo na určité zabudnuté témy a požiadavky v dnešnej spoločnosti. Vám občania, ktorí máte 3,5 milióna exekučných titulov, Vám občania, vyše milióna, ktorí žijete na pokraji biedy som chcel ponúknuť minimálne možnosť nechať počuť vaše utrpenie vo verejnej debate a ako jeden z vás, občan, ktorý žije v chudobe, s dôchodkom, ktorý nie je v žiadnom zmysle slova dôstojný pre život, tak ako nám zaručuje Ústava Slovenskej republiky, som chcel upozorniť na všeobecne skorumpovaný a nedemokratický stav tohto politického systému a ponúknuť možné riešenia, ktoré ak to bude vo vašej vôli, bude možné demokraticky, prostredníctvom referenda, presadiť. Moja kandidatúra nemá za účel vylepšiť môj život a bojovať za moje záujmy, nemá za účel obnoviť a upevniť vládnucu byrokraciu a politický establišment tohto štátu, ani nemá za účel stať sa ústavným činiteľom a mať v rukách moc. Jej účelom je len v prvom rade upozorniť na všeobecný stav korupcie a nedemokratickosti štátu a ponúknuť možné riešenia, ktoré majú byť presadené v tom najdemokratickejšom spôsobe, prostredníctvom ľudového hlasovania, ktorého vyhlásením je jednou z právomocí prezidenta a ktorá bude jedinou právomocou, ktorú v prvom rade využijem, ak sa ním stanem a jedinou, ktorú využijem bez vášho priameho súhlasu, teda bez priameho hlasovania, ktorý zavediem na svoje vlastné rozhodnutia vrámci seba ako fyzickej osobe a svoju voľbu budem považovať ako uzatvorenie záväznej zmluvy medzi mnou a vami ako občanmi, pričom súčasťou tejto zmluvy budú pokuty vo forme automatickej opätovnej voľby a predmetom tejto zmluvy bude môj program na prezidenta SR, ktorý bude na mojej strane právne záväzný, teda budem musieť ho splniť. Predmetom tohto programu je vyhlásenie referenda na rôzne otázky, zhrnuté v tomto programe, ktorých predmetom je demokratizácia politického systému, teda demokratizácia parlamentného systému, obmedzenie vplyvu oligarchov a finančných skupín v politike, demokratizácia štátu a ekonomické reformy ako zvhýhodnenie družstevného podnikania, zdanenie kapitalistickej triedy, všeobecnú alebo podľa príjmu obmedzenú amnestiu na exekúcie a iné.

    Už v mojom liste predsedovi som formuloval poznámku ohľadne názvu PETÍCIA:

    Poznámka: V zmysle platnej judikatúry je dôležitejší obsah než forma, teda skutočnosť, že sa podpísali na tlačivo s názvom PETÍCIA (Návrh pre poslancov) nie je dôležitá, lebo podpísali v zmysle textu návrh o čom boli vopred pred podpisom upovedomení a poniektorí si najskôr overili text v zmysle zákona a konštatovali, že neexistuje zákonný vzor písomného tlačiva.

    Prehlasujem na svoju česť, že všetky podpisy som zozbieral na pôde Národnej rady v deň otovorených dverí 1.9.2018, (mimo pána Marčeka /na mítingu/ a pána Kolesára / v Košiciach 23.1.19/) kedy som sa s Vami stretol osobne a odovzdal Vám otvorený list, (na ktorý som nedostal odpoveď) teda poslanci vedeli, že sa podpisujú ako poslanci, lebo s každým som osobne prerokoval dôvody, prijali môj leták a podpísali sa s vedomím, že mi ide viac o volebnú kampaň, o predstúpenie pred kamery aby som mohol vo verjnoprávnych médiách vyrozprávať môj príbeh (obsah bol aj v otvorenom liste, ktorý ste osobne prevzal, žiaľ Vaša zaneprázdnenosť Vám nedovoľovala mi odpovedať), ktorý sa doposiaľ ignoruje aj médiami, teda budem zastupovať tých 47% oprávnených voličov, ktorí nechodia voliť, lebo nedôverujú žiadnej poltickej strane ani prezidentovi. To hovorí štatistika, preto súhlasili a podpísali.

    V čase zozbierania podpisov a až dodnes som bol presvedčený o tom, že keďže Ústava uvádza návrh poslancov a návrh občanov v tej istej vete, že sa návrh poslancov deje rovnakým spôsobom ako návrh občanov, teda podpisov pod petičný hárok. Keďže zákon neupravuje, či sa má petičný hárok pre poslancov odlišovať od petičného hárku pre občanov a ako má petičný hárok vyzerať, obe petičné hárky boli čo do obsahu identické.

    Žiadam, aby Predseda Národnej rady Slovenskej republiky prijal návrh kandidatúry Jána Molnára na funkciu prezidenta Slovenskej republiky v r. 2019.

     V deň podania som odvysielal toto video, a to bolo spúšťačom kampane:

    Skúste sa zamyslieť, čo asi poslancom najviac vadilo – môj politický názor – ale za to nesmie nastať takáto odveta!

    https://youtu.be/qteoeKbQUgQ

    Kampaň sa spustila krátko po odovzdaní podpísaných hárkov a dokonca kandidát pán Daňo ukázal na svojom talk-show fotokópiu originálu.

    29.01.2019 Najskôr som dostal upozornenie od priateľov, že denníkN uverejnil túto správu:

    https://dennikn.sk/minuta/#/tema/prezidentske-volby-2019?_k=olcze6

    Dôchodca konšpirátor oklamal poslancov a bude zrejme kandidovať za prezidenta. Petíciu 70-ročného Jána Molnára podpísali kotlebovci aj Sme rodina a poslanci Smeru. Na dni otvorených dverí predstieral, že chce byť občianskym kandidátom.

    Poznámka: Význam poslednej vety úprimne nechápem. Ako môže niekto predstierať, že je občiansky kandidát?

    Následne ďalšia správa: (Len škoda, že sa nikto nezaujíma o môj program)

    Slovensko

    Andrej Danko reaguje na kandidatúru konšpirátora Jána Molnára na prezidenta: pokiaľ sú podpisy na petičných hárkoch pravé, platia. „Je slobodná vôľa poslancov, koho podporia za kandidáta na prezidenta SR. Ak však raz dá poslanec NR SR na nejakú listinu svoj podpis, má si byť vedomý účinkov.“

    30.01.2019 ďalšia správa:

    Predseda Národnej rady Danko sa vo veci kandidatúry Jána Molnára za prezidenta stretne s viacerými poslancami. Tí mu chcú objasniť závažné fakty o tom, ako získal ich podpisy pod kandidatúru.

    31.01.2019 konečný verdikt
    Šéf parlamentu Andrej Danko neprijal kandidatúru
    dôchodcu konšpirátora Jána Molnára, ktorý podvodom vyzbieral podpisy poslancov na kandidatúru na prezidenta. Oznámil to po stretnutí s poslancami, ktorí namietali, že došlo k úprave petičného hárka až po ich podpise.

    30.01.2019 RTV 1 odvysielala vo večerných správach tento príspevok:

    Prepis textu relácie:

    Dôchodca Ján Molnár, bude zrejme kandidátom na prezidenta, podarilo sa mu totiž získať podpisy od 15 poslancov – ti tvrdia, že podvodom, o jeho kandidatúre rozhodne predseda parlamentu.

    Dôchodca parlamentu Ján Molnár prišiel do NR SR počas dňa otvorených dverí v septembri minulého roka, poslancov údajne požiadal aby sa mu podpísali pod občianskú petíciu na prezidentskú kandidatúru, minulý týžden však priniesol do podateľne tlačivo určené pre kandidatúrou s podporou poslancov. Video: Ja v obraze: Konečne sa mi podarilo dneskaj odovzdať kandidátku za prezidenta. Komentár: Pod kandidatúru Jána Molnára sa podpísala väčšina poslancov z Kotlebovej Ľudovej strany Naše Slovensko, poslanci z hnuti Sme rodina a OĽanovci a smeráci, signatármi sú aj viacerí nezaradení poslanci, mnohí z nich tvrdia, že sa podpísali pod Molnárovú občianskú kandidatúru. Kollár: „Vtedy nám dali ľudia podpisovať kadejaké petície a určite som nedával hlas ako poslanec, ak keď som iným dal, ale v tomto prípade to bol iba občiansky podpis. Ďalší obraz Krajniak: Už som informoval aj predsedu Národnej rady pán Danka, že sa cítim byť podvedený pánom Molnárom, a že podpis pre jeho kandidatúru sťahujem späť. Komentár: Predseda parlamentu Andrej Danko prostredníctvom svojho hovoru reagoval, že podanie kandidatúry preskúma. Hovorca, Tomáš Kostelník: Pokiaľ sú podpisy na hárkoch pravé je povinný ich prijať, žiadny poslanec nemôže svoj podpis zobrať naspäť, ak sa raz poslanec pod niečo podpísal a vopred si to neprečítal, je to len dôkaz o jeho neodbornosti. Zákonodarcovia všatk tvrdia, že ich dôchodca oklamal, podľa nich do bežnej petície dopísal že ide o poslaneckú. Martin Poliačik: Tlačivo, ktoré pán Molnár dodal vyzerá ako úplne štandardná občianska petícia, len je tam malými písmenkami dopísané, že návrh pre poslancov, a ešte je dokonca podozrenie, ktoré formuloval pan Krajniak, že to tam mohlo byt dotlačené dodatočne. Poslanci preto predsedu parlamentu požiadali, aby ich podpisy neprijal a kandidatúru neuznal. Martin Poliačik: Považujem to za podvod, považujem to za niečo, čo by nemalo byť v politickej suťaži, a očakávam od ľudí, ktorí to budú vyhodnocovať, že budú prihliadať na vôľu, ktorú sme viacerí poslanci listom predsedovi parlamentu doručili a takéto podpisy ako podpisy poslancov, teda aktívnych navrhovateľov neuznajú. Predseda Národnej rady Andrej Danko sa v tejto veci s poslancami plánuje stretnúť, chce aby mu celú situáciu objasnili. Katarína Jondová RTVS.

    Pre TV Markíza som sa vyjadril jednoznačne: poslanci si zo mňa urobili „dobrý deň“ a teraz sa vytešujú, aký je Molnár podvodník.

    Ďakujem za bezplatnú reklamu!!

    Aká je skutočná pravda:

    1.6.2018 som ohlásil verejnosti, že začínam zbierať podpisy pod petíciu na moju kanidatúru za prezidenta.

    Kde boli vtedy novinári????

    https://www.youtube.com/watch?v=n6xstRFa5gw&feature=youtu.be

    Po nejakom čase som zistil, že obyčajný občan nemá šancu zozbierať 15.000 podpisov, nakoľko verejnosť je rozdelená na dva základné tábory a nakoľko nemám dostatočný vplyv a financie na úspešný zber potrebných podpisov na prezidentskú kampaň, tak, ako väčšina občanov nemá potrebný vplyv a financie na zber potrebného počtu podpisov na prezidentskú kampaň, čo si priamo protirečí s implicitným obsahom demokratického štátu, kde má každý právo nato, byť zvolený za ústavného činiteľa, avšak nie každý má potrebné zdroje, aby toto právo využil. Ako mnohé iné práva, aj toto právo je právo, ktorého reálna platnosť nie je všeobecná a jeho umocnenie nie je možné. Pritom v prípade ostatných práv platí, že občan musí mať výhody jej reálnej platnosti a mať reálnu šancu umocniť toto právo, ako v prípade pracovných práv, sociálnych práv alebo práva na spravodlivý súdny proces (aj kvôli tomu existuje možnosť bezplatnej právnej pomoci a odpustenia súdnych poplatkov). V prípade pasívneho volebného práva však neexistuje reálna prax jeho platnosti, namiesto toho existuje len ako reálne právo pre „establišment“, teda pre ľudí s dostatočnými zdrojmi a vplyvom. Rovnosť občanov před zákonom tu je reálne neplatná, aj keď formálne toto právo existuje.

    Táto „kauza“ je len ďalším príkladom toho, že vo „vysokej politike“ sa objavujú len tie isté tváre z tých istých kruhov, teda kruhov s dostatočným vplyvom a finančnými zdrojmi, s napojeniami na oligarchiu a finančné skupiny, ktoré financujú kampane kandidátom a politické strany a za túto službu si pýtajú protislužbu, alebo inak povedané, ako dnešný politický systém legalizuje korupciu. Úplnou perverziou dnešného systému je, že financovanie kampaní je „investíciou“, keďže štát vracia parlamentným stranám po úspešnom zvolení „náklady“ za financovanie volebnej kampane a vytvára tak reálny biznis, kde je možné robiť „zisky“ na politike a to úplne legálne.

    Poznámka: všetky návrhy sú diskutovateľné a nie sú súčasťou nemenného a jednotného balíka a je možné o nich hlasovať vrámci predvolebnej kampane, ak nejaká bude.

    Jedným z centrálnych predmetov môjho programu je preto obmedzenie vplyvu oligarchie a finančných skupín v politickej „súťaži“ a to obmedzením súkromného financovania volebných kampaní na všetkých úrovniach na menej než polovicu alebo tretinu (program je tiež súčasťou diskusie a demokratického rozhodovania) celkových nákladov na volebnú kampaň, súčasne na určitú hornú hranicu, počítanú podľa počtu registrovaných voličov v daných voľbách (v prípade prezidentských volieb, starostovských, primátorských a iných osobných voľbách inak ako v prípade parlamentných volieb a iných volieb, kde sú zvolení viacerí zástupcovia) s tým, aby súkromné financovanie volebnej kampane bolo v pomere k dnešnému stavu obmedzené minimálne na tretinu. Súčasne s tým zrušenie povolebných príspevkov pre parlamentné strany a nahradenie tohto systému rovným verejným financovaním volebných kampaní na všetkých úrovniach, ktoré budú musieť tvoriť väčšinu celkového objemu vynaložených financií alebo zostávajúcu časť v porovnaní so súkromným financovaním, s hornou hranicou, ktorá bude zodpovedať dnešnému objemu vynaložených zdrojov na príspevky pre parlamentné strany. Spolu s tým obmedzenie príspevkov pre volebné kampane pre fyzické osoby na určitú časť, možno polovicu mediánneho príjmu Slováka, s tým obmedzenie príspevkov právnických osôb na určitú nízku čiastku, možno dvojnásobok alebo trojnásobok mediánneho príjmu Slováka, s tým, že ak je nejaká fyzická osoba súčasťou tejto právnickej osoby, jej príspevok sa vždy počíta ako jeden príspevok, teda nemôžu dvakrát prispieť ako fyzická a vo forme právnickej osoby, ďalej úplne transparentné financovanie s povinnými transparentnými účtami na všetkých úrovniach a povinnosťou financovať subjekty a kampane len týmito účtami, rovnako tak možnosť ešte zriadenej Komisie (ktorej volení členovia budú mať obmedzené právo na súkromie a budú musieť preukázať transparentné osobné financie) nahliadnuť do osobných bankových účtov prispievateľov, aby sa zabránilo darcovským schémam. Podobné pravidlá na financovanie politických strán medzi voľbami. Spolu s tým, aby sa zabránilo vytváraniu „schránkových“ politických strán, minimálny počet členov pri založení politickej strany na možno päť, minimálny počet členov pre politickú stranu, ktorá vstupuje do parlamentných voľbách a iných voľbách na možno 400, minimálne viac než 200, povinnosť vedenia transparentných členských zoznamov pre všetky politické subjekty a právomoc komisie vyšetrovať, či členovia sú z vlastnej a slobodnej vôle členmi politického subjektu, aby sa zabránilo kupovaniu členov. Ďalej zníženie potrebného počtu podpisov na účasť v parlamentných voľbách a v prezidentských voľbách na možno polovicu, tretinu alebo menej.

    Korupcia na Slovensku je veľkou témou verejnej debaty. Skoro vždy je však táto debata vedená v logike „Ja nebudem skorumpovaný, druhí sú skorumpovaní“ bez toho, aby došlo k zavedeniu nejakých serióznych kontrolných mechanizmov. Transparencia je najlepšou zbraňou v boji proti korupcii a táto transparencia by sa mala vzťahovať na všetkých vysokých politikov a mala by zasahovať do práva na súkromie a do osobného života.

    Ďalej obmedzenie platov ústavných činiteľov a všetkých štátnych zamestnancov na určitú čiastku, možno maximálne dvojnásobok mediánneho príjmu Slováka. Ďalej obmedzenie práva na súkromie pre všetkých ústavných činiteľov a vedúcich štátnych zamestnancov, odstupňované podľa dôležitosti postu, v prípade ústavných činiteľov, najmä poslancov Národnej rady SR a prezidenta, povinnosť používať osobný transparentný účet a používať len tento na všetky osobné transakcie, možnosť pre ešte zriadenú Komisiu (v podobnej línii ako tá predošlá) a pre verejnosť neustále sledovať osobné komunikácie ústavného činiteľa (keď už to má byť reality show, tak nech platí najmä pre mocných a bohatých).

    Ak sa stanem prezidentom, zaväzujem sa, že sa dobrovoľne vzdám väčšiny (až na existenčné minimum) alebo celého platu a všetky pravidlá, ktoré tu uvádzam, budem ešte hneď dobrovoľne aplikovať na seba, vrátane transparentného účtu pre osobné financie.

    Jedna z najdôležitejších deficitov súčasného systému je jej demokratický deficit, ktorý sa prejavuje najmä v absencii priameho hlasovania v štáte. Najväčším prejavom tohto deficitu sú ústavné podmienky pre vyhlásenie referenda. K tým obmedzeniam patria po prvé obmedzenie otázok, na ktoré môže byť referendum vyhlásené, podľa niektorých interpretácií záväznosť referenda, po druhé potrebné množstvo podpisov na vyhlásenie referenda a po tretie kvórum pre platnosť referenda. Referendum by malo byť možné vyhlásiť na všetky otázky a podľa rovnakých podmienok, tak ako to bolo zaužívané v ústavnom práve pred Druhou svetovou vojnou, alebo vo Weimarskej ústave. Potrebný počet podpisov na vyhlásenie referenda by mal byť drasticky znížené na 35 tisíc, 50 tisíc alebo menej než 35 tisíc podpisov a kvórum by malo byť zrušené, pretože ani parlamentné voľby nemajú kvórum, alebo znížené na 20 alebo 25 percent. Ľudové hlasovanie by malo byť možné v podobnej proporcionalite aj na ostatných štátnych úrovniach (potrebný počet podpisov okolo jedného až dvoch percent registrovaných voličov) a možno by malo byť možné aj v zákazkovom konaní ako obmedzenie korupcie.

    Demokratický deficit štátu sa nevzťahuje len na nefunkčnosť referenda, ale aj na voľný mandát poslancov a ostatných zástupcov. Voľný mandát je veľkým zdrojom nedemokratickosti súčasného systému, ktorý dovoľuje úmyselné nesplnenie volebných sľubov. Voľný mandát by mal byť preto vážne obmedzený, ak nie zrušený. Jedným obmedzením voľného mandátu je možnosť odvolať zvoleného zástupcu. Táto možnosť by mala byť umožnená na všetkých úrovniach na základe občianskeho návrhu, kde by sa potrebný počet podpisov mal rátať buď podľa počtu registrovaných voličov a počtu zástupcov, alebo v prípade okrskového systému podľa počtu voličov v tom okrsku, alebo počtu hlasov pri zvolení. V prípade voľby poslancov je pravdepodobne pre efektívne presadenie tohoto systému zavedenie okrskového systému, avšak takého, kde pre každý okrsok je volený viac než jeden zástupca, keďže taký systém vytvára dvojstranícke systémy ako vo Veľkej Británii, vo Francúzsku a v USA a je vážne nedemokratický, alternatívnym príkladom môže byť Severné Írsko. Voľný mandát môže byť ďalej obmedzený dvoma spôsobmi, po prvé zavedením záväzného mandátu alebo minimálne záväzného mandátu, kde je poslanec zaviazaný svojim programom a musí voliť podľa programu, na základe ktorého bol zvolený, pričom môže požiadať voličov o zmenu tohoto programu a záväzku po voľbách, toto môže byť stupňované na niektoré aspekty programu až na všetky, alebo záväzkom dobrovoľným, kde poslanec uzatvára dodatočnú zmluvu s občanmi vrámci voľbách a po druhé zavedením priameho rozhodovania prostredníctvom poslancu, tieto posledné dva návrhy však prekračujú rámec tajného hlasovania, preto nemusia byť akceptované.

    Rozhodujúce pre ekonomickosť a efektívnosť takéhoto systému je digitalizácia volieb a digitalizácia verejnej diskusie. Táto digitalizácia môže byť postavená na existujúcom systéme e-občianskych preukazov, pričom by malo byť zabezpečené, že servery a kľúče pre tento systém sú v štátnom vlastníctve, zachovávajúc pritom tajné hlasovanie. Digitalizácia by mala mať podobu internetového hlasovacieho systému dostupného aj ako mobilná aplikácia, spolu s diskusným systémom, systémom pre podávanie návrhov a systémom pre zbieranie podpisov. Diskusný systém by však mal zahŕňať zákaz protizákonných prejavov, nenávistných, rasistických a iných prejavov, pričom by nemal byť súčasne príliš prísny, aby robil racionálnu diskusiu nemožnú, ako v niektorých prípadoch politickej korektnosti. Pre zabezpečenie demokratickosti tohoto systému by mala byť dostupná digitálna hlasovacia stanica na každom miestnom úrade a na niektorých ostatných verejných inštitúciách, ako na univerzitách, spolu s možno postupne vybudovanou verejnou sieťou internetu ako základom demokracie, ako právo na internet. Doplnkom by mohlo byť osobné, nedigitálne odovzdanie hlasu na miestnom úrade.

    Podobné pravidlá môžu byť aplikované na politické strany (zásadne už pred predvolebnou kampaňou), ktoré budú musieť mať podobné demokratické štruktúry vovnútri strany alebo napríklad povinnosť demokratickej voľby programu.

    Demokratizácia legislatívy môže byť tiež prípadne rozšírená na demokratizáciu exekutívy, najmä súdnictva a polície.

    Vrámci zbierania podpisov som zistil, že voličská základňa sa delí na dva tábory, na tých, ktorí chodia voliť a majú svojích favoritov, tí mi podpis nechceli dať. Týchto je cca 53% oprávnených voličov, ktorí chodia voliť – viď štatistika z posledných komunálnych volieb. No a ten druhý základný tábor sú ľudia, ktorí nechodia voliť, neveria nikomu a ničomu. Títo ma tiež kategoricky odmietali. Tak som zistil, že radový a hlavne chudobný občan nemá šancu vyzbierať 15.000 podpisov na petičný hárok.

    Tak som sa rozhodol, že pôjdem na deň Ústavy 1.9.2018 – deň otvorených dverí v parlamente skúsiť presvedčiť poslancov, aby mi dali svoj podpis pod petíciu ako poslanci. Prisahám na svoju česť, že poslanci, ktorých som oslovil a ktorí neskôr vzali svoj podpis späť, vedeli o tom, že z vyššie uvedených dôvodov chcem kandidovať a navyše neexistoval ani neexistuje žiadny zákonný vzor, ako má vyzerať petícia pre poslancov a pre občanov a keďže som bol presvedčený, že poslanecký popis je poslanecký podpis a poslanci nemajú v tomto prípade „občiansky“ podpis, poslanci sa podpisovali pod petíciu bez ohľadu na jej názov ako poslanci, ktorí žiadajú, aby predseda Národnej rady Slovenskej republiky prijal návrh kanididatúry Jána Molnára na funkciu prezidenta Slovenskej republiky v roku 2019.

    Týmto som chcel reagovať na kritiku, že poslanecký návrh na kandidatúru sleduje inú procedúru ako občiansky návrh na kandidatúru. Na záver chcem podotknúť, že právny systém funguje tak, že nie je dôležitý názov, ale obsah. V názve môžete uviesť npr. Žaloba, Návrh, Sťažnosť….. vždy sa posudzuje obsah dokumentu a nie názov.

    Preto si myslím, že predseda parlamentu mal skúmať pravosť podpisov a nie emócie poslancov, lebo tieto sa mohli časom zmeniť. Podľa svojho obmedzeného právnického vzdelania chcem len uviesť, že si myslím, že podpis je záväzný právny úkon a že som poslancov neuviedol do omylu. Nech na ich žiadosť rozhodne vyšší orgán či obsahom spĺňa petícia svoj zámer alebo nie.

    Výpis z môjho programu, o ktorom je možné diskutovať:

      1. Základný príjem pre každého, 2. Amnestia exekúcii (1 milion ľudí) 3. Rozpustenie SIS alebo jej stransparentnenie 4. Predstavovanie kandidátov zdrama vo verejných médii, 5. Zasadenie sa za neutralitu a vystúpenie z NATO, 6. Zákony v prospech občanov a nie finančných oligarchov (vid zákon o dobrovolných dražbách – v realite nedobrovolne), 7. Moc v rukách občanov sfunkčením referenda

     

    Ďalej

     

    1. Demokratizácia politického systému: pretvorenie volebného systému na proporcionálny okrskový systém na vzor Severného Írska, zníženie potrebných podpisov na založenie politickej strany na 3.000 podpisov, minimálny počet členov politickej strany vstupujúcej do parlamentných volieb 200 členov, zrušenie kvóra na vstup do parlamentu, možnosť kandidovať bez politickej strany, zavedenie odvolateľnosti poslancov na základe zozbierania desatiny podpisov v ich okrsku, ktoré získali pri zvolení, zavedenie imperatívneho mandátu pre poslancov, všetko vykračajúce nad tento mandát bude musieť byť schválené priamym hlasovaním v príslušnom okrsku, rovnaká organizácia bude povinná v politických stranách s tým, že členovia politických strán budú voliť, odvolávať kandidátov a vyrábať program. Zrušenie kvóra na platnosť referenda, všetky referendá budú záväzné, rozšírenie vyhlásenia referenda na všetky otázky (viď Ústava), zníženie potrebných podpisov na vyhlásenie referenda z 350.000 na 10.000 podpisov. Zmena fungovania volebnej kampane, zrušenie príspevkov na parlamentné strany, horný limit na celkovú čiastku súkromného financovania volebnej kampane vo výške 100.000 Eur, horný limit na jednotlivé príspevky vo výške 100 Eur, zákaz príspevkov od právnických osôb, verejné financovanie pre všetky politické subjekty vo výške 500.000 Eur a rovný prístup do všetkých médií. Verejnoprávne médiá počas volebnej kampane musia venovať minimálne 40 percent svojho programu na prezentáciu politických subjektov.

     

    1. zvýšenie minimálnej mzdy aj v štátnom sektore na úroveň západu, spolu s medzinárodným koordinovaným úsilím v spolupráci s vládami, odborovými organizáciami a občianskymi hnutiami presadiť rovnaké v ostatných štátoch Východnej Európy a ďalej.

     

    1. vyhlásenie neutrality Slovenska v aliancii s Rakúskom a Švajčiarskom spolu s úsilím a právomocami rozšíriť neutrálnu zónu na celú Európu.

     

    1. demokratizácia hospodárstva: povinná odborová organizácia v každom podniku, spolu s povinnou organizáciou odborov na základe odvolateľnosti, imperatívneho mandátu zástupcov a priamej demokracie, spolu so zákonne zakotvenou právomocou odborov zasahovať do chodu podniku, voliť zostavenie vedenia podniku a rozhodovať o výnosoch pre vlastníkov. Vytvorenie ďalších právnych foriem podnikania: spoločenský podnik, ktorý je vo spoločenskom vlastníctve a družstevný podnik druhého a tretieho typu, so žiadnymi výnosmi na podiely a s progresívnymi výnosmi na podiely, tieto typy budú daňovo a inak zvýhodňované.

     

    1. verejná výstavba bytov prostredníctvom špeciálnej progresívnej dane na túto výstavbu na kapitálové príjmy, osobné príjmy, dedičstvo a nehnuteľnosti. Tieto byty budú následne predávané každému občanovi, ktorý o ne požiada s prednostným právom pre rodiny s detmi a občanov s nízkymi príjmami, za cenu, ktorá zodpovie len výrobným nákladom a nie trhovým cenám, na prenájom, štátnu pôžičku alebo predaj. na výstavbu budú založené štátom dotované spoločenské a družstevné stavebné podniky. Zvýhodnenie a dotácia družstevných bytov. Štátne pôžičky na výstavbu rodinných domov.

     

    1. verejná výstavba zelenej energie a infraštruktúry prostredníctvom vysokej uhlíkovej dane. Na výstavbu budú založené štátom dotované spoločenské a družstevné stavebné a výskumné podniky. Zákaz spaľovacích motorov do roku 2035, vrátane výroby spaľovacích motorov a áut so spaľovacími motormi. Vysoké daňové zvýhodnenie pre výrobu a výskum zelenej dopravy spolu s obmedzeniami na zisk a demokratickými požiadavkami spojenými s týmito zvýhodneniami. Založenie spoločenských a družstevných podnikov na výskum a výrobu zelenej dopravy.

     

    Pokiaľ budú takýto poslanci v parlamente, ktorí dokážu zdiskreditovať človeka, ktorému štát najviac ublížil, Ďakujem, tu dobrý prezident nepomôže, pomôže len ……

    Priatelia čítajte komenty bude to paľba ale aj moje protiúdery!!!

     

    Žiaden obsah na tejto stránke nie je spoplatnený

    Vážení čitatelia, žiaden článok na tejto stránke nie je spoplatnený, čo je dôvodom, prečo musí byť na nej viac reklamy. Chceme vás preto poprosiť o trpezlivosť a zhovievavosť. Vieme, že reklama je niekedy otravná, ale pomáha dofinancovať prevádzku vášho obľúbeného portálu. Chceme sa tiež obzvlášť poďakovať tým, ktorí nás finančne podporujú. Ak sa k nim chcete pripojiť, kliknite sem.

    Varovanie

    Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidla preštudovali a porozumeli im.

    Vybrali sme z Hlavných Správ

    TopSpeed

    Aquaplaning je postrach každého vodiča! Blíži sa jeho sezóna

    0

    Aquaplaning nepochybne patrí medzi najnebezpečnejšie nástrahy na cestách. Strata kontaktu pneumatiky s vozovkou, spôsobená vysokou vrstvou vody pod kolesami, znižuje možnosť ovládať automobil a nech ste akokoľvek skúsený vodič, stávate sa len štatistom. Predstavuje vysoké riziko dopravnej nehody. Automobilový priemysel preto nespí na vavrínoch stále kvalitnejších pneumatík so stále vyššou…

    Manthey Racing, cesta k vrcholu na Nordschleife

    0

    Nürburgring má okolo seba akúsi auru, priťahuje automobilky, jazdcov i bežných smrteľníkov. Jazdiť na Nordschleife je iné, nebezpečné, okruh trestá každú chybu veľmi tvrdo, ale práve to je na ňom to zaujímavé. Tu sa rodia legendy, tu sa ukazujú skutoční pretekári. Jednou z legiend, ktorá vzišla práve zo Zeleného pekla, je tím Manthey…

    Nové Mini JCW GP už budúci rok

    0

    Zatiaľ najvýkonnejšie Mini aktuálne v predaji, teda tretia generácia, má pod prednou kapotou dvojlitrový preplňovaný zážihový štvorvalec s 170 kW (231 k). To však nie je koniec výkonných modelov Mini. Podľa zdrojov z automobilky by malo v priebehu roka 2020 prísť ešte výkonnejšie Nové Mini JCW GP. A to by malo dosiahnuť 221 kW (300 k).

    Porsche strešný box namontuje aj na legendárnu 911-ku

    0

    Nielen majitelia veľkých SUV modelov chodia na dovolenky pre ktoré im kufor jednoducho nestačí. Tento problém je aj napriek cestovaniu vo dvojici ešte vypuklejší so športovým autom. Ak si niekto šetril na novú 911-ku a neplánuje sa jej vzdať ani keď ide na dlhší výlet, na pomoc prichádza riešenie priamo zo Štuttgartu.…

    Máte poškriabané sklo na aute? Čo s tým?

    8

    Máte poškriabané sklo na aute? Po zime to je celkom bežný jav. Stačí, ak ste raz čistili sklo od námrazy a ľadu nie škrabkou, ale niečím nie úplne vhodným, čo ste mali po ruke... Škrabance na skle zanechajú aj zlé stierače. Nielenže to je esteticky nepekné, ale v prípade čelného…

    V Ženeve bude aj modernizované Mitsubishi ASX

    4

    Na 89. ročníku medzinárodného ženevského autosalónu (5. - 17. marca 2019) sa odhalí vo svetovej premiére aj modernizované  kompaktné SUV Mitsubishi ASX  (na niektorých trhoch predávané aj pod označením RVR či Outlander Sport). Pôjde o modelový rok 2020 a my si už teraz predstavíme tie najdôležitejšie zmeny. 

    KAMzaKRÁSOU

    Ako vyzerajú slávne hviezdy dnes? Dostihla ich staroba, alebo starnú s noblesou?

    1

    Staroba si jednoducho nevyberá. Starneme úplne všetci. Niektorí majú tajný recept na starnutie s gráciou a iný jednoducho berú to, čo im život prináša. No ako to je so svetovými celebritami, ktoré mnohí z nás poznajú už od ich mladosti? Neuveríte, ale aj svetové celebrity starnú. A môžeme povedať, že niektoré skutočne starnú s gráciou…

    Vieš, ktoré látky potrebuje pokožka? Tieto jej rozhodne nesmú chýbať!

    1

    Aby bola naša pokožka krásna a zdravá, mali by sme jej venovať dostatočnú starostlivosť. Ak jej však v prvom rade neposkytneme potrebnú výživu zvnútra, pravdepodobne jej stav nezlepší ani vhodne zvolená kozmetika. Pokožka tela aj pleť jednoducho potrebujú celý rad rozličných vitamínov či minerálnych látok. Význam majú pre ne napríklad vitamíny skupiny…

    Dermatológovia prezdradili tipy, ako sa zbaviť mastných vlasov

    1

    Ženy sa vo všeobecnosti delia na dve kategórie. V prvej sú tie šťastné, ktoré si umývajú vlasy raz za niekoľko dní, v extrémnych prípadoch aj za niekoľko týždňov, a stále vyzerajú dokonale a v druhej tie, ktoré sa s umývaním vlasov a následným sušením musia trápiť každý boží deň. Tu…

    Sebarozvoj s koučkou: Čo spôsobuje blúdenie mysle?

    2

    Priemerná ľudská myseľ údajne trávi 47 % svojho času blúdením. Psychologický prieskum u viac ako štvrť milióna ľudí poukázal na to, že blúdenie mysle robí ľudí nešťastnejšími. Je pravdepodobné, že ľudia pritom myslia skôr na príjemné veci, než nepríjemné veci. Vzniká pri tom však paradox – myslenie na nepriaznivé veci…

    Ceruzka a bolesť hlavy: Neuveriteľný trik, ktorý bolesť utíši do 2 minút!

    9

    U dospelých však môže byť bolesť hlavy oveľa častejšia. Veď keď sa sami zamyslíte, ako často trpíte bolesťou hlavy? Je to aspoň jedenkrát mesačne? Tu však pozor, je pomerne veľký rozdiel medzi bolesťou hlavy a migrénou. Na bolesť hlavy vám poväčšine pomôže tabletka, kdežto pri migréne je nutné uložiť sa do tmy,…

    Pri akej hudbe relaxuješ najradšej? Spoznaj upokojujúce liečivé zvuky

    6

    S hudbou sa zabávame, radujeme, ale aj komunikujeme. Či sme viac alebo menej muzikálni, hudba nás spája, bez slov búra bariéry, motivuje a aktivizuje, zároveň upokojuje a harmonizuje. Na svadbách ňou oslavujeme lásku, na pohreboch sa ňou lúčime. Počúvame ju len tak pre radosť, varíme pri nej, zaspávame, tancujeme na ňu, pracujeme…

    TopDesať

    Škola hrou: Niektorí študenti sa na hodinách poriadne nudia!

    0

    Pre niektorých študentov je škola hrou! Dôkazom sú tieto zábavné fotografie, ktoré poukazujú na ich neuveriteľné umelecké diela. No dobre, zrejme to nie sú až také umelecké diela, ako si možno myslíš. Aj tak sú to však práce, za ktoré sa hanbiť nemusia. Svoje učebnice vylepšili o rôzne ilustrácie, ktoré…

    Ako vyzerá psychiatrická liečebňa? Toto sú reálne skúsenosti

    0

    Ľudia si často myslia, že psychiatrická liečebňa vyzerá ako vo filme. Táto žena sa však rozhodla zdieľať svoje reálne skúsenosti z pobytu v takejto nemocnici, aby ukázala ľuďom, ako to vyzerá v skutočnosti a že to nie je až také zlé. Si zvedavý, čo sa skrýva za dverami s nápisom…

    Sarajevský atentát: 5 vecí, ktoré si o ňom pravdepodobne nevedel

    0

    Prinášame ti ďalší článok z edície x vecí, ktoré si pravdepodobne nevedel. Tentokrát je to práve Sarajevský atentát, ktorý odštartoval udalosti, ktoré sa skončili prvou svetovou vojnou. Ak ťa teda zaujíma história a fascinuje obdobie prvej svetovej vojny, si tu správne.  [adrotate group="11"] 1. Sarajevský atentát Pri Sarajevskom atentáte prišli o život dvaja…

    Žena našla v kuchyni zvláštne stvorenie. Nikto nevie, o čo ide

    0

    Istý mladík z Aucklandu na Novom Zélande postavil do pozoru takmer celý internet. Jeho matka totiž v kuchyni našla zvláštne stvorenie. Video k dnešnému dňu videlo už viac ako pol milióna ľudí, no stále sa nepodarilo nájsť odpoveď na otázku: Čo je to za stvorenie? Tim Clerke na sociálnej sieti Facebook zverejnil video, pomocou…

    10 svetoznámych osobností, ktoré mali tie najpodivnejšie zlozvyky

    0

    Áno, aj svetoznámi géniovia, celebrity a iné osobnosti majú zlozvyky. :) Hviezdy vyzerajú nádherne z diaľky. No akonáhle sa dostaneš bližšie, môžeš sa popáliť. To isté by sme mohli povedať aj o niektorých z najznámejších kreatívnych géniov, ktorí kedy žili na našej planéte. Niektoré zlozvyky, ktorým tieto osobnosti holdovali, môžeme prinajmenšom označiť za zvláštne.…

    Zvieratá na týchto zábavných fotografiách ťa neskutočne pobavia

    0

    Zvieratá na týchto zábavných fotografiách sú naozaj fotogenické. Veď práve tieto snímky vyhrali prestížnu cenu Comedy Wildlife Photography Awards. Tieto zvieratá by sme mohli zaradiť aj medzi zvieratká, ktoré majú priateľský vzťah s fotoaparátmi. Fotografi ich totižto zachytili v tých najzábavnejších možných pózach a navyše k týmto fotografiám pridali ešte…